ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

پس از چند روز ریزش و حرکات قیمتی متغیر، بیت کوین از پایین ترین سطح قیمت دیروز عبور کرد و دوباره  سطح50000 دلار را لمس نمود. در زمان نگارش این مطلب، آلتکوین ها نیز واکنش مثبتی نشان داده اند، برای مثال اتریوم با افزایش 8 درصدی به حدود 1600 دلار رسیده است.

آخرین به ‌روز رسانی شبکه اتریوم که موجب کاهش کارمزدهای شبکه و تبدیل آن به یک دارایی ضد تورمی می شود، قرار است در ماه جولای (خرداد و تیر ماه ۱۴۰۰) راه اندازی گردد. به‌روز رسانی EIP 1559 با هاردفورک لندن اجرا خواهد شد.

جک دورسی، مدیرعامل و خالق شبکه اجتماعی توییتر، قرار است اولین توییت منتشرشده در این شبکه اجتماعی را در پلتفرم توکن‌های غیرمثلی ولیوبلز (Valuables) به فروش برساند. در حال حاضر بیشترین قیمت پیشنهادی برای خرید این توییت ۲۶۷,۰۰۰ دلار است.

در این یادداشت با زبانی ساده و تا حد مطلوبی به معرفی بیت کوین و روش های بدست آوردن آن پرداختیم.
شمار دیگری از شرکت های بزرگ جهان برای ورود به بازار رمزارزها اعلام آمادگی کرده اند.: کمپانی نتفلیکس که بزرگ ترین رسانه پخش فیلم و سریال جهان محسوب می شود از بررسی بازار رمزارزها برای تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری در آن ها خبر داده است.
مرکز ملی فضای مجازی شرایط با اعلام اینکه فعالیت در بازار این نوع ارزهای دیجیتالی شفاف نیست، عنوان کرده است علاوه بر خروج سرمایه از کشور، هیچ نشانه‌ای از وجود سازوکارهای حفظ دارایی­‌های مردم توسط گردانندگان پشت پرده آنها ارائه نشده است.
با توجه به اینکه طبق گفته مسئولان بانک مرکزی بر اساس قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیئت دولت در سال ۹۸" مبادله رمزارزها مانند بیت‌کوین در ایران "ممنوع است، در این راستا روز گذشته مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که "سایت‌های خریدوفروش بیت­‌کوین مجوز ندارند.
هرچند دیر ولی بالاخره بانک مرکزی به افزایش مبادلات رمز ارز بخصوص بیت کوین واکنش نشان داد و به مردم هشدار داد که مخاطرات در این بازار زیاد است و قانونی نیست!
احتمالا لازم نیست که از تب شدید این روزهای رمزارزها در دنیا صحبت شود. موجی که به نظر می‌رسد خیلی زود به ایران هم سرایت کرده است تا جایی که برخی حاضر شده‌اند سهم‌های خود را با زیان بفروشند و وارد کریپتوکارنسی‌ها کنند.
پس از گزارش سیتی بانک آمریکا:

قیمت بیت کوین اندکی افزایش یافت

بزرگترین ارز رمزنگاری شده دنیا یعنی بیت کوین پس از گزارشی از سی تی بانک آمریکا مبنی بر اینکه این دارایی دیجیتال می‌تواند روزی به یک ارز ترجیحی برای تجارت بین المللی تبدیل شود، مجدداً به کانال ۴۸ هزار دلار بازگشت.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: براساس نظر کارگروهی، در مصوبه هیئت وزیران مبنی بر غیر مجاز بودن مبادلات رمز ارزها اصلاحاتی انجام و قرار شد کسانی که رسمی رمز ارز استخراج می‌کنند بتوانند برای واردات از آن استفاده کنند.
همتی تاکید کرد: خرید و فروش بیت کوین آزاد نمی‌شود فقط آن هایی که به طور رسمی استخراج کرده اند و تنها برای واردات کالا می توانند از رمزارز استفاده کنند.
به دنبال تحولات نامطلوب بیشتری که باعث شد BTC از دیروز به زیر 44000 دلار سقوط کند، این دارایی بالاخره با عبور از مرز 47000 دلار، تاحدودی وضعیت پیشین خود را بازیافت. بیشتر آلتکوین ها نیز پس از آخرین ریزش، نفسی تازه کرده اند.

اگر از پولونیکس یا بیترکس استفاده می کنید، احتمالا قسمت مارکت UDST یا همان تتر را دیده‌اید. کاربران زیادی از ماهیت و نحوه استفاده از آن آگاه نیستند. با پرسون همراه باشید تا بیشتر با تتر و ویژگی‌های آن آشنا شوید. 

پس از سپری کردن یک روز پر نوسان دیگر، امروز BTC توانست تاحدودی از ارزش از دست رفته خود را باز یابد و با قیمت 50000 دلار ترید شود. بیشتر کوین های جایگزین نیز نفس راحتی کشیده اند و ارزش بازار رمزنگاری نیز بیش از 130 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

اتریوم نتوانست سطوح قیمت بالاتر از حمایت های 1600 و 1500 دلار را حفظ کند. روند ریزش قیمت اتر (ETH) حتی تا زیر سطح حمایت 1450 دلار ادامه یافت و کاملاً پایین تر از میانگین متحرک ساده 100 (ساعتی) قرار گرفت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنان خود برای کمیته بانکی سنا، اشاره کرد که دلار دیجیتال یک پروژه با “اولویت بالا” است.