ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

احتمالا لازم نیست که از تب شدید این روزهای رمزارزها در دنیا صحبت شود. موجی که به نظر می‌رسد خیلی زود به ایران هم سرایت کرده است تا جایی که برخی حاضر شده‌اند سهم‌های خود را با زیان بفروشند و وارد کریپتوکارنسی‌ها کنند.
پس از گزارش سیتی بانک آمریکا:

قیمت بیت کوین اندکی افزایش یافت

بزرگترین ارز رمزنگاری شده دنیا یعنی بیت کوین پس از گزارشی از سی تی بانک آمریکا مبنی بر اینکه این دارایی دیجیتال می‌تواند روزی به یک ارز ترجیحی برای تجارت بین المللی تبدیل شود، مجدداً به کانال ۴۸ هزار دلار بازگشت.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: براساس نظر کارگروهی، در مصوبه هیئت وزیران مبنی بر غیر مجاز بودن مبادلات رمز ارزها اصلاحاتی انجام و قرار شد کسانی که رسمی رمز ارز استخراج می‌کنند بتوانند برای واردات از آن استفاده کنند.
همتی تاکید کرد: خرید و فروش بیت کوین آزاد نمی‌شود فقط آن هایی که به طور رسمی استخراج کرده اند و تنها برای واردات کالا می توانند از رمزارز استفاده کنند.
به دنبال تحولات نامطلوب بیشتری که باعث شد BTC از دیروز به زیر 44000 دلار سقوط کند، این دارایی بالاخره با عبور از مرز 47000 دلار، تاحدودی وضعیت پیشین خود را بازیافت. بیشتر آلتکوین ها نیز پس از آخرین ریزش، نفسی تازه کرده اند.

اگر از پولونیکس یا بیترکس استفاده می کنید، احتمالا قسمت مارکت UDST یا همان تتر را دیده‌اید. کاربران زیادی از ماهیت و نحوه استفاده از آن آگاه نیستند. با پرسون همراه باشید تا بیشتر با تتر و ویژگی‌های آن آشنا شوید. 

پس از سپری کردن یک روز پر نوسان دیگر، امروز BTC توانست تاحدودی از ارزش از دست رفته خود را باز یابد و با قیمت 50000 دلار ترید شود. بیشتر کوین های جایگزین نیز نفس راحتی کشیده اند و ارزش بازار رمزنگاری نیز بیش از 130 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

اتریوم نتوانست سطوح قیمت بالاتر از حمایت های 1600 و 1500 دلار را حفظ کند. روند ریزش قیمت اتر (ETH) حتی تا زیر سطح حمایت 1450 دلار ادامه یافت و کاملاً پایین تر از میانگین متحرک ساده 100 (ساعتی) قرار گرفت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنان خود برای کمیته بانکی سنا، اشاره کرد که دلار دیجیتال یک پروژه با “اولویت بالا” است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت ارز دیجیتال بومی در کشور اظهار کرد که اکنون بانک مرکزی از مرحله‌ای که به صورت کلی رمزارز را به عنوان یک فرآیند و تکنولوژی رد می‌کرد، به مرحله‌ای رسیده که رمزارزها را به رسمیت بشناسد و با آنها تعامل کند.

نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (5 اسفند)

دریای خون در بازار آلتکوین ها/سقوط دوباره بیت کوین تا 50 هزار دلار

در 24 ساعت گذشته بار دیگر شاهد پدیدار شدن ماهیت بسیار ناپایدار بازار رمزنگاری بودیم. بیت کوین با افت چشمگیر 11000 دلاری در این روند پیشگام بوده است. اکثر کوین های جایگزین نیز مسیر ریزش را در پیش گرفتند و در نهایت ارزش بازار رمزنگاری بیش از 260 میلیارد دلار کاهش یافت.

وزیر خزانه داری آمریکا، جانت یلن، روز دوشنبه درباره بزرگترین رمزارز دنیا، بیت کوین هشدار داد. وی ضمن هشدار به مردم و سرمایه گذاران BTC در مورد خطرات استفاده از این رمزارز، افزود که به دلیل «نوسانات شدید» این رمزارز یک ابزار ناکارآمد برای انجام معاملات است. رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب معروف “پدرپولدار پدر بی پول” در پاسخ به اظهار نظر یلن گفت: “چاپ عمده ی دلار آمریکا هم نه تنها کارآمد نبود بلکه رمزارزها را با ارزش تر می کند.”

پس از آنکه اتریوم نتوانست قیمت خود را بالاتر از تراز 2000 دلار نگه دارد، یک روند ریزشی شدید را آغاز کرد. ETH چندین حمایت مهم نزدیک به سطوح 1850 و 1800 دلار را شکست و به یک منطقه نزولی کوتاه مدت وارد شد.

پس از ثبت آخرین رکورد قیمت بیت کوین در حدود 58000 دلار، این ارز با بیش از 3000 دلار اصلاح، به کف قیمت 55000 دلار بازگشت. اکثر کوین های جایگزین نیز مقداری از ارزش خود را از دست داده اند و اتریوم به زیر 1900 دلار رسید.

اتریوم بار دیگر تلاش کرد از مرز 2000 دلار عبور کند، اما به نتیجه نرسید. قبل از آغاز روند نزولی، سقف قیمت نوسانی آخر اتر در حدود 1976 دلار شکل گرفت.

صندوق معاملاتی بورس Purpose Bitcoin (BTC) در تاریخ 18 فوریه (30 بهمن) در بورس اوراق بهادار تورنتو آغاز به کار کرد و طی دو روز اول به سرعت حجم معاملات آن در حدود 400 میلیون دلار رسید که نشان دهنده تقاضای شدید بیت کوین و ترجیح سرمایه گذاران برای انتخاب مسیر صندوق های قابل معامله (ETF ) برای ایجاد پوزیشن های جدید است.
رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، وزرای اطلاعات، اقتصاد، صمت و رییس بانک مرکزی نسبت به لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از سوخت شدن سرمایه مردم در معاملات رمز ارزهای خارجی هشدار داد.