مشروح اخبار

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزارت خارجه در زمینه فعالیت انجام گرفته برای آزادسازی منابع مالی بلوکه شده در برخی کشورها با توجه به موانع ایجاد شده از سوی آمریکا، بر ضرورت هماهنگی بیشتر و موثر وزارت خارجه و بانک مرکزی در این زمینه تاکید کرد.
ساختار آمریکا از نقطه نظر یک دموکراسی تمام عیار، کاملاً معیوب است و بسیاری از مردم در کف خیابان‌های آمریکا این ضعف را فریاد می‌زنند و به دنبال یک جامعه امن و سالم هستند که در آن حداقل‌های معیشت و چرخه اقتصادی روزانه را داشته باشند.
نظریه مزایده یک شاخه از اقتصاد کاربردی است که به نحوه عملکرد افراد در بازار مزایده و بررسی ویژگی‌های بازار مزایده می‌پردازد. تا کنون طرح‌ها و مجموعه قوانین بسیاری مانند استراتژی‌های قیمت‌گذاری مطلوب، بهینه و تعادل استراتژی‌های مناقصه و مقایسه درآمد،در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
وزیر نفت با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه مدیران صنعت نفت ایران در روزهای پایانی حضور ترامپ در کاخ سفید، گفت: تحریم‌های آمریکا انتقام‌جویی و کینه‌جویی علیه ایران است.
سفیر سابق ایران در مکزیک و ونزوئلا در گفتگو با پرسون:

تحریم و تبدیل تهدید به فرصت

به طور طبیعی کشورهایی که تحت تحریم هستند باید بتوانند با هم رابطه داشته باشند و نمونه موفق رابطه ایران و ونزوئلا می‌تواند به بقیه کشورها گسترش پیدا کند. کشور ما امروز سازنده بسیاری از کالاهایی است که تحت تحریم بود و امروز آن‌ها را به ونزوئلا صادر می‌کند.
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با پرسون:

مجازات حداکثری در انتظار محتکران و گران‎فروشان

مجازات مربوط به احتکار از ۱۰ درصد تا ۷۰ درصد ارزش کالا مشخص شده است و مجازات مربوط به گران‌فروشی ۲ تا ۵ برابر میزان گران‌فروشی برای بار اول در نظر گرفته شده است و برای بار دوم و سوم این مجازات تشدید می‌شود تا حدی که واحد صنفی پلمب و تعطیل می‌شود.
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: محاسبه‌های صندوق بین المللی پول می‌گوید اگر شکنندگی مالی دولت در سطحی بالاتر و سپس خانوارها و تولیدکنندگان فشار بیاورد، و منافع رانت خوارها و رباخواران در اولویت باشد و اگر هدف این باشد که در سال ۲۰۲۰ دولت ایران با کسری بودجه روبرو نشود باید قیمت هر بشکه نفت به ۵۲۱ دلار برسد تا تراز مالی برقرار شود.
رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله در گفتگو با پرسون:

رشد بی سابقه گرانی در سایه سوءمدیریت و ناکارآمدی در تصمیم گیری به موقع

رشد فقر بالا رفته و خط فقر از ۹ میلیون تومان به ۱۹ میلیون تومان رسیده است و این امر تحت تأثیر عدم برنامه‌ریزی دقیق در رابطه با خرید اقلام، انبار کردن استراتژیک آنها و مسائل دیگری که در رابطه با تولید باید صورت می‌گرفت و دولت مدیریت می‌کرد و نکرد، اتفاق افتاد.
رییس جمهوری از دولت آینده آمریکا از فرصت پیش آمده برای جبران اشتباهات گذشته استفاده کند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، همواره به تعهدات خود در صورت رعایت مسئولانه از سوی همه اطراف تعهد، پایبند بوده و تعامل سازنده با جهان را راهبرد خود می‌داند.
فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

