دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی میزبان چهارمین جشنواره "حرکت"/ مهلت ارسال آثار؛30 شهریور

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای کشور از برگزاری چهارمین جشنواره حرکت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی خبرداد و گفت: هدف از برگزاری جشنواره حرکت، ایجاد شور و نشاط، مشارکت، ایجاد رقابت سازنده، رشد علمی، شناسایی استعدادها و معرفی ایده‌های دانشجویان درکشور است.
تصویر دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی میزبان چهارمین جشنواره "حرکت"/ مهلت ارسال آثار؛30 شهریور

به گزارش سایت خبری پرسون از اذربایجان‌غربی، رضا مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در افتتاحیه چهارمین جشنواره حرکت که به صورت وبینار در دانشگاه فنی وحرفه‌ای آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌های باعث می‌شود تا دانشجویان علاوه بر تحصیل علمی در دانشگاه‌ها، بتوانند طرح‌های ذهنی خود را در عمل پیاده کنند و با حمایت دانشگاه‌ها این طرح‌ها تجاری‌سازی شود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای ارتباط صنعت و دانشگاه، مشارکت گسترده انجمن‌های علمی در جشنواره‌های مختلف علمی است تصریح کرد: با تلاش دانشجویان خلاق و نخبه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور شاهد موفقیت‌های چشمگیر دانشجویان فنی و حرفه‌ای در بین همه دانشگاه‌ها هستیم و این امر توسط دانشجویان دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای استان فارس طی سال گذشته به اثبات رسید.

مهدی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره حرکت تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره حرکت، ایجاد شور و نشاط، مشارکت، ایجاد رقابت سازنده، رشد علمی، شناسایی استعدادها و معرفی ایده‌ها در کشور و حمایت از نخبگان علمی و دانشجویی بوده است.

وی با بیان اینکه انجمن‌های علمی بایستی تکمیل کننده آموزش بوده و ضرورت دارد بستر و شرایط پیشرفت علمی را در کشور فراهم سازند ادامه داد: برای ارتقای کیفیت آموزش باید افراد مختلف و با استعداد در قالب انجمن‌های علمی باهم همکاری و مشارکت داشته باشند در این راستا هر موقع کار تیمی در انجمن‌ها به خوبی انجام شده باعث پیشرفت و ارتقای کیفیت بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای کشور خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود هیچ کار فرهنگی و فعالیت علمی در دانشگاه تضعیف نشود، دانشگاه متعلق به دانشجو است و بایستی آزادی عمل داشته و با فعالیت گروهی و علمی در راستای رسالت دانشگاه، موجب پیشرفت شود.

مهدی در خصوص برگزاری جشنواره حرکت یادآور شد: می‌توان با برگزاری چنین جشنواره‌ها از ظرفیت انجمن‌های علمی برای حل مسائل کشور بهره گرفت و بایستی توجه ویژه‌ای به این ظرفیت‌ها نیز داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: چهارمین جشنواره حرکت، با هدف استعدادیابی انجمن‌های علمی و با میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در بین دانشگاه‌های فنی وحرفه ای کل کشور در استان آغاز شد.

سیروس یوسفی افزود: طی سال گذشته و در سومین جشنواره حرکت یک اثر در بخش کامپیوتر از دانشگاه فنی وحرفه‌ای آذربایجان‌غربی حائز رتبه اول شد و در این جشنواره ۲۹۳ اثر از کل دانشگاه‌های فنی کشور به وزارت علوم ارسال شد که ۶ اثر به رتبه برتر دست یافتند.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره حرکت در کشور یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری اینگونه جشنواره‌ها کشف استعدادها، الگویابی، شناساندن و معرفی ایده‌ها و پیوند صنعت و دانشگاه است.

یوسفی با اشاره به بخش‌های جشنواره برکت افزود: بخش‌های جشنواره انجمن علمی برتر، شامل نشریه، اختراع، فعالیت خلاقانه، محتوای دیجیتال، کار آفرینی، بخش ویژه، کتاب بوده است.

وی گفت: سعی بر این است این جشنواره با کیفیت‌تر و بهتر از سال گذشته برگزار و صنعت و دانشگاه بیشتر در ارتباط باشد.

یوسفی خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌‌توانند آثار خود را تا ۲۰ شهریور امسال به دبیر خانه ارسال کنند.

انتهای پیام/

330225

مطالب مرتبط