تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ یک شنبه 7 شهریور

همانگونه که می دانید، طی 2 هفته گذشته قیمت بیت کوین (BTC) برای غلبه بر مارک 50000 دلاری با مشکل روبرو بوده است. پس از افزایش قیمت از پایین ترین سطح آن در تراز 29000 دلار، BTC در کمتر از یک ماه تقریبا 75 درصد افزایش یافت.

تصویر تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ یک شنبه 7 شهریور

به گزارش سایت خبری پرسون، از آن زمان، قیمت در منطقه 50000 دلار در نوسان بوده و به بسیاری از آلتکوین ها اجازه داد از رکوردهای قبلی خود عبور کنند. نمای کلی بازار هنوز نشانه های صعودی دارد چرا که بسیاری از سرمایه گذاران پیش بینی می کنند به زودی عبور از مقاومت 50000 دلار اتفاق خواهد افتاد.

در تایم فریم روزانه، به نظر می رسد روند قیمت BTC بیش از حد ادامه یافته است اما این امر احتمال افزایش قیمت تا مرز 55000 دلار قبل از وقوع یک پولبک بزرگتر را نفی نمی کند.

پرایس اکشن بیت کوین طی 35 روز گذشته یک قوس خمیده همراه با یک کف خمیده (با رنگ مشکی نشان داده شده است) ایجاد کرده است. پایان این الگو در عرض یک هفته رخ می دهد و انتظار می رود که BTC تا قبل از آن یک شکست قیمت بزرگ را تجربه کند. گفتن این که آیا این شکست، یک الگوی صعودی خواهد بود یا نزولی، دشوار است اما می توانیم از هر منحنی به عنوان مرجع استفاده کنیم.

قیمت بیت کوین برای آغاز یک فشار صعودی بزرگ باید منطقه مقاومت اصلی 48000 تا50200 دلار را قاطعانه پشت سر بگذارد. در صورتی که گاوها این روند صعودی را به خوبی مدیریت کنند، انتظار می رود قیمت بیت کوین به 53300 دلار و پس از آن، به 56530 دلار برسد.

در طول این روند صعودی، قیمت BTC تا مرز میانگین متحرک 20 روزه حفظ شده است. این میانگین متحرک مانع از شروع روند نزولی بیت کوین می شود زیرا بعد از هر بار ریزش قیمت تا این سطح، گاوها به شدت مشغول خرید می شوند. اگر گاوها نتوانند این ناحیه مقاومت اصلی را بشکنند و قیمت به زیر منحنی شکسته شود، می توان انتظار داشت قیمت BTC زیر این میانگین متحرک شکسته شده و با تایید روند نزولی، به سمت تراز 42000 تا 44700 دلار حرکت کند.

با نگاهی به شاخص نوسانی مقاومت نسبی می توان دید که با وجود ثبت سقف قیمت هایی بالاتر، این شاخص سقف پایین تری را ترسیم می کند. این وضعیت به عنوان یک واگرایی نزولی تلقی می شود و در صورت تحقق، قیمت BTC به زیر 45000 دلار می رسد. برای نفی این احتمال، شاخص باید از خط روند عبور کند.

حمایت اصلی: 46000 دلار

مقاومت اصلی: 50200 دلار

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: coingape

335546