انتخابات

عصر بداخلاقی گذشته جناب بی‌ادب!

توهین به سعید جلیلی از سوی یک طراح

با نزدیک‌تر شدن به روز رای گیری و افزایش شور و هیجان انتخاباتی در جامعه، برخی طرفداران کاندیداها بدشان نمی‌آید که فضا هرچه بیشتر به سمت رایکالیسم، بداخلافی و لجن‌پراکنی برود.
محمد جواد ظریف گفت: رئیس‌جمهور است که سیاست‌ها را اجرا می‌کند. برای سیاست خارجی بسیار مهم است که چه کسی در خیابان پاستور و در خانهٔ رئیس‌جمهور نشسته است.
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات که ۲۶ خردادماه طی بیانیه ای رسما به ستاد انتخاباتی مسعود ‍پزشکیان پیوسته بود،‌ در اقدامی ناگهانی از این ستاد خداحافظی کرد و خارج شد.
اولین مناظره شش نامزد ریاست جمهوری با موضوع اقتصاد در شرایطی برگزار شد که اغلب کاندیداها تلاش کردند برنامه‌های قابل اجرا ارائه دهند و حاشیه‌ها نسبت به گذشته کمتر بود اما کمتر به جزئیات و روش‌های اجرای برنامه‌ها اشاره شد. مسائلی مثل برنامه هفتم توسعه، رشد اقتصادی هشت درصد، مقابله با تحریم، صادرات و جلب سرمایه‌گذاری خارجی محور سوالات مناظره اول بود.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید کسی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود که دنبال بهانه جویی نرود؛ زیرا امروز مشکلاتی در تمام اقشار مختلف مردم وجود دارد که بخش عمده آن از ناکارآمدی می‌آید.
سعید جلیلی در مراسم گردهمایی فرهنگیان گفت: اگر ما میگوییم پیشرفت، لازمه‌اش آموزش و پرورش قوی است، هسته کانونی آموزش و پرورش مدرسه است؛ هر مدرسه باید یک سلول جهش کشور باشد.
دفتر روحانی در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، خواستار تخصیص فرصت پاسخ به ادعاها و اتهامات برخی داوطلبان در جریان میزگردها و اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، علیه دکتر حسن روحانی و دولت ایشان شد.
«عمق راهبردی» هر گروه سیاسی و هر حکومتی صادق بودن با مردم و طرفداران خود است. بی‌صداقتی ویرانگر است. اینکه وعده‌های پوچ را روانه رسانه‌ها کنیم؛ جز توهین به شعور ملت هیچ‌ چیز دیگری نیست. این رفتار بسیار سطحی و فاقد ژرفای کافی است. کسانی که چنین رفتارهایی دارند، در هیچ زمینه‌ای نمی‌توانند عمق راهبردی داشته باشند.
یک فعال سیاسی گفت: در بین نامزدهای موجود آقای پورمحمدی می‌تواند با فساد برخورد کند زیرا در این زمینه تجربه زیادی دارد. او هم در سیستم اطلاعاتی کشور کار کرده و مسئولیت‌های مهمی داشته است، هم رئیس بازرسی کل کشور بوده است که مستقیما در بطن مبارزه با فساد بوده است و هم مسئولیت‌های مهمی مانند وزارت کشور را عهده داشته است.
سازمان آگهی های پرسون