توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره سطح نمرات دانش‌آموزان در امتحانات

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با اعلام نتایج امتحانات نهایی معلوم شد که میانگین معدل دانش‌آموزان کشور در همه رشته‌ها ارتقاء پیدا کرده است گفت: در رشته تجربی حدود ۰.۵ نمره و ریاضی فیزیک ۱.۵ نمره، افزایش یافته است این در حالیست که میانگین نمرات پایه دهم از یازدهم و دوازدهمی‌ها بالاتر بود.

تصویر توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره سطح نمرات دانش‌آموزان در امتحانات

به گزارش سایت خبری پرسون، رضامراد صحرایی در دومین رویداد ایران جوان ـ ایران قوی که امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه امروز یک اقدام ترویجی برای تقدیر از همکارانی که چهار فرزند و بیشتر دارند بود گفت: ما در کل کشور مطابق با آماری که موجود است، حدود ۵۱ هزار همکار چهار فرزند و بیشتر داریم که مراسم امروز در واپسین روزهای خدمت بنده برای تجلیل از این همکاران بود که در حوزه فرزندآوری نسبت به بقیه ممتاز بودند.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی در قرارگاه جوانی و جمعیت همه دستگاه‌ها، یکی از مسائل مطرح، ارائه تهسیلات به این افراد است افزود: متاسفانه جز تهران و چند شهر دیگر که مسئله زمین دارند انصافا در بقیه شهرها در ارائه زمین به این افراد وضعیت مناسب است.

وزیر آموزش و پرورش به نتایج امتحانات نهایی اشاره کرد و ادامه داد:‌ خوشبختانه اکنون که نتیجه نهایی همه آزمون‌ها مشخص شده است، معلوم شد که در همه رشته‌ها میانگین معدل دانش‌آموزان کشور ارتقاء پیدا کرده است. در رشته تجربی حدود ۰.۵ نمره و ریاضی فیزیک ۱.۵ نمره افزایش یافته است گفت: وقتی امتحانات اثر قطعی دارند اثر و اهمیت بیشتری برای دانش‌آموزان و اولیاء پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مهمترین اهداف ما ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی است افزود: یکی از اهداف اصلی مصوبه، تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی، تقویت آموزش و تقویت مدارس دولتی است. امسال میانگین نمرات پایه دهم از یازدهم و دوازدهم بالاتر بود.

صحرایی با بیان اینکه از امسال داده قابل اعتماد برای ارزیابی نظام تعلیم و تربیت داریم گفت: در دوره ما چند اتفاق افتاده است؛ وزارت آموزش و پرورش در این دوره بر سند تحول متمرکز شد. تا سال ۱۴۰۴ نقشه راه برای سند تصویب شده است. الگوی مدرسه در تراز سند تحول نیز تصویب شد و مساله تقسیم کار ملی برای اجرای سند تحول نیز یکی از احکام برنامه هفتم توسعه است. به تعبیر دیگر تمام مقدمات لازم برای کاهش فاصله سند با صحنه یعنی مدرسه صورت گرفته است. قطار از ایستگاه بیرون آمده است و باید شتاب بگیرد.

به گزارش ایسنا، صحرایی همچنین در این مراسم گفت: خانواده و شکل دادن به خانواده طبیعی مبتنی بر فطرت الهی و انسانی تاکید بسیار زیادی شده است. خانواده آن چیزی است که امروز هم می تواند عامل انحطاط یک جامعه و هم عامل سعادت و شکوه و شه‌مندی جامعه باشد. خانواده اصلی‌ترین هسته هر جامعه است که اگر این هسته غنی و قوی باشد، آن جامعه نیز غنی و قوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر امروز جهان در معرض انحطاط قرار گرفته باشد ریشه آن این است که هسته جهان یعنی خانواده به سستی گراییده است افزود: امروز اگر در دنیا شاهد اتفاق‌هایی هستیم که در ذهن هم قابل تصور نیست، ریشه آن را در خانواده کسانی که چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید جستجو کرد.

صحرایی با بیان اینکه بازگشت به خانواده و تاکید بر خانواده مبتنی بر فطرت الهی و فطرت انسانی پیام پیامبرگونه رئیس‌جمهور شهید ما بود، اظهار کرد: پیام او به دنیا این بود که اگر می خواهید سعادت بر شرارت پیشی بگیرد، خانواده‌ها را دریابید و تشکیل خانواده طبیعی را دریابید. بسیاری از اتفاقهایی که امروز در جهان در حال وقوع است در دایره ادراک ما نمی‌گنجد. تصوری از آن در حالت طبیعی برای ما وجود ندارد که به فضل الهی در کشوری زندگی می کنیم که بنیان‌های آن همان بنیان‌های فطری هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خانواده بزرگ‌ترین خطری است که در سابقه بشری دیده شده است. فرزند بیشتر نه تنها در گرو درآمد بیشتر نیست، بلکه عامل درآمد بیشتر هم هست؛ این را کسانی می فهمند که خودشان یک زمانی به بهانه تربیت بهتر، شعار فرزند کمتر در جامعه را به گفتمان تبدیل کردند.

صحرایی با بیان اینکه طول کشید تا بفهمیم این یک توطئه بزرگ بوده است، ابراز کرد: پدران ما فرزند بیشتری و تربیت بهتر داشتند؛ پدران آن‌ها نیز با درآمد کمتر فرزند بیشتر و تربیت بهتر داشتند.

منبع: ایسنا

741858