نیکزاد:

لزوم تقویت مناطق آزاد/ اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سفر آذربایجان غربی ضمن تاکید بر تقویت جایگاه مناطق آزاد گفت: واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بدون مزاحمت قوانین و مقررات و یابخش دولتی باید صورت بگیرد که خودشان بتوانند با نظارت، هدایت و حمایت دولت و خصوصی بتواند در مناطق آزاد به فعالیت خود ادامه بدهد.
تصویر لزوم تقویت مناطق آزاد/ اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود

به گزارش سایت خبری پرسون، علی نیکزاد امروز ۹ مرداد در حاشیه سفر به ماکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بررسی های انجام شده معلوم شد که بیشترین مشکلات موجود در مناطق آزاد کشور در محور مزاحمت دولتی‌ها و بعضی از قوانین دست و پاگیر در جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق آزاد است.

وی عنوان کرد: باور ما این است که واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بدون مزاحمت قوانین و مقررات و یابخش دولتی باید صورت بگیرد که خودشان بتوانند با نظارت، هدایت و حمایت دولت و خصوصی بتواند در مناطق آزاد به فعالیت خود ادامه بدهد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طی سفری که به منطقه آزاد ماکو داشتیم، مسائل و مشکلات حوزه های مختلف همچون توسعه راه‌های ارتباطی، موضوع پروژه فاضلاب شهری، چهار خطه کردن راهها، بحث مدارس شهری و روستایی، موضوع سد کرم آباد پلدشت که باید به افتتاح برسد مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی باتاکید براینکه جایگاه مناطق آزاد در کشور باید تقویت شود، گفت: ما باید در مجلس کمک کنیم مناطق آزاد نیز باید پای کار باشد تا این نقاط از ایران به عنوان سکوهای پرتاب در جهت صادرات محور بودن و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در سطح کلان مطرح باشند.

به گفته نیکزاد، سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در این منطقه ایران با ۳۹۷ هزار هکتار وسعت کارهای خوبی را انجام داده است و توسعه خوبی در منطقه صورت گرفته است که باید این توسعه پایدار باشد.

وی از سفر به شاهین دژ و تکاب و بررسی موانع و مشکلات این شهرستان ها نیز خبر داد و افزود: ماحصل این سفر در جلسه ای که با حضور ۱۷ نفر از مسئولین دولتی از معاونین وزیر تا مسئولین بخش ها در مباحث مختلف مطرح خواهد شد .

منبع: ایسنا

327830