پرسون گزارش می دهد

برای درمان کرونا چه قدر باید هزینه کنیم؟

رنج هزینه های درمان ویروس کرونا علاوه بر سختی های این ویروس از دغدغه های مردم است .

به گزارش پرسون، با شیوع وگسترش ویروس کرونا و متاسفانه آمار مرگ و میر بالا در کشورمان بخشی از استرس ها ناشی از هزینه های درمان این بیماری است.هزینه هایی که در بخش خصوصی و دولتی بسیار متفاوت است و البته مسولان وزارت بهداشت هم نظرات متفاوتی ارایه می دهند.


ویروس کرونا هزینه ها را برای بیمارستان افزایش داده است


حسین کرمانپور رییس اورژانس بیمارستان سینا با اشاره به اینکه ویروس کرونا حتی منجر به افزایش هزینه درمان برای بیمارانی غیرکرونایی هم شده است، گفت: هر بیماری که وارد بیمارستان می‌شود، بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در بحث مقابله با کرونا هزینه ایجاد می‌کند که در واقع این بخش هزینه‌های سربار برای بیمارستان محسوب می‌شود که باید پرداخت شود.


کرمانپور گفت: به دلیل محدود بودن تعداد کیت در کشور، به درخواست بیمار در بیمارستان‌های دولتی از افراد کیت گرفته نمی‌شود، تا جایی که می‌دانم اگر فرد دستور پزشک را داشته باشد در بخش دولتی و بدون بیمه ۲۵۰ هزار تومان و با بیمه ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان باید بپردازد. حالا اگر فرد در بیرون از بیمارستان دولتی بخواهد تست کرونا انجام دهد، هزینه آن طبق چیزی که مصوب شده حدود ۶۰۰ هزار تومان می‌شود.


سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت می گوید: تست کرونا برای چندین گروه کاملا رایگان است و اگر در این گروه‌های هدف باشید نیازی نیست حتی یک ریال پرداخت کنید؛وی در توضیح این موضوع گفت: انجام تست کرونا برای گروه‌های هدف شامل افراد علامت‌دار، زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد با بیماری زمینه‌ای و افراد در تماس با بیماران به شرط علامت‌دار بودن یا زنان باردار در مراکز دولتی رایگان است و هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.


10 درصد هزینه درمان توسط بیمار پرداخت می شود


لاری در ادامه گفت: اگر خدایی ناکرده جواب تست کرونا شما مثبت شد؛ نگران هزینه‌ها نباشید؛ تنها ۱۰ درصد هزینه درمان را پرداخت می‌کنید و اگر قادر پرداخت همین ۱۰ درصد هم نباشید با مراجعه به بخش مددکاری کل هزینه، رایگان می‌شود.


هزینه نهایی از زبان سخنگوی وزارت بهداشت


سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص هزینه نهایی هر بیمار مبتلا به کرونا، بیان کرد: میانگین هزینه بیمار کرونایی بستری در بخش عادی برای بیمارستان، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و بستری در بخش آی سی یو نیز حدود ۴.۵ میلیون تومان است.


وی گفت: به محض این که بیمار از وضعیت طبیعی و نرمال به سمت آی سی یو یا بخش مراقبت‌های ویژه کشیده شود، هزینه‌ها بسیار تغییر خواهد کرد، چون امکاناتی که در بخش مراقبت‌های ویژه وجود دارد، بیشتر از امکانات بخش معمولی است از گرانی دارو‌هایی که به بیمار داده می‌شود تا تعداد بیشتر پرستار‌هایی که در حضور دارند، همه بر افزایش هزینه‌ها اثر دارد.


هزینه درمان کرونا با بیمه تامین اجتماعی چه قدر است؟


ابوالفضل آفریده مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: هزینه معالجه و درمان بیماران مبتلا به کرونا براساس وضعیت جسمانی بیمار تغییر می‌کند. گاه بیمار با استفاده از دارودرمانی و هزینه‌کرد ۶۰ – ۵۰ هزار تومان بهبود می‌یابد و گاه نیازمند بستری در بیمارستان‌ و بالتبع افزایش هزینه‌کرد اقتصادی تا 100 میلیون تومان است.


وی ادامه داد: بیمار مبتلا به کرونا در صورت بستری در بخش‌های آی سی یو و مراقبت‌های ویژه با هزینه‌کرد ۵ - ۴ میلیون تومان بهبود پیدا می‌کند.


مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: برخی بیماران (در وضعیت شدید بیماری) و استفاده از داروهای گران قیمت اما نیازمند هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیون تومان هم شده‌اند.


تازه ترین اظهارنظر در رابطه با هزینه بستری کرونا


تازه ترین اظهارنظر در رابطه با هزینه بستری کرونا به مدیرعامل سازمان بیمه سلامت برمی گردد. محمدمهدی ناصحی گفت: بیمه سلامت در بخش بستری 90 درصد هزینه و در بخش سرپایی 70 درصد هزینه ها را پوشش می دهد.


وی ادامه داد:حدود نیمی از جمعیت کشور یعنی 41 میلیون نفر و 5 صندوق بیمه ای تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند که از این تعداد 20 میلیون نفر در صندوق بیمه روستاییان بیمه شده اند.


باید در نطر داشت علی رغم صحبت مسولان هزینه های این بیماری برای بسیاری از خانواده ها با توجه به وضعیت معیشتی این روزها غیرقابل پرداخت است. رنج هزینه های درمان این بیماری علاوه بر سختی های این ویروس از دغدغه های مردم است .

208399