پورمحمدی می‌تواند با فساد برخورد کند / برخی نامزدها درباره مبارزه با فساد، شوی سیاسی اجرا می‌کنند

یک فعال سیاسی گفت: در بین نامزدهای موجود آقای پورمحمدی می‌تواند با فساد برخورد کند زیرا در این زمینه تجربه زیادی دارد. او هم در سیستم اطلاعاتی کشور کار کرده و مسئولیت‌های مهمی داشته است، هم رئیس بازرسی کل کشور بوده است که مستقیما در بطن مبارزه با فساد بوده است و هم مسئولیت‌های مهمی مانند وزارت کشور را عهده داشته است.
تصویر پورمحمدی می‌تواند با فساد برخورد کند / برخی نامزدها درباره مبارزه با فساد، شوی سیاسی اجرا می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، مبارزه با فساد یکی از مهم‌ترین مطالبات این روزهای مردم است؛ مطالبه‌ای که شاید حتی سرنوشت انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری را هم معین کند. حالا پرسش آن است که مبارزه با فساد چگونه می‌تواند به برگ برنده نامزدهای ریاست‌جمهوری تبدیل شود؟

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «قطعا لازمه تحقق مبارزه با شفافیت است. وقتی مدیران در اتاق‌های شیش2ه‌ای بنشینند و عملکرد خود را در معرض دید همگان قرار دهند، فساد هم کمتر می‌شود. در مقابل خود را در اتاق‌های درب‌بسته قرار دهند و با لابی‌های سیاسی و اقتصادی پیش بروند، هرچه قدر هم شعار مبارزه با فساد دهند، در عمل در تحقق شعارشان ناکام می‌مانند و متعاقبش اعتماد عمومی کاهش می‌یابد و مردم در روند حکمرانی مشارکت نمی‌کنند».

او ادامه داد: «برخی هستند که در حوزه مبارزه با فساد صرفا شوی سیاسی اجرا می‌کنند و شوآف می‌کنند. حتما چنین افرادی که صرفا عنوان مبارزه با فساد را برای عوام‌فریبی ابراز می‌کنند، در تحقق شعارشان موفق نمی‌شون. واقعیت آن است که آنهایی که در سابقه خودشان و اطرافیانشان مسائل اقتصادی وجود دارد حتما نباید عهده‌دار مسئولیت‌های کلان به ویژه مسئولیت اجرایی کشور شوند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در همین انتخابات ریاست‌جمهوری همه باید بدانیم که یکی از معیارها برای انتخاب نامزدها این است که بدانیم آن نامزد مورد نظر به شفافیت باور دارد یا خیر؟ یک موقع هست کاندیدایی واقعا به مبارزه با فساد اعتقاد دارد اما توان تغییر سیستم مدیریتی کشور را ندارد. شاید در آن شرایط رئیس‌جمهور بتواند با فساد برخورد کند و مثلا فسادهای مالی را رسوا و به دستگاه قضایی معرفی کند اما نمی‌تواند آن را ریشه‌کن کند زیرا توان ایجاد تغییر در سیستم مدیریتی را ندارد و از همچنان از همان مدیرانی استفاده می‌کند که استعداد فساد مالی را دارند. بنابراین برای پیشگیری از بروز فساد باید فردی انتخاب شود که توان ایجاد تغییرات لازم در بدنه مدیریتی کشور را داشته باشد».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «در بین نامزدهای موجود آقای پورمحمدی می‌تواند با فساد برخورد کند زیرا در این زمینه تجربه زیادی دارد. او هم در سیستم اطلاعاتی کشور کار کرده و مسئولیت‌های مهمی داشته است، هم رئیس بازرسی کل کشور بوده است که مستقیما در بطن مبارزه با فساد بوده است و هم مسئولیت‌های مهمی مانند وزارت کشور را عهده داشته است».

منبع: نامه نیوز

682945