شریف در گفت‌وگو با پرسون؛

اصول گرایان خیال می کنند انتخابات 1400 یک طرفه است/ آنها به زودی غافلگیر می‌شوند

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: انتخابات 1400 یک طرفه و با رقابت درون جریانی است. اصولگرایان با این پیش‌بینی خوش‌بینانه به استقبال انتخابات رفتند.

احمد شریف، دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو جبهه اصلاح طلبان ایران (نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پرسون در خصوص حضور کمرنگ اصلاح طلبان در انتخابات 1400 گفت: اصولگراها پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای نسبت به اتفاقات دارند و آن هم مبتنی بر این است که کاندیدای شاخصی از جانب جریان اصلاح طلب مورد تایید قرار نمی‌گیرد.

شریف ادامه داد: از نگاه اصول گرایان انتخابات 1400 یک طرفه و با رقابت درون جریانی است. آنها با این پیش‌بینی خوش‌بینانه به استقبال انتخابات رفته اند. به این علت در این جریان هر کسی خودش را دارای صلاحیت بیشتری نسبت به بقیه برای تصدی پست ریاست جمهوری می‌داند و برای انتخابات اعلام آمادگی می کند. اما اصلاح طلب‌‌ها بنا به روشی که از گذشته دارند به صورت کاملا تشکیلاتی به موضوع نگاه می‌‌کنند.

وی مطرح کرد: به زودی اصلاح طلبان با سازماندهی یک جبهه منسجم تحت عنوان جبهه اصلاحات ایران، که اخیرا هم در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ثبت شده برنامه ریزی‌های خودشان را برای حضور قدرتمند در انتخابات انجام می‌دهند و بنظر می‌رسد باز هم اصول‌گرایان در خرداد۱۴۰۰ غافلگیر می‌شوند. چون در هر انتخاباتی که با نرخ مشارکت بالا همراه بوده معمولا اصلاح طلبان بازنده نبوده اند.

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران در ادامه بزرگترین حریف اصلاح طلبان در انتخابات 1400 را مشارکت پایین مردم دانست و افزود: در این صورت با توجه به سبد رأی ثابت اصولگراها آنها برنده انتخابات می‌شوند. در صورت برگزاری انتخابات پر شور با توجه به تاکیدات رهبری در سخنرانی اخیر ایشان، پیش بینی من این است که یک کاندیدای توانمند اصلاح ‌طلب که از سد شورای نگهبان عبور می‌کند و صلاحیتش تأیید می‌شود برنده خواهدشد.

شریف در پاسخ به این سوال که به نظر شما مشارکت در انتخابات با توجه به وضعیتی که الان کشور درگیر آن است چقدر خواهد بود؟ گفت: گله ‌مندی اصلی مردم که انعکاس آن را در انتخابات مجلس یازدهم در سال۹۸ دیدیم این است که بعضی از مسئولان با مردم صادق نیستند. مسئولان باید در تحمل مشکلات پیش آمده برای کشور سهیم شوند و اینطور نباشد که از کیسه مردم خرج کنیم و افرادی که تصمیم گیرنده اصلی هستند هیچ مرارتی نکشند در حالی که اکثریت مردم در تنگنای معیشتی هستند.

وی ادامه داد: اگر مردم به این نتیجه برسند کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می‌شوند برنامه مدونی برای حل مشکلات دارند و وعده‌های توخالی نمی‌دهند و نسبت به توانمندی خودشان وعده می‌دهند و به مشکلات کشور آگاه هستند رویکرد متفاوتی نسبت انتخابات مجلس یازدهم را خواهیم دید و مردم علیرغم دلخوری های زیادی که از منتخبین خودشان در دوره قبل دارند با حضور پرشورتری در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد.

عضو جبهه اصلاحات ایران در ادامه تأکید کرد: انتخابات 1400 آزمونی بزرگی برای حاکمیت کشور است تا بستری فراهم کند که شهروندان حضور حداکثری را در کشور داشته باشند.

246427

مطالب مرتبط