روزهایی که بر فوتبال گذشت؛

حاشیه‎ های گل درشت

فوتبال مدل 99 اصلا هیجان انگیز و زیبا نبود. نه اینکه اصلا هیجان نداشته باشد اما کافی است که فقدان تماشاگران در ورزشگاه‎ها را در نظر بگیریم تا به این نتیجه برسیم چه شرایط کسل کننده‎ای بر ورزش حاکم بود، هست و احتمالا تا چند ماه دیگر هم باقی می‎ماند.

تصویر حاشیه‎ های گل درشت

به گزارش سایت خبری پرسون، فوتبال به عنوان پربیننده‎ ترین ورزش مسلما بیشتر از هر رشته دیگری آسیب دید. اما با وجود سال بی‎ تماشاگر بودن فوتبال، حاشیه ها درست سر جای خود قرار داشتند؛ مثل همیشه هم محکم و استوار.

ماه اخیر نیز مملو از حاشیه‏ های ریز و درشت برای فوتبال بود که البته خوب می‎دانیم بخش مهمی از این حواشی مربوط به انتخابات فدراسیون فوتبال می‌شود، انتخاباتی که در آن بر خلاف انتظار فوتبال دوستان شهاب ‏الدین عزیزی خادم با کسب حداکثر آراء ریاست فدراسیون را بر عهده گرفت.

آن 16نفر

مجموعه دروغ های فوتبال ایران در هر شرایطی دیده می‎شود. چند روزی از برگزاری جنجالی‎ترین انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران می‎گذرد و هنوز حاشیه‎های این انتخابات ادامه دارد. از اظهارات عجیب نایب رییس جدید بخش بانوان گرفته تا سایر اتفاقات. اما همچنان مهم‎ترین موضوع مربوط به علی کریمی است.

علی کریمی در این انتخابات 9 رای آورد اما به فاصله گذشت چند روز 16 نفر مدعی شدند به علی کریمی رای داده‎اند.

اما ماجرا چیست؟ 16 رای شمرده نشده است؟ قطعا این مسئله واقعیت ندارد چرا که سه مسئله در این 16 رای دخیل بوده است. نخست اینکه از این 16 نفری که مدعی شدند به کریمی رای دادند 12 نفر در نهایت مجاب به این شدند که به فرد دیگری رای بدهند. سه رای هم لحظه آخر بنا به مصلحت شخصی عوض شد و یک نفر هم از اول قرار نبوده به علی کریمی رای بدهد اما بعد این ادعا را مطرح کرده که به شماره هشت سابق تیم ملی رای داده است.

اما اکنون چند روز بعد از برگزاری انتخابات، ناگهان این 16 نفر مدعی رای دادن به علی کریمی شده ‏اند.

یک رای جنجالی

یک عکاس در جریان انتخابات فدراسیون فوتبال از رای احسان حاج‏صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران عکس انداخت، عکسی که نشان می‏دهد حاج‎صفی نه به علی کریمی که به آجورلو رای داده است. این بازیکن پیش از این حمایت خود را از کریمی نشان داده بود اما در عمل کار دیگری انجام داد.

«منبع آگاه» به ما می‎گوید رای حاج‎صفی هم علی کریمی بوده اما بنا به دلایلی «مجبور» شده است رای خود را تغییر بدهد. واکاوی اینکه چه کسی یا کسانی کاپیتان تیم ملی را مجبور به تغییر رای کرده‏اند نیز هیچ فایده‏ای ندارد چون شماره هشت سابق تیم ملی دیگر قرار نیست رئیس شود.

به هرحال به نظر می‎رسد حاج‏ صفی هم قربانی یک بازی از پیش تعیین شده باشد چرا که گویا آن عکاس مربوطه هم با هماهنگی به محل انداختن رای به صندوق نزدیک می‏شود و آن عکس را که از نظر بسیاری بی‎اخلاقی محض است می‎گیرد. تقریبا هیچکس به این مسئله توجه نکرد که چرا آن عکاس باید در بزنگاه نزدیک به صندوق رای شود و عکسی خبرساز و جنجالی بگیرد...

سلسله اتهام‏ های فرهاد

اگر بخواهیم از وقایع مربوط به انتخابات فدراسیون فوتبال دور شویم به باشگاه استقلال می‏رسیم که علاقه زیادی به جذب حاشیه دارد. فرهاد مجیدی برای سومین بار به استقلال برگشته است و چه قبل از انتصاب و چه بعد از آن کلی ادعای ریز و درشت که به عبارتی همان اتهام است به محمود فکری نسبت داده.

نکته بسیار شگفت ‏انگیز این است که گفته می‏شود محمود فکری قصد شکایت از فرهاد مجیدی را دارد. شگفت ‏انگیز از این لحاظ است که هیچ مدرکی هم در رابطه با این موضوع ندارد.

به هر حال فرهاد مجیدی برای سومین بار به استقلال برگشته است و باید بداند اگر از این فرصت استفاده نکند برای همیشه به عنوان یک گزینه «آلترناتیو موقت» باقی می‎ماند نه یک مربی درجه یک و کارنامه دارد...

گزارش از هیلدا حسینی

246619