آذربایجان غربی

حمید اکبری

محدودیت کرونایی

وضعیت رعایت محدودیت‌های کرونایی در ارومیه
رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: موضوع قاچاق در سطح کشور یک مقوله متأثر کننده است که صدمات جبران ناپذیری به پیکره اقتصاد و اشتغال در کشور وارد می‌کند و یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله عالی)، مسئولین عالی کشور و دستگاه قضایی  است.
استاندار آذربایجان‌غربی  از ابطال پرونده‌های راکد معادن استان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از هدر رفت اموال بیت المال، ابطال پروانه فعالیت معادن راکد استان در دستور کار قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از اختصاص تمام بیمارستان‌ها به بیمران کرونایی خبر داد و گفت: به علت کثرت درگیری با کرونا از 21 مرداد بیمارستانهای دانشگاهی و از امروز  24 مرداد در تمام بیمارستانها بیماران الکتیو بستری نخواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از وضعیت قرمز کرونایی استان خبر داد و گفت: تعداد مراجعات بیماران به مراکز 16 ساعته افزایش یافته به طوریکه تعداد مراجعات از 500-600 نفر به 4500 نفر رسیده که آمار فزاینده ای می باشد.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به هدفگذاری‌های انجام شده برای بهبود شاخص‌های شهرستان سردشت گفت: سردشت ظرفیت‌های بی نظیری در گردشگری و کشاورزی دارد و با استفاده از توسعه محصولات کم آب بر می‌توان به بهبود معیشت منطقه کمک کرد.
رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا؛

بیش از 570 هزار نفر در آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان تاکنون تعداد ۵۷۰ هزار و ۸۴۹ نفر در آذربایجان‌غربی واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.
معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : از توزیع 360 هزار لیتر آب شرب از طریق آبرسانی سیار در 4 روستا با جمعیتی در حدود 2804 نفر را در تیر ماه سال جاری خبر داد.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی؛

آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از 14 سال انتظار

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی از صلح و سازش هشتمین پرونده قتل عمد در استان خبر داد و گفت: پس از 14 سال تحمل حبس و انتظار قصاص بالاخره با تلاش چندین ماهه کارکنان خدوم شورای حل اختلاف میاندوآب فرد محکوم از قصاص نفس رهایی یافت.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از آزادی تعداد 136 نفر زندانی مالی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: این تعداد با پرداخت مبلغی بالغ بر سه میلیارد و دویست میلیون تومان کمک بلاعوض از زندان آزاد شده‌اند و تعداد 76 نفر هم با کمک مسنقیم خیرین از بند رها شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این‌که سال گذشته بیش‌از ۸۸۵ هزار تن صادرات سیب از طریق گمرکات کشور به ارزش ۳۲۷ میلیون دلار انجام گرفته است گفت: سهم استان آذربایجان‌غربی از این صادرات بیش‌ از ۶۰ درصد وزنی و دلاری بود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای کشور از برگزاری چهارمین جشنواره حرکت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی خبرداد و گفت: هدف از برگزاری جشنواره حرکت، ایجاد شور و نشاط، مشارکت، ایجاد رقابت سازنده، رشد علمی، شناسایی استعدادها و معرفی ایده‌های دانشجویان درکشور است.
رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا؛

بحرانی‌ترین وضعیت کرونا در آذربایجان‌غربی/14 شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت ابتلا به کرونا در استان به شدت نگران‌کننده بوده و با افزایش روند تعداد بستری‌ها، تخت‌های سه بیمارستان امام رضا، امام خمینی(ره) و بیمارستان طالقانی تکمیل شده است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از شمول عفو و آزادی 91 نفر از زندانیان استان خبر داد و گفت: به موجب عفو اخیر مقام معظم رهبری (مد ظله عالی)، تعداد 91 نفر از محکومین زندانهای استان مشمول عفو و رافت اسلامی مقام معظم رهبری (دامت برکاته) قرار گرفتند و از زندان آزاد شدند.
رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا اعلام کرد؛

واکسیناسیون بیش از 381 هزار و 800 نفر در آذربایجان‌غربی

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 2 هزار و 527 نفر علیه ویروس کرونا در استان واکسینه شدند و تاکنون تعداد 381 هزار 830 نفر در استان واکسن کرونا دریافت کردند.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سفر آذربایجان غربی ضمن تاکید بر تقویت جایگاه مناطق آزاد گفت: واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بدون مزاحمت قوانین و مقررات و یابخش دولتی باید صورت بگیرد که خودشان بتوانند با نظارت، هدایت و حمایت دولت و خصوصی بتواند در مناطق آزاد به فعالیت خود ادامه بدهد.
غارآبی سهولان که از زیباترین غار‌های ایران است بین بوکان و مهاباد و در استان آذربایجان غربی قرار دارد. در دهانه این غار آبی حدود ۱۰۶ پله شما را به کنار دریاچه‌ زیبای آن هدایت می‌کنند.