آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

در راستای گسترش تعامل میان صنعت و نظام آموزشی، رئیس آموزش‌وپرورش خوروبیابانک به‌همراه جمعی از مدیران این اداره از مجتمع پتاس بازدید کرد و در دیدار با مدیر مجتمع، زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت حفظ کرامت فرهنگیان گفت که تمام توان وزارتخانه باید برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان به کار گرفته شود و معاونان پشتیبانی در خط مقدم تحقق این هدف قرار دارند.
وزیر آموزش‌ و پرورش با تأکید بر اهمیت دیدار رهبر انقلاب با نخبگان علمی و ورزشی، اعلام کرد که وزارتخانه از تلاش‌های فرهنگیان حمایت می‌کند و اجازه نخواهد داد این زحمات بی‌ثمر بماند.
یک استاد دانشگاه در گفتگو با پُرسون به مناسبت "هفته پیوند اولیا و مربیان" مطرح کرد:

تربیت موفق بدون هماهنگی خانه و مدرسه، ممکن نیست!

دکتر مهرداد هوشمند، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه و مدرس آموزش خانواده، بیان کرد: خانه و مدرسه دو نهاد مهم و اساسی در تربیت فرزندان هستند که هماهنگی و همسویی بین آن‌ها در اهداف آموزشی و تربیتی، مهم‌ترین گام در پرورش و تربیت فرزندان است. همکاری و همسویی میان خانواده و مدرسه، کلید موفقیت در تربیت و جامعه‌پذیری فرزندان است. اگر این دو نهاد مهم و زیربنایی با یکدیگر هماهنگ باشند، می‌توانند محیطی امن و سالم برای رشد اخلاقی، اجتماعی، تربیتی و عاطفی فرزندان فراهم کنند.
رسول سعیدی زاده پژوهشگر، نویسنده و روزنامه نگار نوشت:

هشدار برای قلب کودکان؛ وقتی زنگ مدرسه، زنگ آخر می شود!

مرگ ناگهانی دانش‌آموزان بر اثر سکته قلبی در مدارس ایران، زنگ خطری است برای خانواده‌ها، نظام آموزشی و سلامت کشور؛ ضعف در غربالگری قلبی، نبود آموزش کمک‌های اولیه و فشارهای روحی و جسمی کودکان، آنها را در معرض خطر جدی قرار داده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها باید تربیت فرزندان خود را جدی بگیرند و با معلمان همکاری کنند؛ تبدیل انجمن اولیا و مربیان به سازمانی متمرکز، امکان استفاده بهتر از ظرفیت‌های مختلف برای ارتقای سلامت جسمی، روحی و علمی کودکان را فراهم می‌کند.
نظام آموزش و پرورش ایران، که باید بستر رشد، خلاقیت و آمادگی نسل‌ها برای آینده باشد، در ساختاری سنتی و بسته گرفتار مانده است. شکاف میان آموزش در ایران و تحولات جهانی روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود و رویکرد گلخانه‌ای و پادگانی حاکم بر آن، مانع پرورش مهارت، تفکر انتقادی و توان رقابت نسل جدید شده است. تداوم این روند، آینده علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور را با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد کرد مگر آن‌که اصلاحات بنیادین در محتوا، روش و نگرش آموزشی صورت گیرد.
محمد مخبر، مشاور و دستیار مقام معظم رهبری، در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان نمونه کشوری، بر نقش بنیادین آموزش و پرورش در توسعه ملی تأکید کرد و گفت که تحول کشور اگر از این نهاد آغاز نشود، محکوم به شکست است. وی همچنین بر تربیت نسل مقاوم، خلاق و توانمند و اهمیت جایگاه معلمان به عنوان سرمایه‌های واقعی توسعه تأکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از جان باختن یک مادر و فرزند دانش‌آموزش در پی واژگونی یک خودرو خبر داد و گفت: دو دانش‌آموز دیگر که در صندلی عقب حضور داشتند، مصدوم شدند و تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.
محمد بهرامی، نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افت تحصیلی دانش‌آموزان و کاهش نرخ باروری، وضعیت آینده کشور را نگران‌کننده دانست و بر ضرورت تخصیص اعتبارات برای بهبود آموزش تأکید کرد.
در پی ضرب‌وشتم یک معلم دوره اول متوسطه در اداره آموزش‌وپرورش مهران، پرونده قضایی برای حمایت حقوقی از وی در دادستانی شهرستان تشکیل شد. شدت ضربات وارده به حدی بود که فک معلم شکسته و برای جراحی به بیمارستان منتقل شد.
روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یک فرد، که خود را از اعضای کادر درمان مدرسه‌ای در پرند معرفی کرده بود، به شدت یک دانش‌آموز را تنبیه بدنی می‌کند. این ویدئو موجی از واکنش‌ها ایجاد کرده و پیگیری فوری دستگاه‌های مسئول را ضروری کرده است.
علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش، در گردهمایی مشترک شورای معاونین و مدیران کل سراسر کشور، گزارش جامعی از وضعیت مالی، استخدامی و برنامه‌ای وزارتخانه ارائه کرد و با اشاره به آغاز آرام و منظم سال تحصیلی جدید، از حمایت دولت، رئیس جمهور و مقام عالی وزارت قدردانی نمود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت دولت چهاردهم در حوزه آموزش‌وپرورش گفت: وزارت آموزش‌وپرورش در سال گذشته و امسال گام‌های مهمی برای ساماندهی معلمان و فعال‌سازی مدارس برداشته و نمره قابل قبولی گرفته است.
با صدور بخشنامه‌ «ثبت‌نام دانش‌آموزان ایرانی فاقد مدارک هویتی در مدارس» اعلام شد؛

ثبت‌نام حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز ایرانی فاقد مدارک هویتی در مدارس کشور

با اجرای بخشنامه تازه وزارت آموزش و پرورش، تاکنون نزدیک به ۱۵ هزار دانش‌آموز ایرانی فاقد مدارک هویتی در مدارس کشور ثبت‌نام شده‌اند. این اقدام در راستای تحقق عدالت آموزشی و کاهش آمار بازماندگان از تحصیل صورت گرفته است.
رئیس‌جمهوری گفت: همه انسان‌ها توانمندی‌هایی دارند اما بستگی به زمینه‌ای دارد که در آن رشد می‌کنند. عده‌ای در خانواده و جغرافیایی زندگی می‌کنند که امکاناتی دارد و به آنان کمک می‌کند بالاتر بیایند اما این امکانات در اختیار دیگران نیست و نمی‌توانند بالا بیایند.
سازمان آگهی های پُرسون