آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

دکتر فرشید الازمنی نوده استادیار و جوانترین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور:

مبینا نعمت زاده را دکتر کنید اما دکتر تربیت بدنی نه پزشکی!

فرض کنید مبینای عزیز دختر محبوب و قهرمان کشورمان چند سال دیگر موفق شد که در رشته پزشکی فارغ التحصیل شد و حتی دارای تخصص شد، قطعا بسیاری که بیمار او خواهند شد با تردید به او مراجعه خواهند کرد و همیشه در این ترس و ذهنیت هستند که نکند دکتر مبینا نعمت زاده در رسیدن به این مدارج علمی بی هیچ رقابتی و تلاشی دکتر شده است و دکتر و پزشکی حاذقی نیست.! جوابگوی این ذهنیت و ترس بیمار کیست؟
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از فراخوان پذیرش مدال‌آوران المپیک و دیگر قهرمانان ورزشی در دانشگاه فرهنگیان و استخدام آنها به عنوان معلم و معافیتشن از سربازی خبر داد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از کیفی سازی مدارس غیردولتی و توانمندسازی معلمان خبر داد و گفت: تنها بخش اندکی از اعتباراتی که باید از سوی بانک مرکزی به مدارس غیردولتی تخصیص می‌یافت، پرداخت شده است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان غربی برای خروج زائران و استان سیستان و بلوچستان برای ورود زائران پاکستانی خدمات ارائه می‌دهند گفت: مدارس بین راهی این استان‌ها جهت اسکان شبانه تجهیز می‌شوند.
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: مدارس غیردولتی پیشران نوآوری در آموزش و پرورش هستند که حدود ۲میلیون و ۳۵۰هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و برچیده‌شدن این مدارس به‌مصلحت آموزش و پرورش نیست.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی با تأکید بر اینکه هزینه سرویس، لباس فرم، غذا و فعالیت آموزشگاهی مجزا از شهریه مصوب مدرسه است، گفت: اگر شهریه جدید مدارس ابلاغ نشود باید براساس شهریه سال گذشته ثبت‌نام کنند.
امتحانات تابستان (جبرانی) دانش‌آموزان از فردا (۱۵ مرداد) آغاز می‌شود این در حالیست که امتحانات جبرانی تابستان پایه دوازدهمی‌ها که به صورت نهایی برگزار خواهد شد، تاثیری در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ندارد لذا دانش‌آموزان این پایه برای افزایش معدل و کسب نمره بالاتر، لازم است در موعد مقرر از طریق «ترمیم نمره» اقدام کنند.
رضا مراد صحرایی روز پنجشنبه در آیین آغاز پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزان کشور در مشهد افزود: با کمال تاسف در فرآیند کوچک‌سازی و چابک‌سازی ناموفق عمل کرده‌ایم و بخش‌هایی را با این نیت ضعیف کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به ساختار انجمن اولیاء و مربیان اشاره کرد.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان پایه‌ ورودی به هفتم به دلیل آزمون‌های ورودی مدارس خاص و پایه‌ دهم نیز به دلیل هدایت تحصیلی و مشخص نشدن مدرسه، امکان ثبت سفارش کتب درسی را ندارند.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید برای مسیر پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی مناسب انجام شود، از دانشگاه فرهنگیان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... خواست تا برای اربعین با هم افزایی کار کنند.
وزیر آموزش و پرورش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواسا با مکتوب کردن تجربیات ادبی و آموزشی اساتید شعر و ادب فارسی مجموعه‌ای مدون برای آموزش شعرسرایی در ساعات پرورشی برای دانش آموزان علاقه‌مند به این هنر در مدارس فراهم کند.
مدیرکل آموزش و پرورش درخصوص برگزاری المپیاد جهانی فیزیک اظهار داشت: پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۱۹۸ دانش‌آموزان نخبه ۴۷ کشور جهان از روز یکشنبه ۳۱ تیرماه تا روز دوشنبه ۸ مردادماه به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات در دولت سیزدهم کاهش فاصله سند تحول بنیادین با صحنه بود، گفت: نقشه راه این سند بعد از ۱۲ سال و بیش از ۱۰ بار تاکید رهبر معظم انقلاب توسط رئیس جمهور شهید اتفاق افتاد.

وزیر آموزش و پرورش در آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم گفت: بیش از ۷۰۰۰ مدرسه در طول این سه سال ساخته شد و نهضت بزرگ مدرسه سازی در این مدت به بهترین نحو انجام شد.
مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق ماده ۸۵ آیین نامه اجرایی مدارس، انتخاب نوع و رنگ لباس دانش‌آموزان با مشارکت شورای دانش‌آموزی به عهده شورای مدرسه و برنامه ریزی و اقدام برای تهیه آن با هماهنگی شورای مدرسه بر عهده انجمن اولیاء و مربیان است افزود: برای آنکه خانواده‌ها تحت فشار قرار نگیرند، اگر لباس سال قبل امکان استفاده دارد، مدارس نباید خانواده‌ها را اجبار به تهیه روپوش جدید کنند.