مجری ساخت آزادراه غدیر در گفتگو با پرسون:

قرارگاه خاتم الانبیا بازوی توانمند دولت در امر سازندگی

تمام مراحل طراحی و ساخت و 70 درصد تأمین منابع مالی آزادراه غدیر را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام داده است و ۳۰ درصد منابع مالی نیز توسط دولت تأمین شده است.
تصویر قرارگاه خاتم الانبیا بازوی توانمند دولت در امر سازندگی

بابک لاهوتی مجری ساخت آزادراه غدیر در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص پروژه آزادراه غدیر اظهار داشت: تمام مراحل طراحی و ساخت و 70 درصد تأمین منابع مالی آزادراه غدیر را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام داده است و ۳۰ درصد منابع مالی نیز توسط دولت تأمین شده است.

لاهوتی ادامه داد: پروژه آزادراه غدیر به صورت مشارکت مالی بین قرارگاه خاتم الانبیا و دولت است و در مسیر اجرا علاوه بر مؤسسات و شرکت‌های تحت مدیریت قرارگاه، از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

وی همچنین تصریح کرد: عملیات اجرایی آزادراه غدیر در اسفند سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی آغاز شد و در طی ۵ سال به مرحله تکمیل و بهره‌برداری رسید. لازم به ذکر است که این آزادراه ۱۶۰ کیلومتر است.

مجری ساخت آزادراه غدیر بیان کرد: قرارگاه خاتم الانبیا بر اساس قانون اساسی و ابلاغ رهبر معظم انقلاب، فرماندهی کل قوا به عنوان بازوی دولت در امر سازندگی کشور قریب ۳۰ سال است که فعالیت دارد. در حوزه راه و آزادراه نیز طی این چند دهه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: از مجموعه آزادراه‌هایی که در کشور در حال بهره‌برداری است بیش از ۶۰۰ کیلومتر آن توسط قرارگاه خاتم‌ الانبیا احداث شده است و در حال حاضر نیز ۳۸۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث دارد.

بابک لاهوتی در پایان گفت: قرارگاه خاتم الانبیا بازوی اجرایی و توانمند نظام برای همکاری و کمک به دولت در امر توسعه زیرساخت و سازندگی کشور و رفع نیازهای این حوزه است که تا امروز به برکت همت و تلاش جوانان و متخصصینی که در این بخش در مشغول کار هستند، از توفیقات خوبی برخوردار بوده است.

245980