مسابقات قرآن کارکنان زندان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد

مرحله استانی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ویژه کارکنان و خانواده زندان‌های آذربایجان غربی در ده رشته با حضور مسئولان در تاریخ ۱۷ آبان برگزار شد.
تصویر مسابقات قرآن کارکنان زندان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی امور زندان‌های آذربایجان‌غربی مرحله استانی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ویژه کارکنان و خانواده زندان‌های آذربایجان غربی در ده رشته با حضور مسئولان در تاریخ ۱۷ آبان برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی اظهار کرد: خودسازی از بدیهیات مربیان و مراقبان در زندان‌ها است که با حاکمیت اندیشه تربیتی و تنبیهی اسلام هستند.

حجت‌الاسلام اسدالله میرزایی افزود: ثروت‌اندوزی انسان به عبرت تاریخ گذشتگان اندیشه‌ای باطل است و هدف از توصیه به عبادت و مراقبت تنها اطاعت از خداوند متعال است و اطاعت فقط به شرط رشد روح معنوی انسان‌ها بوده و این رویه تعالی انسان افتخار آفرینش خداوند است.

وی گفت: فرصت با ارزش خودسازی با قرآن و نهج‌البلاغه روش عالی برای انسان‌های مصلح و مربی است و این سعادت با این شور وشعف در میان شرکت‌کنندگان نوید تبلور تربیت اسلامی در آموزشگاه نیکی‌ها و داخل زندان‌های استان است.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم به نقش معنویت در جامعه امروز اشاره و تصریح کرد: فرصت خودسازی با معارف قرآنی عطیه ارزشمندی است که به مدد اندیشه‌های اصلاح و تربیتی در سازمان زندان‌ها شامل حال همکاران مجموعه و خانواده آنها شده است.

مجتبی محمدی تصریح کرد: در این میان همسران فداکار کارکنان پرتلاش زندان‌های استان نقش جهادی عظیمی دارند تا ضمن کاستن اثرات کار سخت خود در اداره، نقش ارزشمندی در تربیت فرزندان قرآنی و خانواده اسلامی دارند.

در این مسابقات ۹۸ شرکت‌کننده مرد و زن این دوره از مسابقات با حضور پنج نفر از داوران ممتاز کشوری به رقابت پرداختند و در پایان این دوره از مسابقات با قرائت بیانیه هیات داوران توسط مرتضی سلیمانی از ۶۵ منتخب قرآنی این دوره از مسابقات با اهدا جوایز و لوح تقدیر و یک جلد کلام‌الله مجید تقدیر به عمل آمد.

با اعلام هیئت داوران در رشته ترتیل به ترتیب شعبان خلیلی، محمد خلیلی و محمد حسن‌زاده نفرات اول تا سوم شدند، در رشته نهج‌البلاغه رضا قنبرلو، نقی بابایی و سجاد فتاحی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته دعاخوانی صادق یزدی، امیر پورمند و سیدحجت معروف رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و علی صادقی کاملی، علی خبازیان و حکیم فرزاد نفرات برتر اول تا سوم بخش اذان معرفی شدند.

بهمن قینرلو، کامران پاک‌منش و محمد طاهری در رشته تفسیر، علیرضا کربلایی ، محراب اصغری و رضا جسور در رشته ترتیل بالای ۱۸ سال نفرات برتر اول تا سوم شدند.

سولماز علیزاده، سمیرا کاظمی و مهدیه شکرالهی در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه، لاوین نیک‌روش ،مریم جوانمرد و فاطمه عمرانی در رشته تفسیر قرآن کریم، زهرا صفری‌سرا، سمیه گلزاری و سحر قلی‌نژاد در رشته ترتیل به ترتیب نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

370033

مطالب مرتبط