با این کار روز خود را بسازید

ورزش کنید تا سلامت بمانید. این جمله را زیاد شنیده ایم و اغلب تصور می کنیم، توصیه به ورزش و تحرک فقط برای سلامت جسم است.
تصویر با این کار روز خود را بسازید

به گزارش سایت خبری پرسون، در صورتی که نرمش و جنب و جوش بیشتر از آنکه برای کاهش وزن، کنترل بیماری قلبی و دیابت مفید است به نشاط روح کمک می کند. به گفته متین آزموده مشاور خانواده، اغلب ما از خستگی روح و تنش های عصبی رنج می بریم. معضلی که اجازه نمی دهد حال خوبی داشته باشیم. کسل بودن در زندگی فردی و اجتماعی اثر نامطلوبی می گذارد و می تواند طعم بهترین لحظات زندگی مان را تلخ کند. او درباره نقش ورزش در ایجاد حال خوب می گوید:‌ «مشغله روزانه و دغدغه های زندگی شهرنشینی آنقدر مردم را گرفتار کرده که کمتر فرصت می کنند به حال روحی خود توجه داشته باشند. روزمرگی نوعی رخوت در انسان به وجود می آورد به گونه ای که حال و حوصله انجام هیچ کاری را ندارد. روزهای تعطیل به جای بیرون رفتن همراه دوستان یا خانواده ترجیح می دهد در خانه بماند. احساس می کند هیچ اتفاقی نمی تواند او را خوشحال کند. بنابراین به مرور زمان نسبت به محیط پیرامونش بی تفاوت شده و کم کم در باتلاق افسردگی فرو می رود.

اغلب تصور می کنند با خوردن داروی آرامبخش یا رفتن نزد مشاوره افسردگی شان درمان می شود. اگر چه این کارها خوب است اما به ورزش کردن تاثیر مثبتی در نشاط و شادابی روحی افراد دارد. برای تحرک و جنب و جوش نیازی به رفتن باشگاه نیست. نیم ساعت پیاده روی یا ۱۵ دقیقه نرمش کردن می تواند شما را بانشاط کند. به خصوص اگر همراه با خانواده باشد. کافی است مادر صبح زود همراه با موسیقی ملایم حرکات نرمشی انجام دهد، بچه ها به وجد آمده و شروع به ورزش می کنند. یا اینکه هنگام غروب دسته جمعی پیاده روی کنید. قدم برداشتن زن و شوهر در کنار هم بار منفی ذهن شان را تخلیه کرده و ارتباط آنها را صمیمی می کند.

هنگامی که احساس اندوه می کنید از جای خود بلند شوید و به جایی بروید و ورزش کنید. یا در خانه حرکات نرمشی انجام دهید. آهنگ با نشاطی بگذارید و حرکت کنید تا به اصطلاح خیس عرق شود. بعد از آن یک دوش آب ولرم لذت بخحش است. قطعا حالتان بهتر می شود. هرگز به دنبال کسی نباشید تا از راه برسد و حال شما را خوب کند. تحقیقات نشان می دهد دانش آموزانی که ورزش می کنند در مدرسه موفق تر هستند و از قدرت تمرکز بالاتری برخوردارند.»

منبع: همشهری آنلاین

545184