مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی؛

1300مترخط انتقال و تاسیسات آبرسانی از زیر پل‌ها شهر ارومیه جابجا می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قرارگیری بخشی از خط انتقال آب در زیر تاسیسات شهری شامل پل و رمپ‌های خروجی پل‌ها،  فشار بیش از حد به تاسیسات آبرسانی و ترکیدگی مکرر لوله‌های انتقال آب را درپی دارد، گفت: مقرر گردید در مرحله اول یک هزار و 300 متر از خط  انتقال آب از نوع آزبست سیمانی به خارج از پل‌ها انتقال یابد.
تصویر 1300مترخط انتقال و تاسیسات آبرسانی از زیر پل‌ها شهر ارومیه جابجا می‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی لطیف خوش‌سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قرارگیری بخشی از خط انتقال آب در زیر تاسیسات شهری شامل پل و رمپ‌های خروجی پل‌ها، فشار بیش از حد به تاسیسات آبرسانی و ترکیدگی مکرر لوله‌های انتقال آب را درپی دارد، اظهار داشت: مقرر گردید در مرحله اول یک هزار و 300 متر از خط انتقال آب از نوع آزبست سیمانی به خارج از پل‌ها انتقال یابد.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجموعه اقدامات لازم جهت خروج خط انتقال آب از زیر پل‌ها و رمپ‌های پل شهید مدرس و پل شهید ذاکر را انجام دهد.
وی با بیان اینکه کل خط انتقال موجود در بلوار شهید باهنر از نوع آزبست سیمانی به طول 2هزار و 50 متر بوده و عملیات اصلاح در 2 مرحله انجام خواهد شد، گفت: درجریان جابجایی خطوط انتقال آب از لوله‌های چدنی داکتیل که از عمر بالایی برخوردار هستند، استفاده خواهد شد.

خوش‌سیرت با بیان اینکه در این راستا از همراهی و همکاری راهنمایی و رانندگی نیز استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: مقرر شده شرکت آب و فاضلاب طی هفته آینده نسبت به برآورد اولیه هزینه‌ها اقدام کند که برای تامین اعتبار انتقال این خطوط لوله نیازمند تخصیص اعتبارات استانی هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی عمر خط انتقال موجود را بیش از 40 سال عنوان کرد و گفت: ترکیدگی لوله عموما در باندهای تندرو و قسسمت‌هایی از پل‌ها رخ می‌دهد که بار ترافیکی سنگینی روی آنها است و ضرورت دارد نسبت به تغییر مسیر خطوط انتقال از این مسیرها اقدام شود.

وی با بیان اینکه شعاع تحت پوشش این خط انتقال زیاد بوده و بیش از 20 هزار مشترک از طریق این خط لوله تغذیه می‌شوند، گفت: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده تلاش می‌شود این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد و با توجه به اینکه در حین عملیات، خط انتقال فعلی وجود خواهد داشت و همزمان خط انتقال جدید را عملیاتی می‌کنیم، شاهد قطع آب مشترکان نخواهیم بود.

خوش سیرت یادآور شد: تنها در انتقال اتصالات به خط انتقال جدید قطعی چند ساعته آب خواهیم داشت که آن هم به ساعات پایانی شب و زمان استراحت مشترکان انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عملیات اجرایی تغییر خط انتقال در حد فاصل پل شهید ذاکر تا پل شهید مدرس و از پل شهید مدرس تا پل شهید میرزای شیرازی جابجا می‌شود، اظهار کرد: در جلسه آینده، ریزهزینه‌های جابجایی از سوی شرکت آب و فاضلاب ارائه و هماهنگی بین بخشی بین دستگاه‌های دخیل در این موضوع انجام خواهد گرفت تا در اسرع وقت عملیات جابجایی آغاز و تا شروع بارندگی‌ها به اتمام برسد.

خاطر نشان می‌شود جلسه هماهنگی اصلاح و جابجایی خطوط انتقال و تاسیسات آبرسانی از زیر پل های شهری ارومیه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و مسئولین شهرداری، شرکت گاز، راهنمایی و رانندگی و فرمانداری برگزار شد، راهکارهای لازم برای پیشگیری از بروز اتفاقات در شبکه آبرسانی مورد بررسی قرار گرفت.

368378