انتقاد نماینده آمریکا از کشتار غیرنظامیان در غزه

رابرت وود معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل از کشتار غیرنظامیان در غزه توسط اسرائیل انتقاد کرد و گفت: اسرائیل باید اقدام بیشتری برای محافظت از فلسطین بی‌گناه در غزه انجام دهد.

تصویر انتقاد نماینده آمریکا از کشتار غیرنظامیان در غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در خصوص وضعیت خاورمیانه و فلسطین گفت: اسرائیل باید اقدام بیشتری برای محافظت از فلسطین بی‌گناه در غزه انجام دهد و همچنین باید اقدام بیشتری برای اطمینان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه انجام دهد.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: ادامه روند صدمه قابل توجه به غیرنظامیان که نشات گرفته از حوادثی مانند حمله هوایی روز یکشنبه می‌باشد، اهداف راهبردی اسرائیل در غزه را تضعیف می‌کند.

او تصریح کرد: اسرائیل می گوید که کشتار غیرنظامیان یک اشتباه بوده است. ما از اسرائیل خواسته ایم برای حفاظت از جان غیرنظامیان اقدامات بیشتری انجام دهد. ما همچنان نگران وضعیت کرانه باختری هستیم.

رابرت وود همچنین گفت که متن قطعنامه الجزایر درباره رفح برای تصمیم‌گیری به واشنگتن ارسال شده است.

معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: راه حل دو کشوری بهترین راه حل برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها است.

ارتش اسرائیل ۲۶ می ( ۶ خرداد ماه جاری) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر سه شنبه به وقت محلی (نیویورک) نشستی غیر علنی به درخواست کشور الجزایر درباره حمله اسرائیل به رفح پشت درهای بسته برگزار کرد و این کشور پیش نویس قطعنامه توقف کشتار در رفح را ارائه کرده است.

آمریکا به صورت مکرر اعلام کرده که از عملیات نظامی اسرائیل در رفح که واقع در جنوب غزه است حمایت نمی‌کند اما با وجود کشته شدن غیرنظامیان در نتیجه این عملیات نظامی آمریکا هنوز عواقب تنبیهی برای رژیم اسرائیل در نظر نگرفته است.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم اسرائیل در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

اسرائیل همچنین به بهانه نابودی حماس به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کرده است که این موضوع باعث نگرانی های بین المللی شده چرا که وضعیت نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

وزارت بهداشت غزه در دویست و سی‌ و پنجمین روز جنگ، اعلام کرد که از آغاز عملیات طوفان الاقصی هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۶ هزار و ۹۶ نفر افزایش یافته و آمار مجروحان این جنایات نیز به ۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

680552