ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت ارز دیجیتال بومی در کشور اظهار کرد که اکنون بانک مرکزی از مرحله‌ای که به صورت کلی رمزارز را به عنوان یک فرآیند و تکنولوژی رد می‌کرد، به مرحله‌ای رسیده که رمزارزها را به رسمیت بشناسد و با آنها تعامل کند.

نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (5 اسفند)

دریای خون در بازار آلتکوین ها/سقوط دوباره بیت کوین تا 50 هزار دلار

در 24 ساعت گذشته بار دیگر شاهد پدیدار شدن ماهیت بسیار ناپایدار بازار رمزنگاری بودیم. بیت کوین با افت چشمگیر 11000 دلاری در این روند پیشگام بوده است. اکثر کوین های جایگزین نیز مسیر ریزش را در پیش گرفتند و در نهایت ارزش بازار رمزنگاری بیش از 260 میلیارد دلار کاهش یافت.

وزیر خزانه داری آمریکا، جانت یلن، روز دوشنبه درباره بزرگترین رمزارز دنیا، بیت کوین هشدار داد. وی ضمن هشدار به مردم و سرمایه گذاران BTC در مورد خطرات استفاده از این رمزارز، افزود که به دلیل «نوسانات شدید» این رمزارز یک ابزار ناکارآمد برای انجام معاملات است. رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب معروف “پدرپولدار پدر بی پول” در پاسخ به اظهار نظر یلن گفت: “چاپ عمده ی دلار آمریکا هم نه تنها کارآمد نبود بلکه رمزارزها را با ارزش تر می کند.”

پس از آنکه اتریوم نتوانست قیمت خود را بالاتر از تراز 2000 دلار نگه دارد، یک روند ریزشی شدید را آغاز کرد. ETH چندین حمایت مهم نزدیک به سطوح 1850 و 1800 دلار را شکست و به یک منطقه نزولی کوتاه مدت وارد شد.

پس از ثبت آخرین رکورد قیمت بیت کوین در حدود 58000 دلار، این ارز با بیش از 3000 دلار اصلاح، به کف قیمت 55000 دلار بازگشت. اکثر کوین های جایگزین نیز مقداری از ارزش خود را از دست داده اند و اتریوم به زیر 1900 دلار رسید.

اتریوم بار دیگر تلاش کرد از مرز 2000 دلار عبور کند، اما به نتیجه نرسید. قبل از آغاز روند نزولی، سقف قیمت نوسانی آخر اتر در حدود 1976 دلار شکل گرفت.

صندوق معاملاتی بورس Purpose Bitcoin (BTC) در تاریخ 18 فوریه (30 بهمن) در بورس اوراق بهادار تورنتو آغاز به کار کرد و طی دو روز اول به سرعت حجم معاملات آن در حدود 400 میلیون دلار رسید که نشان دهنده تقاضای شدید بیت کوین و ترجیح سرمایه گذاران برای انتخاب مسیر صندوق های قابل معامله (ETF ) برای ایجاد پوزیشن های جدید است.
رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، وزرای اطلاعات، اقتصاد، صمت و رییس بانک مرکزی نسبت به لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از سوخت شدن سرمایه مردم در معاملات رمز ارزهای خارجی هشدار داد.

کارشناس اقتصادی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

جولان سایت های کلاهبرداری فیلتر نشده در حوزه ارزهای دیجیتال

یک کارشناس اقتصادی گفت: مدتی است که مردم به سایت های تقلبی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روی آوردند که فیلتر نبوده و طبق آمارها ۳۱ درصد از ترافیک این سایت برای کشور ایران است.

چند روز پیش تسلا با اعلام این موضوع که به تازگی ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداره کرده توانست علاوه بر دنیای کسب‌وکارها، طوفان بزرگی در فضای بورس و رمزارزها به وجود بیاورد. این کار علاوه بر اینکه سبب افزایش قیمت بیت کوین شد، موجب گشت شرکت‌های دیگر خطرات و مزایای افزودن رمزارزها به ترازنامه‌های شرکت خود را بررسی کنند.

پس از آنکه آخرین رکورد قیمت بیت کوین بالاتر از تراز 57500 دلار ثبت شد و پس از آن با اصلاحی شدید 54000 دلار رسید، این ارز در حدود 56 هزار دلار آرام گرفت. بیشتر کوین های جایگزین نیز طی 24 ساعت گذشته روند نزولی در پیش گرفته اند.

هفته گذشته، شاهد بودیم که قیمت بیت کوین و اتریوم به ترتیب در برابر دلار آمریکا تا سطوح بالاتر از 50000 و 1900 دلار افزایش داشتند. ETH حتی مقاومت اصلی 2000 دلاری را پشت سر گذاشت و به یک منطقه مثبت وارد شد.

اولین واکنش رسمی یک نهاد دولتی در زمینه فناوری زنجیره‌بلوک و محصول رمزارزی آن به سال ۱۳۹۳ و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بازمی‌گردد. مرکز پژوهش‌های مجلس اولین‌بار در سال ۱۳۹۳ با انتشار فایل پی‌دی‌افی تحت عنوان «بیت‌کوین؛ ابزاری نوین در نظام پرداخت‌های الکترونیکی» به پدیده رمزارزها واکنش نشان داد.
نظام پولی و بانکی کشور با چالش‌های مختلفی همانند رشد بالای نقدینگی، عدم استقلال بانک‌مرکزی، سلطه مالی دولت، خلق بی‌رویه نقدینگی توسط بانک‌ها، عدم شفافیت مناسب و نظارت نامناسب بانک‌مرکزی و... روبه‌رو است.
پس از آنکه کاردانو (Cardano ) برای دومین بار در تاریخ خود تراز 1 دلار را تاچ کرد، در جدول صعود کرد و با رسیدن به جایگاهی بالاتر در رتبه بندی ارزهای رمزپایه، نقطه عطف دیگری را نیز در تاریخ خود به ثبت رساند.
استخراج ارزهای دیجیتال چه مقدار برق در کشور مصرف می کند؟ آیا در خاموشی های اخیر موثر بوده است؟ بدون شک اگر در این مقطع زمانی راهکار منطقی و مناسبی برای این موضوع پیدا نکنیم در آینده با اوج گرفتن قیمت بیت کوین و افزایش تقاضای استخراج بیت کوین با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.