پیشرفت 95 درصدی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پیشرفت 2/95 درصدی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه خبرداد و گفت: با اتمام خط انتقال پساب، سالانه 1/51 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.
تصویر پیشرفت 95 درصدی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افق طرح تصفیه خانه فاضلاب ارومیه در سال 1420 با ظرفیت تصفیه 200 هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز طراحی شده است، اظهار داشت: این طرح در چهار مدول برای و برای پوشش جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه مدول اول و دوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به ظرفیت 80 هزار مترمکعب در شبانه روز در حال بهره‌برداری است، گفت: عملیات اجرایی مدول سوم این تصفیه خانه نیز به ظرفیت 60 هزار مترمکعب با 2/95 درصد در حال اجرا است که با اتمام و بهره‌برداری از آن، کل ظرفیت قابل تصفیه فاضلاب به 140 هزار مترمکعب در شبانه روز خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در خصوص پساب حاصل از تصفیه فاضلاب نیز گفت: سامانه پساب تصفیه خانه فاضلاب به منظور انتقال به بستر دریاچه ارومیه و کمک به احیای آن شامل 1/11 کیلومتر خط انتقال با لوله پلی اتیلن فاضلابی به قطر 1800 میلی‌متر است که فاز اول آن به طول 4/6 کیلومتر به همراه سازه های مربوطه در سال گذشته وارد مدار بهره برداری شده است.

وی افزود: از 7/4 کیلومتر فاز دوم خط انتقال پساب، دو کیلومتر اجرا شده و باقیمانده آن نیز در حال اجرا است.

وی گفت: با اتمام خط انتقال پساب، سالانه 1/51 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

خوش سیرت اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را 770 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: تاکنون 780 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده و برای اتمام آن 300 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

370525