5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در یک نظرسنجی که اخیراً CNBC از گروهی از مدیران پرتفوی و استراتژیست های سهام به عمل آورد، تنها 6٪ از پاسخ دهندگان انتظار داشتند که تا پایان سال جاری بیت کوین (BTC) به 60000 دلار بازگردد.
تصویر 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

به گزارش سایت خبری پرسون، حدود 44٪ از شرکت کنندگان پیش بینی می کنند بیت کوین تا پایان امسال زیر 30000 دلار باقی می ماند. از تعداد شرکت کنندگان باقی مانده، 25٪ انتظار دارند که روند بهبود قیمت بیت کوین به 45000 دلار برسد و 25٪ بقیه پیش بینی می کنند که این ارز امسال تراز 55000 را تاچ می کند.

آنچه به وضوح از نتایج این نظرسنجی قابل استنباط است این است که احساسات منفی همچنان بر بازار حاکم هستند. هرچند، سرکوب های اخیر استخراج کنندگان ارزهای رمزپایه توسط چینی ها یا اقدامات نظارتی آنها هنوز نتوانسته است مرحله بعدی روند نزولی بیت کوین را تحریک کند. این نشان می دهد که نه تنها شرایط موجود باعث وحشت سرمایه گذاران نشده است بلکه بسیاری از آنها سعی می کنند از این آب گل آلود به خوبی ماهی بگیرند!

“ویلی وو” تحلیلگر برجسته حوزه ارزهای رمزپایه اخیراً در گفتگویی که در پادکست What Bitcoin Did داشت گفت که هودل کننده های بلند مدتی که اوایل سال جاری بیت کوین خود را فروخته بودند کم کم در سطوح پایین تر قیمت دوباره به انباشت این دارایی روی آورده اند. وو اضافه کرد که داده های موجود نشان می دهد که اوضاع بیت کوین در حال بهبود است.

به گزارش سایت خبری The Street، صندوق پوشش ریسک Point72 Asset Management متعلق به میلیاردر معروف، استیون کوهن، برای ورود به حوزه رمزنگاری به دنبال استخدام یک متخصص در بخش رمزنگاری خود است. این بدان معناست که سرمایه گذاران نهادی افت قیمت فعلی را به عنوان یک فرصت برای ورود به این بخش غنیمت شمرده اند.

با توجه به بهبود نسبی مشاهده شده در بازارهای رمزنگاری، در ادامه این مطلب نمودارهای پنج ارز رمزپایه برتری که این هفته در این مسیر صعودی پیشقدم هستند را بررسی خواهیم کرد.

BTC/USDT

طی چند روز گذشته بیت کوین در محدوده 31000 تا 42451.67 دلار در حال تحکیم بوده است. پس از اینکه خرس ها نتوانستند روزهای 22 و 26 ژوئن (1 و 5 تیر) قیمت را زیر حمایت این بازه حفظ کنند، گاوها وارد عمل شدند و اکنون برای بهبود بخشیدن به قیمت این ارز رمزپایه پیشرو تلاش می کنند.

گاوها توانستند قیمت را به سطوحی بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (34993 دلار) برسانند؛ اکنون نیز تلاش خواهند کرد قیمت را به سمت بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (36597 دلار) سوق دهند. واگرایی مثبت در شاخص مقاومت نسبی نشان می دهد که مومنتوم صعودی این ارز ممکن است در حال افزایش باشد.

اگر خریداران موفق شوند قیمت را به بالای SMA 50 روزه برسانند، جفت ارز BTC/USDT می تواند تا سطح مقاومتی بالاسری در تراز 41330 دلار و سپس 42451،67 دلار افزایش یابد. البته احتمالاً خرس ها با قدرت از این منطقه دفاع می کنند. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، ممکن است این جفت ارز حرکات خود درون این بازه محدود را برای چند روز دیگر ادامه دهد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک ساده 50 روزه پایین بیاید و به زیر 32700 دلار برسد، خرس ها دوباره سعی می کنند این جفت ارز را به زیر 31000 دلار بکشانند. در صورت موفقیت آنها، توقف بعدی می تواند در حمایت مهم 28000 دلاری باشد.

نمودار 4 ساعته، شکل گیری یک الگوی مثلث صعودی را نشان می دهد که با شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از تراز 36670 دلار تکمیل می شود. اگر گاوها موفق به این کار شوند، جفت ارز BTC/USDT می تواند تا مرز 41000 دلار و سپس تا هدف الگوی 44535 دلار صعود کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا 36670 دلار کاهش یابد، خرس ها سعی می کنند این جفت ارز را تا زیر خط روند مثلث پایین بکشند. در چنین شرایطی، این دیدگاه صعودی بی اعتبار شده و روند نزولی به وجود آمده می تواند تا رسیدن به تراز 32700 دلار و سپس 31000 دلار ادامه یابد.

