ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

پس از شکست صعودی دیروز، اتریوم در یک منطقه مثبت بالاتر از مقاومت 1650 دلار باقی ماند. اتر (ETH) با افزایش مومنتوم صعودی خود، حتی سطح مقاومت 1700 دلار را نیز شکست.

شرکت سرمایه‌گذاری صنعتی آکر ای‌اس‌ای (Aker ASA) ، قصد دارد از طریق یکی از شرکت‌های تابعه خود به نام سیتی (Seetee) که به‌تازگی با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیون کرون نروژ (۵۸ میلیون دلار) راه‌اندازی شده است ، در بیت کوین و اکوسیستم بلاک چین سرمایه‌گذاری نماید، این شرکت اعلام نمود همه دارایی‌های نقد قابل سرمایه‌گذاری خود را به‌صورت بیت کوین حفظ خواهد کرد. 

همزمان با دستور شاپرک به پرداخت‌یارها درباره ممنوعیت درگاه‌های پرداخت برای معامله رمزارزها، صرافی های ایران، در مورد رویکرد قهری صرافی‌های خارجی در قبال ایرانیان هشدار می‌دهند. 

تلاش بیت کوین برای حفظ قیمت بالای تراز 50000 دلار همچنان ادامه دارد، زیرا این دارایی هنوز نتوانسته است قاطعانه بر این مقاومت غلبه کند. وضعیت در بازار آلتکوین ها نیز تا حدودی مشابه است. با این حال، پنج دارایی دیجیتال برتر تحولات قابل توجهی را نشان داده اند به طوریکه ADA به جایگاه پنجم سقوط کرد.

پیش از آنکه اتریوم بتواند از 1650 دلار صعود کند، یک مبنای حمایتی قوی بالای سطح 1600 دلار تشکیل داد. قبل از آنکه گاوها قیمت را به بالاتر از سطح مقاومت 1700 دلار برسانند، اتر (ETH) توانست یک مبنای حمایتی نیز بالاتر از سطح 1650 دلار تشکیل دهد.

پس از اینکه مجلس سنای آمریکا روز 7 مارس (17 اسفند) لایحه بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری را تصویب نمود، شاخص های فاندامنتال بیت کوین (BTC) تقویت شد. اگر واکنش تریدرها به این لایحه همانند واکنشی باشد که در ماه آوریل 2020 (فروردین ماه) از خود نشان دادند، پس از آن، بازارهای رمزنگاری می تواند شاهد یک رالی قدرتمند دیگر باشد.

یونی‌سواپ(UNI) اولین توکن دیفایی است که توانست به ۱۰ ارز برتر CoinMarketCap راه پیدا کند. این رمزارز در کمتر از یک هفته ۵۲ درصد رشد کرده است.

تایلر سووپ  (Tyler Swope) تریدر و اینفلوئنسر حوزه ارزهای رمزنگاری از سه آلتکوین با ارزش بازار اندک نام می برد که به اعتقاد وی همزمان با اصلاح گسترده بازار، می توانند حرکتی خلاف جهت جریان داشته باشند.

طی یک هفته گذشته، بیت کوین و اتریوم به ترتیب شاهد اصلاح قیمت خود تا زیر سطوح 48000 دلار و 1550 دلار بودند. اتر (ETH) حتی زیر منطقه حمایتی 1500 دلار معامله شد و بسیار پائین تر از میانگین متحرک ساده 100 (4 ساعته) قرارگرفت.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هر روز چهره تجارت، رایانش و سایر فناوری ها را تغییر می دهد. در ابتدایی ترین شکل، اطلاعات جمع آوری شده توسط هوش مصنوعی داده هایی هستند که می توان برای تفسیر از آنها استفاده کرد؛ از سوی دیگر، بلاکچین ها برای ذخیره سازی و انتقال این داده ها ساخته می شوند.

پس از چند روز ریزش و حرکات قیمتی متغیر، بیت کوین از پایین ترین سطح قیمت دیروز عبور کرد و دوباره  سطح50000 دلار را لمس نمود. در زمان نگارش این مطلب، آلتکوین ها نیز واکنش مثبتی نشان داده اند، برای مثال اتریوم با افزایش 8 درصدی به حدود 1600 دلار رسیده است.

آخرین به ‌روز رسانی شبکه اتریوم که موجب کاهش کارمزدهای شبکه و تبدیل آن به یک دارایی ضد تورمی می شود، قرار است در ماه جولای (خرداد و تیر ماه ۱۴۰۰) راه اندازی گردد. به‌روز رسانی EIP 1559 با هاردفورک لندن اجرا خواهد شد.

جک دورسی، مدیرعامل و خالق شبکه اجتماعی توییتر، قرار است اولین توییت منتشرشده در این شبکه اجتماعی را در پلتفرم توکن‌های غیرمثلی ولیوبلز (Valuables) به فروش برساند. در حال حاضر بیشترین قیمت پیشنهادی برای خرید این توییت ۲۶۷,۰۰۰ دلار است.

در این یادداشت با زبانی ساده و تا حد مطلوبی به معرفی بیت کوین و روش های بدست آوردن آن پرداختیم.
شمار دیگری از شرکت های بزرگ جهان برای ورود به بازار رمزارزها اعلام آمادگی کرده اند.: کمپانی نتفلیکس که بزرگ ترین رسانه پخش فیلم و سریال جهان محسوب می شود از بررسی بازار رمزارزها برای تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری در آن ها خبر داده است.
مرکز ملی فضای مجازی شرایط با اعلام اینکه فعالیت در بازار این نوع ارزهای دیجیتالی شفاف نیست، عنوان کرده است علاوه بر خروج سرمایه از کشور، هیچ نشانه‌ای از وجود سازوکارهای حفظ دارایی­‌های مردم توسط گردانندگان پشت پرده آنها ارائه نشده است.
با توجه به اینکه طبق گفته مسئولان بانک مرکزی بر اساس قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیئت دولت در سال ۹۸" مبادله رمزارزها مانند بیت‌کوین در ایران "ممنوع است، در این راستا روز گذشته مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که "سایت‌های خریدوفروش بیت­‌کوین مجوز ندارند.
هرچند دیر ولی بالاخره بانک مرکزی به افزایش مبادلات رمز ارز بخصوص بیت کوین واکنش نشان داد و به مردم هشدار داد که مخاطرات در این بازار زیاد است و قانونی نیست!