معاون آب و آبفای وزیر نیرو:

70 درصد از روستاهای کردستان داری شبکه فاضلاب هستند

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته در بخش شهری 100 درصد و در بخش روستایی 70 درصد از روستاهای کردستان از شبکه فاضلاب برخوردارند و از این حیث استان کردستان رتبه ممتاز کشور را در اختیار دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، قاسم تقی‌زاده خامسی؛ معاون آب و آبفای وزیر نیرو امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بوی نامطبوعی که از آب شرب شهر سنندج احساس می شود نتیجه فعال و انفعالات روزهای گرم سال می باشد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو ادامه داد: با این وجود آب سد قشلاق از نظر بهداشتی کاملا سالم و استاندارد است و شهروندان در استفاده از آن هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

تقی زاده خامسی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در راستای رفع این دغدغه مردمی و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ عملیات انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه آب شرب سنندج انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان بیان داشت: برای اجرای این طرح ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تاکنون ۹۰ میلیارد تومان برای لوله گذاری ۲۷ کیلومتری سامانه انتقال اختصاص داده شده است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو عنوان کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته در بخش شهری 100 درصد و در بخش روستایی 70 درصد از روستاهای کردستان از شبکه فاضلاب برخوردارند و از این حیث استان کردستان رتبه ممتاز کشور را در اختیار دارد.

تقی زاده خامسی در ادامه افزود: امروز در اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی سد رمشت، شبکه آبیاری و زهکشی سد رمشت، شبکه آبیاری و زهکشی سد گاران، تصفیه‌خانه آب سقز، تصفیه‌خانه فاضلاب کامیاران با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

آیین مهر ـ استان کردستان

230648