رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله در گفتگو با پرسون:

رشد بی سابقه گرانی در سایه سوءمدیریت و ناکارآمدی در تصمیم گیری به موقع

رشد فقر بالا رفته و خط فقر از ۹ میلیون تومان به ۱۹ میلیون تومان رسیده است و این امر تحت تأثیر عدم برنامه‌ریزی دقیق در رابطه با خرید اقلام، انبار کردن استراتژیک آنها و مسائل دیگری که در رابطه با تولید باید صورت می‌گرفت و دولت مدیریت می‌کرد و نکرد، اتفاق افتاد.

حسین الله کرم رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله در گفتگو با سایت خبری پرسون، در تحلیل بیانات مقام معظم رهبری گفت: اگر سیاست را بازی قدرت تعریف کنیم آمریکا قطعاً نمی‌تواند روی سیاست در چارچوب قدرت تأثیر گذار باشد چرا که ایران و آمریکا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در تضایق همدیگر هستند و کشور ایران توانسته در این منطقه تأثیر زیادی بگذارد و از قدرت آمریکا بکاهد.

الله کرم ادامه داد: اگر سیاست را کارگردانی منافع متضاد تعریف کنیم در اینجا هم آمریکایی‌ها نمی‌توانند در سیاست‌هایی که ایران اتخاذ می‌کند، تأثیر بگذارند. سیاست ایران به طور مشخص حمایت از جریان مقاومت است و آمریکایی‌ها از جریان اشغالگر حمایت می‌کنند، بنابراین در این زمینه هم آمریکا نمی‌تواند تأثیرگذار باشد چرا که مردم منطقه در چهارچوب مقاومت به دنبال برکناری و اخراج اشغالگر هستند و در رأس این اشغالگران اسرائیل و خود آمریکاست.

وی در ادامه گفت: اگر سیاست را منافع متضاد هم تعریف کنیم در تضاد بین مقاومت و اشغالگری آمریکا نمی‌تواند تأثیری بگذارد و روی هم رفته در مقابل این نیرو هم آسیب پذیر شده است و باید منطقه را واگذار کند.

رئیس شورای هماهنگی حزب الله با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در مورد لزوم هماهنگی مدیران برای حل مشکل گرانی‌های اخیر بیان کرد: از آنجایی که تهدیداتی مثل تحریم‌ها و شدت یافتن تحریم‌ها از دو سال گذشته مطرح است و همچنین تهدیدی از سوی کرونا که در همه جهان اثر گذاشته و رشد اقتصادی را به شدت تحلیل برده است، برخی معتقدند این دو عنصر که عمدتاً ریشه های خارجی دارند در اقتصاد ما تأثیرگذار است و گرانی ناشی از آن‌ها اتفاق افتاده است اما رهبر معظم انقلاب و به تبع آن نیروهای مقاومت و انقلابی این نظر را ندارند و معتقدند که گرانی‌های اخیر که به شکل گسترده صورت گرفته است نمی‌تواند تحت تأثیر این دو عامل باشد.

وی ادامه داد: عوامل متعددی می‌تواند بر گرانی‌ها مؤثر باشد که مهم ترین عامل آن سوءمدیریت و ناکارآمدی در تصمیم گیری به موقع است. دولت‌ها عمدتاً در زمانی که شاهد رشد و گسترش تولید در یک امر هستیم، صادرات را باز می‌گذارند و از طرف دیگر انبارهای استراتژیک خود را از آن اقلام پر می‌کنند تا زمانی که آن تولید در کشور تمام شد، بتوانند با عرضه آن محصول بازار را متعادل کنند. در حقیقت با ایجاد صادرات امکان تولید را بالا می‌برند و با ذخیره سازی می‌توانند در زمان کمبودها جبران کنند.

الله‌کرم در ادامه اظهار داشت: از آنجا که دولت وقت یک دولت منحصراً با اندیشه و تفکر سیاست خارجی است و با رویکرد به خارج روی کار آمد و از مردم با این موضع رأی گرفت با روی کار آمدن ترامپ شاهد از دست رفتن تمام آرزوهای خود در برجام بود، برجامی که می‌خواست مشکل معیشت مردم را حل کند به پیروزی نرسید. بنابراین ساختار دولت باید به رویکرد داخلی و توجه به تولید متکی بر منابع داخلی استوار شود.با

رئیس شورای هماهنگی حزب الله در پایان با بیان این که امروز جامعه دچار ضعف اقتصادی و کمبودها و دچار یک فقر نسبی ناشی از سوء تدبیر و عدم برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: رشد فقر بالا رفته و خط فقر از ۹ میلیون تومان به ۱۹ میلیون تومان رسیده است و این امر تحت تأثیر عدم برنامه‌ریزی دقیق در رابطه با خرید اقلام، انبار کردن استراتژیک آنها و مسائل دیگری که در رابطه با تولید باید صورت می‌گرفت و دولت مدیریت می‌کرد و نکرد، اتفاق افتاد.

209811