رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی؛

پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد/ افزایش سه برابری کمک‌های مردمی به دستگاه قضا برای آزادی زندانیان

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در استان خبر داد و گفت: پویش رسانه‌ای آزاد سازی زندانیان اختصاص به جرایم مالی و جرایم غیر عمد دارد که قریب به اتفاق این افراد  نه دارای سوء نیت و نه علم و عمد هستند و  به دلیل شرایط اقتصادی دچار این مشکل شده‌اند.
تصویر پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد/ افزایش سه برابری کمک‌های مردمی به دستگاه قضا برای آزادی زندانیان

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه هماهنگی پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد آذربایجان‌غربی اظهار داشت: زسانه‌ها و اهل قلم ظرفیت بسیار بالایی در حوزه طرح موضوع، فرهنگسازی، ورود مستقیم و مشارکت فعال دارند که ضروری است از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده شود.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد افزود: پویش رسانه‌ای آزاد سازی زندانیان اختصاص به جرایم مالی و جرایم غیر عمد دارد که قریب به اتفاق این افراد نه دارای سوء نیت و نه علم و عمد هستند و به دلیل شرایط اقتصادی دچار این مشکل شده‌اند

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضایی اجرای قانون است و صدور حکم حبس در راستای این تکلیف قانونی قرار دارد اذعان کرد: یک وظیفه اخلاقی و رسالت انسانی در حمایت از زندانیان و خانواده‌های وجود دارد که این رسالت انسانی وظیفه همه آحاد جامعه است و نقش رسانه در نهادینه کردن و شناساندن این تکلیف با ترویج پویش هایی همچون پویش رسانه ای آزاد سازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد بسیار تاثیر گذار است.

عتباتی یادآور شد: ضروری است یک نگاه ویژه و جدی به مقوله زندان و زندانی وجود داشته باشد و این اقتضای دین، اخلاق و نگاه انسانی است تا با استفاده از ظرفیتهای موجود همچون خیرین، اصحاب رسانه، فعالان اقتصادی در تمامی حوزه ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت رسانه برای انعکاس عملکردها، ذغدغه‌ها، برنامه‌ریزی جهت بهبود امور، بهینه سازی اقدامات قضایی و قانونی و ایجاد فضای سالم و سازنده برای پیشبرد اهداف کلان دستگاه قضایی در حوزه های مختلف از جمله حوزه حمایت قضایی از سرمایه گذاری که در این خصوص بسیار فعال است.

عتباتی با اشاره به کمک مالی خیرین اذعان دادشت: سال گذشته مجموع کمک‌های مردمی در آذربایجان‌غربی یک میلیارد و 130 میلیون تومان بوده که طی امسال این میزان سه برابر افزایش و در مجموع 39 میلیارد و 707 میلیون ریال کمک‌های مردمی افزایش یافته است .

مجیدی دادستان مرکز استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه به ظرفیت بالای رسانه اشاره و گفت، ظرفیت رسانه یک ظرفیت بی بدیل است و یک قلم معنوی است که می تواند در راستای اهداف والای اسلامی و دینی حرکت کند.

دادستان مرکز آذربایجان غربی ادامه داد: به دلیل شرایط بد اقتصادی مشکلات مالی ممکن است برای هریک از ما اتفاق افتد چرا که مسئولیتها و مشکلات مدنی به لحاظ زندگی در جامعه ایجاد می شود و این موضوع می بایست برای افراد جامعه تبیین شود و اعلام شود که خود نفس زندان یک آسیب مخرب به بنیان خانواده است، و این وظیفه و رسالت رسانه‌ها است که در خصوص آگاه‌سازی جامعه اهتماام ویژه داشته باشند.

371561