تا انتخابات

آنان‌که مدعی‌اند رئیس‌جمهور اختیاری ندارد یا قانون اساسی را نخوانده‌اند و نمی‌دانند چه مسئولیتی را قرار است رئیس‌جمهور بپذیرد یا خوانده‌اند قصور و تقصیر خود را در عدم اجرای قانون اساسی می خواهند به گردن دیگران بیندازند.
تمام کوشش انتخاباتی از سوی هر گروهی در ابتدا باید به بهبود جایگاه و اساس این انتخابات معطوف شود. اگر رقابتی خوب و کامل شکل بگیرد فردی که انتخاب می‌شود در اهمیت دوم و شاید چندم قرار دارد. اگر این خودرو خوب باشد، باید باک آن را با رای مردم پر کرد، با باک خالی جایی نمی‌توان رفت، حتی اگر بهترین مارک خودرو باشد.
در ایام تعطیلات نوروز به‌رغم آنکه فضای خبری کشور را اخبار مربوط به کرونا و سفرهای نوروزی دربر گرفته بود، برخی شخصیت‌های سیاسی اقدام به اعلام کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ کردند.
هر مقدار انتخاب رئیس‌جمهور با دقت بیشتر و درست انجام شود امید به بهبود شرایط نیز افزایش می‌یابد و بالعکس، خصوصا" اینکه مردم ما، تجربه انتخاب نادرست را دارند و نتیجه انرا هم دیده و چشیده اند!
دبیرکل جمعیت فداییان اسلام گفت: مردم با طیف چپ و راست کاری ندارند جناح‌ها هم نتوانستند جذب حداکثری داشته باشند و دعوای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نه خدمت به مردم بلکه بر سر پست و مقام است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: انتخابات در پیش است و دشمن از هم‌اکنون به دنبال تبلیغات برای بدبین کردن مردم است بنابراین مردم باید دشمن شناسی را مدنظر قرار دهند.
در جبهه‌ اصولگرایان اگر آقای رئیسی نیاید شرایط بسیار مساعدی برای اصلاح طلبان بوجود خواهد آمد و اگر ظریف در مقابل رئیسی قرار بگیرد مسلما وزنه‌ی رئیسی سنگین‌تر از آقای ظریف است.
در چهار استان کشور از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد تا سرنوشت ۶ کرسی خالی این مجلس در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ مشخص شود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: حکومت باید یک نقشه راه داشته باشد ما چشم‌انداز ۲۰ ساله داریم که در ۱۳۸۴ تصویب و ابلاغ شده است در ۱۴۰۴ پایان این ۲۰سال می‌رسد باید بررسی جدی بشود و مجمع تشخیص مصلحت امروز روی این مساله کار می‌کند.
رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از شورای نگهبان درخواست کرد برای جلب بیشتر اعتماد و احترام عمومی؛ آیین رسیدگی، ملاک‌های تفصیلی و اهم مذاکرات خود را در خصوص احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان مطرح دوره‌های‌ گذشته منتشر کند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خبر داد؛

ثبت نام 2005 نفر برای انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان غربی

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد از افرادی که ثبت نام کرده اند سابقه حضور در شوراها را دارندگفت: ۲ هزار و پنج نفر برای انتخابات شورای شهر دراستان ثبت نام کرده‌اند و از مجموع ۲۰۰۵ نفر افراد ثبت نامی تعداد یک هزار و ۷۹۶ نفر مرد و ۲۰۹ نفر زن هستند .
رئیس جمهور از ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی به عنوان یکی از افتخارات مهم نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و معماری معمار کبیر انقلاب اسلامی نام برد و گفت: تفسیر ۱۲ فروردین یعنی اینکه میزان رای ملت است.