معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سنندج خبر داد:

اختصاص 80 میلیارد تومان اعتبار برای پوشش فاصلاب سنندج

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سنندج گفت: طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج با افق ارایه خدمت به ۷۰۰ هزار نفر تا اردیبهشت سال آینده و پیش از آبگیری سد ژاوه کامل می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، یحیی نظری؛ معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سنندج امروز در جریان بازدید از فاز تکمیلی تصفیه خانه آب و فاضلاب سنندج در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به نگرانی‌های عامه شهروندان در رابطه با ورود فاضلاب شهری و شیرابه پسماند زباله‌های سایت شهرداری به حوزه آبریز سد ژاوه با پیگیری‌های استاندار کردستان و تخصیص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه پوشش فاضلاب سنندج کامل می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سنندج افزود: با توجه به حساسیت موضوع ورود فاضلاب به حوزه آبگیری سد ژاوه تمامی ظرفیت های استان و شهرستان برای حل این مشکل تا قبل از آبگیری سد به کار گرفته شده است.

منصور مولانایی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار سنندج نیز در این بازدید بیان کرد: خوشبختانه پیشرفت بخش پروژه توسعه سایت فاضلاب سنندج رضایت بخش است.

مولانایی ادامه داد: با در نظر گرفتن جمعیت شهر سنندج (به اضافه نواحی منفصل شهری) این سایت ظرفیت پوشش جمعیتی ۷۰۰ هزار نفری را داشته و به زودی ناحیه منفصل حسن آباد نیز به این مجموعه متصل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار سنندج در پایان سخنان خود تاکید کرد: تمامی فرآیند تحقیقاتی و اجرایی هدایت شیرآبه‌های سایت زباله شهرداری در روستای کیلک به تصفیه خانه فاضلاب سنندج با تخصیص اعتباری بیش از سه میلیارد تومان صورت گرفته و در دهه مبارک فجر امسال این پروژه پایان یافته و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پرسون، در هفته های قبل بسیاری از انجمن ها و فعالان زیست محیطی در استان کردستان نسبت به آبگیری سد ژاوه هشدار داده و اعلام نموده بودند که آب این سد استانداردهای لازم برای استفاده را ندارد.

عباسعلی ـ استان کردستان

228942

مطالب مرتبط