مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

طرح جمع آوری تصفیه‌ی فاضلاب شهر کرمانشاه به ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح جمع آوری و تصفیه‌ی فاضلاب شهر کرمانشاه به ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: هر چند در این راستا پیگیری‌های انجام شده است، اما تامین این میزان اعتبار نیاز به یک حرکت اساسی دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند با اعلام اینکه طول شبکه‌ی جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر کرمانشاه حدود ۱۲۶۰ کیلومتر است افزود: این طرح هم اکنون با پیشرفت ۶۰ درصد در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت ابفای استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تصفیه خانه‌ی شهر کرمانشاه در سه مدول طراحی شده است افزود: یک مدول از این تصفیه خانه در مدار بهره برداری است و ۳۲۰ هزار نفر (یک سوم جمعیت شهر کرمانشاه ) را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طرح جمع آوری و تصفیه‌ی فاضلاب شهر کرمانشاه به ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: هر چند در این راستا پیگیری‌های انجام شده است، اما تامین این میزان اعتبار نیاز به یک حرکت اساسی دارد.


بیشتر بخوانید؛

اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در پی داشت

اختصاص ۵۶ میلیارد برای تکمیل تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب اسلامشهر


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعتبارات اختصاص یافته به بخش فاضلاب شهر کرمانشاه را در سال جاری ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته ۸ برابر شده است.

کاکاوند گفت: با تخصیص این اعتبار از همان ابتدای سال ۱۱ پیمانکار بطور همزمان به رفع مشکل مربوط به نقاط انفصال در شهر کرمانشاه مشغول شدند که در برخی نقاط این مشکل حل و در برخی دیگر از نقاط شهر کرمانشاه رفع این نقاط در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر اعتبارات به موقع تامین شود فاضلاب کلانشهر کرمانشاه در یک بازه زمانی ۳ ساله ساماندهی می‌شود افزود :بخشی از آلودگی رودخانه‌ی قره سو کرمانشاه بواسطه راه اندازی مدول اول تصفیه خانه‌ی شهر کرمانشاه حل شده است.

۷شهرستان و یک شهر استان به سیستم تصفیه خانه‌ی فاضلاب مجهزند و کار احداث ۸ تصفیه خانه‌ی دیگر استان با میانگین پیشرفت ۳۵ درصد در حال انجام است.

225504