ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

در روز گذشته ایلان ماسک در صفحه توییتر خود اعلام کرد که شرکت اسپیس ایکس در ماموریت فضایی که دوج وان نامگذاری شده سفینه‌ای را راهی ماه خواهد کرد.
در هفته‌های گذشته بارها و بارها درباره افزایش استخراج رمزارزها و ارتباط آن با خاموشی‌های اخیر گفته شد درحالیکه برخی از کارشناسان حوزه انرژی بر این باورند که سهم ماینینگ‌ها از برق مصرفی به اندازه‌ای نیست که بتواند همه تقصیر کمبود برق را به گردن آن انداخت.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر دولت لایحه‌ای برای نظام‌مند کردن تولید و استخراج رمزارزها برای خارج کردن چهار وزارتخانه از سردرگمی ارائه کند.
پولکادات با ارائه یک نسل جدید از پروتکل‌های بلاک چین و استفاده از پروتکل چند زنجیره‌ای (MultiChain) مشکلات در بلاک چین را رفع کرد.
اداره کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده (OFAC) به‌دنبال ابزارهای بیشتر برای ره‌گیری تراکنش‌های مشکوک در حوزه ارزهای دیجیتال است و در همین راستا استفاده از خدمات چینالیسیس (Chainalysis) را تمدید کرده است.
شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران در اطلاعیه‌ای به استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمزارزها هشدار داد تا هرچه زودتر دستگاه‌های خود را خاموش کنند.
میک میل، خواننده مشهور آمریکایی سبک رپ، که پیش از این گفته بود در بیت کوین و دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده است، در صفحه توییتر خود علام کرد که در شرف خرید «شیبا اینو» است.
این اواخر گفته‌هایی مبنی بر مسدودیت درگاه‌های صرافی‌های آنلاین فروش رمز ارز مطرح شد و رئیس کل بانک مرکزی هم آن را رد کرد و در نهایت نامه ای از سوی دفتر نهاد ریاست جمهوری به رییس کل بانک مرکزی ارسال شد که از مسدودیت درگاه‌های فروش رمزارز جلوگیری شود.
اگر واقعا هدف نماینده مجلس یا دولتمردی این است که مسیر را برای استفاده از بیت‌کوین و برای حداقل معاملات کوچک و متوسط هموار کند این کار را باید در چند ارگان نهادینه کند. وزارت صمت و گمرکات هم باید بتوانند آن را در نظر بگیرند و برای آن قواعد مربوطه را آماده کنند.