فوت 183 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن طی امسال در آذربایجان غربی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی از فوت  ۱۸۳ نفر در اثر مسمومیت با منوکسید کربن از نیمه نخست امسال در استان خبر داد و گفت:  بر اساس آمار تجمیعی سازمان غذا و دارو و جمع آوری اطلاعات از ۴۴ معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور  و سازمان پزشکی قانونی بیشترین مسمومیت که در این سال ها منجر به فوت شده است مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و محرک ها بوده است.
تصویر فوت 183 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن طی امسال در آذربایجان غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی جلال غفارزاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان آمار مسمومیت اظهار داشت: بر اساس آمار تجمیعی سازمان غذا و دارو و جمع آوری اطلاعات از ۴۴ معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور و سازمان پزشکی قانونی بیشترین مسمومیت که در این سال‌ها منجر به فوت شده است مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و محرک‌ها بوده است.

وی ادامه داد: ۵۰ تا ۶۹ درصد از میزان مرگ و میرها در هر سال به دلیل استعمال مواد مخدر و مواد محرک و الکل‌ها و عوارض ناشی از آن‌هاست که در این میان مصرف ترامادول و متادون اصلی‌ترین عامل مسمومیت و تریاک و شیشه، مرفین، حشیش در رده‌های بعدی قرار دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشترین قربانیان مسمومیت‌ها کودکان هستند از قرار دادن انواع داروها، شوینده‌ها، سم‌ها آفت کش‌ها در جاهایی که امکان دسترسی کودکان وجود دارد به جد خودداری کنند.

غفارزاده تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل مسمومیت‌های گزارش شده مسمومیت ناشی از منوکسیدکربن است که عامل ۱۰تا ۱۱درصد از مرگ و میرهای ناشی از مسمومیت‌هاست که با توجه به آغاز فصل سرما باید به نکات ایمنی در حین استفاده از وسایل گرمایشی دقت کنیم .

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان پزشکی قانونی در نیمه نخست امسال تعداد ۱۸۳ نفر در اثر مسمومیت با منوکسید‌کربن جان خود را از دست دادند لذا نقش این‌معاونت در ارتقاء و آگاهی مردم و هموطنان امری مهم تلقی می‌گردد که همه ساله توسط کارشناسان این معاونت درحال اجراست.

368362

مطالب مرتبط