کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است/ مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور، نقاط ضعف و قوت دولت‌های قبل را مد نظر داشته باشند

ما رؤسای جمهوری مختلفی را تجربه کرده‌ایم و نقاط قوت و ضعفی را از آن‌ها دیده‌ایم. در برخی از افراد نقاط قوت بیش‌تری بوده اما در برخی باید دنبال نقاط قوت بگردیم. رئیس جمهوری که امروز می‌خواهیم انتخاب کنیم باید نقاط قوت رؤسای جمهور قبل را داشته باشد اما نقاط ضعف آن‌ها را نداشته باشد. اگر در دولت‌های قبلی چیزی باعث آزار مردم و رنجش خاطر آن‌ها شده است باید مشابه آن را در کاندیداهای موجود انتخاب نکنند و کسی که نقاط قوت را دارد گزینه آن‌ها شود.
تصویر شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است/ مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور، نقاط ضعف و قوت دولت‌های قبل را مد نظر داشته باشند

حجت‌الاسلام سید مهدی رفیعی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مؤلفه‌های مهم در انتخاب اصلح و تشخیص آن گفت: شاخص‌های مشخصی برای انتخاب مهم‌ترین شخص اجرایی کشور که سکان‌دار همه منابع مادی کشور است، وجود دارد از جمله این‌که کار اجرایی بلد باشد و توانایی کشیدن بار سنگین اداره مملکت را داشته باشد.

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: این‌که گفته می‌شود رئیس جمهور باید کار بلد باشد و توانایی داشته باشد یعنی زمانی که چالش‌های کشور را تشخیص می‌دهد توان درک اولویت‌بندی آن‌ها را نیز داشته باشد. ممکن است کسی چالش‌ها را تشخیص دهد اما اولویت‌ها را تشخیص ندهد.

اصل انتخابات یک تکلیف الهی است. شرکت در انتخابات نیز به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک تکلیف الهی است چرا که وقتی خدای متعال نعمتی به ما داده است شکر آن نعمت فقط ذکر نیست. به لطف خداوند متعال پس از سالیان سال یک دولت اسلامی در این سرزمین کهن تشکیل شده است که استقلال گرانبهایی دارد و باید شکر آن را به جای آوریم و شکر آن، عمل به همین تکلیف الهی است

وی همچنین تصریح کرد: ما رؤسای جمهوری مختلفی را تجربه کرده‌ایم و نقاط قوت و ضعفی را از آن‌ها دیده‌ایم. در برخی از افراد نقاط قوت بیش‌تری بوده اما در برخی باید دنبال نقاط قوت بگردیم. رئیس جمهوری که امروز می‌خواهیم انتخاب کنیم باید نقاط قوت رؤسای جمهور قبل را داشته باشد اما نقاط ضعف آن‌ها را نداشته باشد. اگر در دولت‌های قبلی چیزی باعث آزار مردم و رنجش خاطر آن‌ها شده است باید مشابه آن را در کاندیداهای موجود انتخاب نکنند و کسی که نقاط قوت را دارد گزینه آن‌ها شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که رئیس جمهور کشور باید توانایی مدیریت اجرایی داشته باشد، بیان کرد: منظور این است که بتواند با سلایق مختلف کار کند چرا که کشور سلایق متنوعی دارد. این‌که یک نفر آدم بسته‌ای باشد، به حرف کسی گوش ندهد و فقط با حرف خودش پیش برود، این شخص با همه حسن اخلاقی که می‌تواند داشته باشد به کشور خسارت می‌زند.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: مشخصه دیگر رئیس جمهور معتقد به قانون اساسی بودن و دارای روحیه استقامت بودن، است. رئیس جمهور باید قانون اساسی را با هر اشکالی که برای آن بداند، قبول کند و در چارچوب قانون عمل کند.

وی در ادامه اظهار داشت: رئیس جمهور ایران باید مؤمن و متعهد باشد و بین وظیفه خود و خواسته اطرافیانش، وظیفه را انتخاب کند. فردی باشد که درد کشیده باشد و بداند درد مردم یعنی چه. عزت و استقلال گران‌قیمت کشور را حفظ کند، بود و نبود کشور را وابسته به نظر بیگانگان ندادند و شعارهایی که می‌دهد منطبق با واقعیت‌های کشور باشد چرا که مردم می‌دانند اگر فردی شعار انجام کاری را می‌دهد آن کار شدنی است یا خیر.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: اصل انتخابات یک تکلیف الهی است. شرکت در انتخابات نیز به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک تکلیف الهی است چرا که وقتی خدای متعال نعمتی به ما داده است شکر آن نعمت فقط ذکر نیست. به لطف خداوند متعال پس از سالیان سال یک دولت اسلامی در این سرزمین کهن تشکیل شده است که استقلال گرانبهایی دارد و باید شکر آن را به جای آوریم و شکر آن، عمل به همین تکلیف الهی است.

306366

مطالب مرتبط