ETH/USDT

روز 30 ژوئن (9 تیر)، قیمت اتر (ETH) بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2.193 دلار) شکست اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. پس از آن، روز اول جولای (10 تیر) خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کشانده و سعی کردند گاوهای تهاجمی را به دام بیندازند.

با این حال، بازگشت شدید به سطح 2018.50 دلار در روز دوم جولای (11 تیر) نشان داد که احساسات حاکم بر بازار مثبت شده و معامله گران هنگام افت قیمت برای انباشت دارایی اقدام می کنند. روز بعد، گاوها موفق شدند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برگردانند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده و RSI تلاش می کند بالاتر از سطح 52 قرار بگیرد. این تغییرات نشان دهنده مثبت شدن مومنتوم حرکت این ارز رمزپایه است. جفت ارز ETH/USDT می تواند تا خط روند نزولی صعود کند ولی در این سطح احتمالاً خرس ها تلاش می کنند این حرکت صعودی را متوقف کنند.

در صورتی که مومنتوم حرکت اتر بدون تغییر ادامه پیدا کند و گاوها قیمت را به سطوحی بالاتر از خط روند نزولی برسانند، این جفت ارز می تواند تا 2990.05 دلار افزایش یابد. اگر این جفت ارز از میانگین متحرک ساده 50 روزه (2437 دلار) عبور کند و حمایت 2000 دلاری را بشکند، این دیدگاه مثبت بی اعتبار خواهد شد.

نمودار 4 ساعته جفت ارز ETH/USDT، تشکیل یک الگوی سر و شانه معکوس را نشان می دهد که با شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از سطح 2280 دلار تکمیل می شود. هدف این مسیر صعودی، تراز 2860 دلار خواهد بود. شیب صعودی میانگین های متحرک و واقع شدن RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد که کنترل اوضاع در دست خریداران است.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز به زیر 2280 دلار سقوط کند، نشان خواهد داد که خرس ها هنوز تسلیم نشده اند و همچنان تلاش می کنند گاو های تهاجمی را به دام بیندازند. شکست قیمت زیر سطح 2000 دلار می تواند بار دیگر شرایط را به نفع خرس ها تغییر دهد. سپس این جفت ارز می تواند حمایت بحرانی موجود در تراز 1728.74 دلار را مجددا آزمایش کند.

UNI/USDT

در تاریخ 22 ژوئن (1تیر)، قیمت یونی سوآپ (UNI) به 13 دلار بازگشت و برای اولین بار از 4 ژوئن (14 خرداد) به بعد، بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (19.50 دلار) قرار گرفت که یک نشانه مثبت است. میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده و RSI تا نقطه میانی افزایش یافته است. این وضعیت نشان می دهد فروشندگان بار دیگر قدرت خود را بازیافته اند.

اکنون جفت ارز UNI/USDT می تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (22.99 دلار) افزایش یابد؛ جایی که خرس ها احتمالاً مقاومت سختی از خود نشان می دهند. با این حال، اگر گاوها بتوانند روند نزولی بعدی را در میانگین متحرک نمایی 20 روزه متوقف کنند، می تواند نشان دهنده تغییر احساسات از “فروش هنگام افزایش قیمت” به “خرید هنگام افت قیمت” باشد.

این اتفاق می تواند با افزایش احتمال شکست قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه همراه باشد. در چنین وضعیتی، ممکن است این جفت ارز سفر خود را به سمت مقاومت بالاسری در تراز 30 دلار آغاز کند. برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 16.93 دلار برسد، احتمالاً خرس ها دوباره این جفت ارز را به 13 دلار خواهند کشاند.

میانگین های متحرک یک صلیب صعودی را تکمیل کرده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار گرفته است و این به معنای برتری گاوها در کوتاه مدت است. اگر خریداران موفق شوند قیمت را به سمت مقاومت بالاسری در 21 دلار هدایت کنند، مومنتوم این جفت ارز افزایش یافته و به 25 دلار و سپس به 27 دلار خواهد رسید.

از طرف دیگر، اگر قیمت زیر 20-EMA شکسته شود، حمایت اصلی بعدی در روند نزولی ایجاد شده، تراز 17 دلار خواهد بود. شکسته شدن قیمت زیر این سطح نشان می دهد که معامله گران همچنان در سطوح بالاتر پوزیشن های شورت ایجاد می کنند. پس از این، ممکن است این جفت ارز تا مرز 15 دلار کاهش یابد.

