مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان؛

بهسازی شبکه برق ۵٠٠ روستای آذربایجان‌غربی در طرح بهارستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: در راستای اجرای طرح بهارستان، شبکه برق ۵٠٠ روستای آذربایجان‌غربی تا پایان ۱۴٠٠ بهسازی می‌شوند که تا امروز پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را شاهد هستیم.
تصویر بهسازی شبکه برق ۵٠٠ روستای آذربایجان‌غربی در طرح بهارستان

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اکبر حسن بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح بهارستان، شبکه برق ۵٠٠ روستای آذربایجان‌غربی تا پایان ۱۴٠٠ بهسازی می‌شوند که تا امروز پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن تشریح جزئیات طرح بهارستان عنوان کرد: طرح بهارستان اردیبهشت ماه سال ۱۴٠٠ از سوی شرکت توانیر طراحی شد و در آن شرکت‌های توزیع برق در یک فرآیند ۵ ساله شبکه برق را بهسازی می‌کنند که در همین راستا طبق این طرح شبکه برق ۵٠٠ روستای آذربایجان غربی با اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریال، در قالب طرح بهینه سازی شبکه های برق روستایی (بهارستان) در سطح استان تا پایان ۱۴٠٠ بهسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تامین برق متقاضیان جدید انشعاب از اهداف طرح بهارستان است که با نگاهی جامع و روستامحور در بازه‌های زمانی مشخص انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه و اصلاح و تقویت زیرساختهای روستایی سبب تسریع مهاجرت معکوس به روستاها و رونق گرفتن آن‌ها می‌شود.لذا طرح بهارستان، یکی از مهم‌ترین پروژه به منظور تقویت زیرساخت‌ روستاها محسوب میگردد.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی بیش از ۲ هزار و ۸۱۸ روستا دارد که از این تعداد ۵٠٠ روستا سهمیه اعلامی توانیر برای بهسازی شبکه روستایی است که این شرکت علاوه بر ۵٠٠ روستای معین شده در طرح بهارستان، تعدادی روستای دیگر را نیز مطابق برنامه خود بهسازی می‌کند.

حسن بکلو بر جذب ۱٠٠ درصدی اعتبارات و اجرای پروژه های بهسازی ۵۰۰ روستای طرح بهارستان تا پایان سال جاری تاکید کرد و گفت: تصمیم داریم با تلاش‌های جهادگران صنعت برق استان تاپایان سال ۱۴۰۰ کل روستاهای این طرح را بهسازی کنیم.

371467

مطالب مرتبط