رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا؛

بحرانی‌ترین وضعیت کرونا در آذربایجان‌غربی/14 شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت ابتلا به کرونا در استان به شدت نگران‌کننده بوده و با افزایش روند تعداد بستری‌ها، تخت‌های سه بیمارستان امام رضا، امام خمینی(ره) و بیمارستان طالقانی تکمیل شده است.
تصویر بحرانی‌ترین وضعیت کرونا در آذربایجان‌غربی/14 شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی

علی احمد آقاپور رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار داشت: بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور در آذربایجان‌غربی شهرهای ارومیه، خوی، شاهین‌دژ، ماکو، چایپاره، تکاب، سردشت، شوط، مهاباد، بوکان، پلدشت، سلماس، میاندوآب و نقده در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

وی ادامه داد: شهرهای چالدران، اشنویه و پیرانشهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: وضعیت ابتلا به کرونا در استان به شدت نگران کننده بوده و با افزایش روند تعداد بستری‌ها، تخت‌های سه بیمارستان امام رضا، امام خمینی(ره) و بیمارستان طالقانی تکمیل شده و انتظار می‌رود در راستای کاهش میزان ابتلا، مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور جد رعایت کنند.

آقاپور با اشاره به تعداد بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته تعداد یکهزار و 222 نفر بر اثر ابتلا به بیماری سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌هتای استان بستری و تعداد 13 نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

وی یاد آور شد: از مجموع بیماران بستری شده تعداد 505 نفر مشکوک به کرونا و تعداد یک هزار و 155 نفر مبتلا به بیماری کرونا هستند که تعداد 238 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و تعداد 36 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به روند واکسیناسیون در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته 24 هزار و 924 نفر در استان علیه بیماری کرونا واکسن خود را دریافت کرده‌اند و از ابتدای واکسیناسیون در استان تا کنون به 486 هزار و 510 نفر واکسن کرونا تزریق شده است.

انتهای پیام/

329693