معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفت وگو با پرسون؛

لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات/ میزان مشارکت، شاخص اقتدار نظام و امنیت کشور است

در نگاه ناظرین، مشارکت شاخص دقیقی است که میزان اقتدار نظام، حمایت مردم از نظام و حساسیت مردم را نسبت به سرنوشت کشور در شرایط حساس نشان می‌دهد، بنابراین هر گزینه‌ای که در انتخابات رأی بیاورد، باید از یک پشتوانه مردمی بالا برخوردار باشد.
تصویر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات/ میزان مشارکت، شاخص اقتدار نظام و امنیت کشور است

سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص اهمیت انتخابات از کلام رهبری اظهار داشت: نگاه مقام معظم رهبری را بایستی تداوم نگاه و سیره امام راحل بدانیم که در پیوند با اسلامی بودن نظام، انتخابات را یک واجب می‌دانند.

رسول سنایی راد در ادامه تصریح کرد: در این مقطع زمانی که دشمنان ما دنبال دلسرد کردن مردم برای مشارکت در انتخابات هستند تا از آن به عنوان حربه‌ای برای تضعیف نظام اسلامی استفاده کنند، مشارکت می‌تواند یک پشتوانه اقتدار برای نظام اسلامی باشد. لذا در چنین وضعیتی است که مقام معظم رهبری از شرکت در انتخابات و رأی دادن به عنوان یک واجب آن هم نه واجب کفایی که به عنوان واجب عینی یاد می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که در نگاه ناظرین، مشارکت شاخص دقیقی است که میزان اقتدار نظام، حمایت مردم از نظام و حساسیت مردم را نسبت به سرنوشت کشور در شرایط حساس نشان می‌دهد، بیان داشت: هر گزینه‌ای که در انتخابات رأی بیاورد، باید از یک پشتوانه مردمی بالا برخوردار باشد. به همین دلیل است که میزان رأی برای کشور و نظام از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: میزان مشارکت در انتخابات برای کشور تولید امنیت می‌کند و از طرفی نقش سرنوشت‌سازی را در چگونگی عملکرد دولت بعدی و فراهم کردن زمینه‌های اجتماعی و حمایتی برای آن دولت دارد که بتواند برنامه‌های خود را پیش ببرد.

سردار رسول سنایی راد در پایان خاطر نشان کرد: میزان مشارکت در سیاست خارجی نیز پشتوانه‌ای برای دولت آینده است چرا که می‌تواند در تنظیم مناسبات کشورهای دیگر با دولت آینده بسیار تعیین‌کننده و مهم باشد. اینجاست که ملت شریف ایران به خاطر کشورشان و سرنوشت کشور و حل مشکلاتی که توسط دولت بعدی صورت می‌گیرد باید اهتمام به مشارکت داشته باشند.

305989

مطالب مرتبط