فریال مستوفی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

صادرکنندگان درگیر مشکلات ناشی از تحریم‌ها هستند

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران گفت: باید با رفع تحریم‌ها و بهبود وضعیت نقل و انتقالات سیستم بانکی، افزایش ارتباطات با جامعه بین المللی انجام شود؛ تا در نهایت شاهد تأمین مالی بنگاه‌ها و افزایش تولید باشیم. 
تصویر صادرکنندگان درگیر مشکلات ناشی از تحریم‌ها هستند

خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون، گفت‌و‌گویی با فریال مستوفی، عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران در خصوص چگونگی وضعیت صادرات کشور در سال 1400 داشته که به شرح ذیل است.

فریال مستوفی بیان کرد: با وجود وضعیت فعلی اقتصاد کشور، تورم بالا، کمبود تأمین مالی بنگاه‌های قتصادی و وجود مشکلات بخش نامه‌ها برای صادرات و واردات، بهبود در بخش صادرات برای سال آینده امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: در صورت رفع تحریم‌ها، اتصال به FATF و گسترش روابط با جامعه بین المللی، می توان از رشد صادرات و به طور کلی بهبود وضعیت اقتصادی کشور سخن گفت.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران افزود: مسلما افزایش قیمت ارز، به نفع صادرکننده است؛ زیرا یک دلار، 30 هزار تومان است و صادرات رقابتی می‌شود. اما در عین حال واردات نیز گران می‌شود. صرفا با افزایش نرخ ارز، بهبود صادرات رخ نمی‌دهد.

مستوفی تصریح کرد: صادرکننده‌ها در حال حاضر با مشکلات ناشی از تحریم‌ها درگیر هستند و با کشورهای محدودی می‌توانند کار کنند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران در پایان تاکید کرد: باید با رفع تحریم‌ها، بهبود وضعیت نقل و انتقالات سیستم بانکی، افزایش ارتباطات با جامعه بین المللی انجام شود؛ تا در نهایت شاهد تأمین مالی بنگاه‌ها و افزایش تولید باشیم.

278716