به گزارش سایت خبری پُرسون، از خوزستان؛سردار میرفیضی، فرمانده انتظامی استان خوزستان در گفتوگویی با خبرنگار پُرسون عنوان کرد: سامانه ۱۹۷ بهعنوان صدای مردم در نیروی انتظامی عمل میکند؛ جایی که مردم میتوانند پیشنهادات، انتقادات و توصیههای خود را با پلیس در میان بگذارند، اما برای اینکه این ارتباط ملموستر و مؤثرتر شود، تصمیم گرفتیم خودمان مستقیماً در بین مردم حاضر شویم.
وی با اشاره به سنت گذشته ملاقاتهای عمومی در روزهای دوشنبه افزود:در سنوات قبل، ملاقاتهای عمومی تنها در ستادها برگزار میشد، اما اکنون تصمیم گرفتیم به جای آن، با حضور همه معاونتهای مرتبط با مردم، مستقیماً در مساجد محلات حاضر شویم؛ بهویژه در مناطق محروم شهر اهواز که جمعیت بیشتری را در خود جای دادهاند.
فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه گفت:با استفاده از آمار تماسهای دریافتی سامانه ۱۹۷، مناطق را ارزیابی و اولویتبندی میکنیم و سپس به آنجا میرویم، بازخورد این اقدام بسیار مثبت بوده و مردم نیز از اینکه مشکلاتشان مستقیماً شنیده و پیگیری میشود، رضایت دارند.
سردار میرفیضی تأکید کرد:موضوعات مرتبط با پلیس در محل بررسی و در مواردی همانجا حلوفصل میشود مسائلی که نیازمند پیگیری بیشتری هستند نیز از طریق مراجع مربوطه پیگیری شده و نتیجه آن به مردم اعلام میشود.
وی همچنین به مسئولیتپذیری مدیران اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند؛ چرا که مردم ولینعمت ما هستند. در فرهنگ سازمانی پلیس، اربابرجوع را در حقیقت ارباب خود میدانیم، خدا را شکر نتایج این سیاست نیز بسیار رضایتبخش بوده است.
سردار میرفیضی یکی از دستاوردهای مهم این حضور میدانی را «افزایش سرمایه اجتماعی» دانست و افزود: این اقدام نهتنها باعث رفع مشکلات مردم شده، بلکه اعتماد عمومی نسبت به پلیس را نیز افزایش داده است، در شهرستانها نیز این طرح با برپایی میز خدمت توسط فرماندهان انتظامی شهرستانها اجرا میشود.
خبرنگار: حامد منصوری
منبع: پُرسون