صدور دستورالعمل های اولیه ارز دیجیتال از سوی بانک مرکزی نیجریه

بانک مرکزی نیجریه (CBN) دستورالعمل اولیه ای را برای ارز دیجیتال eNaira پیشنهادی خود صادر کرده است.
تصویر صدور دستورالعمل های اولیه ارز دیجیتال از سوی بانک مرکزی نیجریه

به گزارش سایت خبری پرسون، در یک سند که به بانک های تجاری در کشور ارسال شده، CBN چندین ویژگی طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را بیان کرده است.

طبق سند مشاهده شده توسط، CBDC نیجریه با رمز “Project Giant” شناخته می شود و به ارزش نایرا وابسته خواهد بود. بنابراین، eNaira برابری ارزش را ارائه می دهد، اما یک ارز سودآور نخواهد بود. eNaira همراه با ارز فیات کشور با CBN مسئول صدور، توزیع و بازخرید ارز دیجیتال در بین سایر عملکردهای نظارت و مدیریت خواهد بود.

بنابر گزارش ها، احراز هویت شامل شهروندان بدون حساب بانکی است که موظف به ارائه شماره تلفن های مرتبط با هویت ملی خود برای تأیید هستند. کاربران این دسته به محدودیت معاملات روزانه 50،000 نایرا (حدود 120 دلار) محدود می شوند.

بسته به تعداد مراحل انجام شده احراز هویت ، شهروندان دارای حساب های بانکی می توانند در ردیف دوم و سوم قرار گیرند. این دو سطح به ترتیب 200،000 نایرا (487 دلار) و 1 میلیون نایرا (2،438 دلار) محدودیت روزانه خواهند داشت.

کاربرانی که به عنوان تجار طبقه بندی می شوند نیز تحت محدودیت 1 میلیون نایرا درجه سه قرار می گیرند، اما هیچ محدودیتی برای مبلغی که می توانند به حساب های بانکی خود ارسال کنند ندارند.

سند CBN همچنین جریان های احتمالی را برای اپراتورهای انتقال پول بین المللی (IMTO) و eNaira پیشنهادی نشان می دهد که برنامه هایی برای ادغام ارز دیجیتال با سیاست های کنترل فارکس بانک مرکزی دارد.

اولین گزینه پیشنهاد شده توسط CBN این است که بانک مرکزی از طریق شرکای بانکی خود در کشور، اعتبار eNaira وثیقه به IMTO ارائه می دهد. در گزینه دوم ممکن است CBN پیش از تأمین اعتبار حساب های IMTO را مشاهده کند، اما این روش ممکن است خطرات قابل توجهی در نوسان مبادله داشته باشد.

سومین گزینه ارائه شده توسط CBN شامل eNaira است که در معماری فارکس فعلی فعالیت می کند، جایی که حواله خارج از کشور توسط ذینفع در نیجریه در CBDC نقد می شود.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، CBN قصد دارد پروژه eNaira را در ماه اکتبر(مهر) به صورت آزمایشی اجرا کند. در ماه ژوئن(خرداد)، وزیر ارتباطات این کشور تلاش های دولت برای پیشبرد پذیرش بلاکچین را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از نوآوری دیجیتال در نیجریه مرتبط دانست.

غنا، همسایه آفریقای غربی نیجریه نیز با پروژه CBDC خود، گام های مهمی برداشته است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:cointelegraph

335873