آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون ۱۰ هزار هنرستان در ایران در حال تربیت دانش آموزان برای آینده هستند، گفت: معقتدیم دبیرستان‌ها باید دالانی برای آموزش مهارت و ورود به بازار کار باشند نه صرفا مسیری برای ورود به دانشگاه‌ها.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار مدرسه قوی، ایران قوی، گفت: مدرسه قوی، ایران قوی شعاری است که معنای آن رشد نظام تعلیم و تربیت کشور در تمام ابعاد و پس از آن پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

۵۴ درصد مدارس با کمک خیرین ساخته شده است

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۵۴ درصد مدارس با کمک خیرین ساخته شده است، گفت: مدارس تطبیق پذیرند و با همه رشدها خود را وفق می‌دهند، همچنین هر چقدر مدرسه مردمی باشد، نگاه به آینده را تامین می‌کند.
با موافقت کمیسیون تلفیق بودجه؛

حقوق خدمتگزاران مدارس ترمیم می شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه از ترمیم حقوق دریافتی خدمتگزاران مدارس و کارمندان وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
معلمان خرید خدمات آموزشی می‌گویند که هنوز قراردادی با آنها منعقد نشده است و از ابتدای مهر تا به امروز بدون حقوق و بیمه در حال تدریس هستند، معاون آموزش و پرورش می‌گوید: به زودی مشکل نیروهای خرید خدمات از جنس چگونگی قرارداد با آنها حل خواهد شد.
یکی از مزیت‌های اجرای طرح ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان، مشخص شدن سهم هر یک از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از همه دارایی‌های صندوق است که با اجرای کامل این طرح، هریک از اعضا در زمان بازنشستگی یا در صورت انصراف از عضویت، می‌توانند سهم کامل خود را دریافت کرده و با صندوق به طور کامل تسویه حساب کنند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند، گفت: با رتبه‌بندی معلمان حقوق آن‌ها از ۳ تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که به طور کلی هر معلم مشمول رتبه‌بندی ۳۰ درصد حقوقش مربوط به رتبه‌بندی می‌شود.
به علت پیش‌بینی بارش مداوم برف، تمام مدارس مقطع ابتدایی، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانیبرخی شهرها در نوبت بعدازظهر امروز تعطیل و برنامه درسی دانش‌آموزان از بستر شاد دنبال می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مدرسه را قوی کنیم، اقتصاد و فرهنگ نیز پویا، پُرقدرت و قوی خواهد شد، مدرسه مظهر قدرتمندی کشور است؛ بذر قدرت هر ملتی در مدرسه‌های آن کاشته می‌شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۵۲۰ ملک در معرفی اولیه برای مولدسازی ثبت‌ شد که پس از بررسی به ۱۳۴ ملک رسید و اکنون در کمیته تخصصی مولدسازی ۲۱ ملک تأیید شد و ۱۸ ملک رأی هیات عالی مولدسازی را دریافت کرد.