ICP/USDT

پس از سقوط شارپی که قیمت Internet Computer (ICP) را از 497.19 دلار به 28.31 دلار رساند، این ارز رمزپایه تلاش کرده است کف سازی قاطعانه ای داشته باشد. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (53 دلار) در حال مسطح شدن است و RSI در تلاش است تا از سطوح اشباع فروش خارج شود. این می تواند نشان دهنده آن باشد که فشار فروش کم کم در حال کاهش است.

اگر گاوها قیمت را به بالای 60 دلار برسانند، جفت ارز ICP/USDT تشکیل الگوی کف قیمت 1-2-3 را تکمیل می کند. پس از آن، می تواند به 72.61 دلار برسد. متعاقباً، اگر گاوها کاهش بعدی قیمت را در سطوح بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه متوقف کنند، می تواند نشان دهد که روند صعودی جدیدی آغاز شده است.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 41.44 دلار سقوط کند، خرس ها سعی خواهند کرد این جفت ارز را به پایین ترین سطح قیمت آن در تراز 28.31 دلار بکشانند. شکست قیمت زیر این منطقه حمایتی می تواند روند نزولی را گسترش دهد.

در نمودار 4 ساعته، میانگین های متحرک یک صلیب صعودی را تکمیل کرده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد گاوها دوباره به میدان بازگشته اند. با این وجود بعید است خرس ها به راحتی تسلیم شوند و احتمالاً با قدرت از سطح 52 دلار دفاع خواهند کرد.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد اما از میانگین های متحرک بازگردد، خرید و انباشت این دارایی در سطوح پایین تر قیمت را نشان می دهد. گاوها نیز بار دیگر سعی می کنند قیمت را به بالای 52 دلار و سپس 60 دلار برسانند.

در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز ممکن است روند صعودی جدیدی را آغاز کند. برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر 40 دلار سقوط کند، احتمال دارد جفت ارز ICP/USDT بار دیگر کمترین سطح قیمت خود را لمس کند.

AAVE/USDT

روز 29 ژوئن (8 تیر) قیمت رمزارز آوه (AAVE) بالاتر از خط روند نزولی شکست؛ این اتفاق نشان داد که مومنتوم منفی حرکت آن در حال تضعیف است. خرس ها سعی کردند روند بهبود قیمت را در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (252 دلار) متوقف کنند اما نتوانستند قیمت را تا زیر خط روند نزولی پایین بکشند. این نشان دهنده تمایل به خرید در سطوح پایین تر قیمت می باشد.

روز سوم جولای (12 تیر) گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساندند و به این ترتیب نشان دادند که احتمال تغییر روند حرکت وجود دارد. در مقابل، ممکن است خرس ها تلاش کنند حمایت قبلی موجود در تراز 280 دلار را و به یک مقاومت مهم تبدیل کنند، اما اگر گاوها اجازه ندهند قیمت به زیر 215.62 دلار برسد، احتمال شکست قیمت بالاتر از این مقاومت بالاسری زیاد است.

این اتفاق می تواند راه را برای یک رالی به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه (321 دلار) و سپس 400 دلار باز کند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح و قرارگیری RSI در نزدیکی نقطه میانی نشانگر این است که گاوها سعی دارند به بازی برگردند. اگر جفت ارز AAVE/USDT از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر 215.62 دلار برسد، این نمای مثبت اعتبار خود را از دست خواهد داد. این می تواند منجر به لمس مجدد پایین ترین سطح قیمت روز 22 ژوئن (1 تیر) یعنی 170.10 دلار شود.

نمودار 4 ساعته جفت ارز AAVE/USDT شکل گیری الگوی بازگشتی کف گرد (Rounding Bottom ) را نشان می دهد که با شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از مقاومت بالاسری در تراز 280 دلار کامل می شود. در این وضعیت، قیمت هدف، تراز 389،90 دلار است اما ممکن است رسیدن به آن کار چندان آسانی نباشد زیرا خرس ها تلاش می کنند تا این رالی را در 340 دلار متوقف کنند.

هر دو میانگین متحرک رو به افزایش گذاشته و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و این نشان دهنده برتری فعلی گاوها است. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد اما از میانگین های متحرک بازگردد، نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار مثبت شده و خریداران با هر بار کاهش قیمت دست به انباشت این دارایی می زنند. این فرضیه با شکست نزولی و بسته شدن قیمت زیر 215.62 دلار بی اعتبار می شود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

311315