ترامپ بر سر دو راهی بعد از شکست

در شرایط فعلی ترامپ دو گزینه دارد. یک گزینه ترامپ این است که در سیستم قضایی آمریکا دعوی خود را مطرح کند و در نهایت هر تصمیمی که سیستم قضایی آمریکا گرفت به آن تمکین کند و برای انتخابات بعدی آمریکا برنامه ریزی کند. گزینه دوم ترامپ این است که به سیم آخر بزند و لشکرکشی‌های خیابانی بکند و سعی کند به هر سبکی که شده در همین دوره خودش را به دوره دوم تحمیل کند و در کاخ سفید باقی بماند.
عطا بهرامی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

سیاست خارجه آمریکا با تغییر اسامی تغییر نمی‌کند

از دیدگاه جهانی مهم نیست چه کسی رأی می‌آورد و سیاست آمریکا ثابت است. سیاست کلان آمریکا بر در برگیری چین استوار شده است و کسی که رأی بیاورد مطمئناً فشار بر چین را ادامه می‌دهد. همچنین سیاست آن‌ها درمورد ایران و خاورمیانه روشن است و تغییر نمی‌کند.
با حضور وزیر راه و شهرسازی در سیستان و بلوچستان ۶ طرح راهداری در شمال این استان با اعتبار یک هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کارشناس بین‌الملل و تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

آمریکا در انتظار طغیان و شورش‌های خیابانی

اگر آراء نامزدهای انتخاباتی به هم نزدیک باشد احتمال این که آمریکا با طغیان‌ها و نارضایتی‌ها و شورش‌های اجتماعی در خیابان‌ها مواجه شود، بسیار بالاست.
رئیس جمهور گفت: تجربه سه ساله درسی باشد تا دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردند و مردم ما پاداش صبر و ایستادگی خود را لمس کنند و ببینند.
سفیر سابق ایران در ایتالیا در گفتگو با پرسون:

فرانسوی‌ها برای اسلام هراسی برنامه دارند

دولت‌های اروپایی علی‌رغم همه شعارهایی که در خصوص آزادی و تصامح با مذاهب و فرهنگ‌های مختلف می‌دهند، فاقد چنین رویکردهایی هستند و برای اسلام هراسی برنامه مشخصی دارند و از رشد اسلام و فرهنگ اسلامی در اروپا نگران هستند.
کارشناس مسائل اقتصادی و بازار سرمایه در گفتگو با پرسون:

بهترین راه مهار قیمت ها کنترل چرخه تولید تا مصرف است

وزارت صمت به راحتی می‌تواند چرخه کالاهای اساسی را کنترل کند، حلقه‌های دلالی، چالش‌ها و روابط را شناسایی کند و بر عملکرد آن‌ها نظارت مستقیم داشته باشد. همیشه کمیابی و ارز، ریشه مشکلات نیست چرا که خیلی از کالاها، کالای داخلی هستند اما در چرخه تولید تا مصرف حلقه‌های دلالی آنقدر قیمت را تشدید می‌کنند که هم تولید‌کننده متضرر می‌شود و هم مصرف کننده.
نائب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس در گفتگو با پرسون:

تعامل دولت و مجلس برای کنترل بازار ارز و توسعه اقتصادی کشور

اتفاق خوبی که در پی تعامل دولت و مجلس رخ خواهد داد این است که صادرکنندگان می‌توانند به جای این‌که لزوماً ارز خود یا حواله‌های ارزی را در نیما قرار بدهند، براساس فهرست مورد تأیید وزارت صمت یعنی کالاهایی که کشور به آن‌ها نیاز دارد، به تعامل با وارد کنندگان بپردازند. این مسئله کمک خواهد کرد که واردات کالاهایی که مورد نیاز کشور است با ارزهای صادراتی پیوند بخورد و بنابراین تقاضای ارز در بخش معاملاتی کشور کاهش پیدا می‌کند
استکبار ستیزی ملت ایران قوت آفرین و قدرت آفرین برای ملت ایران و شکننده هیمنه پوشالی استکبار بوده است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب، مقاومت و استکبار ستیزی را عوامل افول و زمینه ساز افول جهان استکبار می‌بینند.
سجاد سیف مدیر مسئول رسانه پرسون با انتشار بیانیه ای از ادامه هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات انصراف و از پدرام پاک آیین دیگر کاندید  شایسته این دوره از انتخابات اعلام حمایت کرد.

سازمان آگهی های پرسون