در هفته جاری؛

این ارزهای دیجیتال را زیر نظر داشته باشید

روز 27 آگوست (5 شهریور)، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده بیان داشت که این بانک مرکزی کاهش خرید اوراق قرضه ماهیانه 120 میلیارد دلاری خود را تا پایان سال جاری آغاز خواهد کرد، اما افزایش نرخ بهره تا مشخص شدن وضعیت بازار کار و نرخ تورم تعیین تکلیف نخواهد شد.

تصویر این ارزهای دیجیتال را زیر نظر داشته باشید

به گزارش سایت خبری پرسون، در واکنش به این سخنرانی، شاخص دلار آمریکا (DXY) سقوط کرد، شاخص S&P 500 به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و قیمت بیت کوین (BTC) در کمتر از یک ساعت حدود 1500 دلار افزایش یافت. این وضعیت نشان داد که مشارکت کنندگان در بازار این سخنرانی را «مثبت» ارزیابی کرده اند.

بی ثباتی و نوسان قیمت بیت کوین در مرز 50 هزار دلار، تحلیلگران را در مورد جهت حرکت بعدی این ارز در کوتاه مدت دچار اختلاف نظر کرده است. رایان کلارک (Ryan Clark )، یکی از تحلیلگران برجسته بازار کریپتو، معتقد است که روند تحکیم فعلی قیمت بیت کوین مشابه همان چیزی است که زیر سطح 24000 دلار و قبل از شکست در دسامبر 2020 (دی 99) مشاهده شده بود، اما TraderXO معتقد است که بیت کوین ممکن است تا پایان ماه سپتامبر (اوایل مهر) تا منطقه 39000 تا 42000 دلار اصلاح شود.

آیا تثبیت بیت کوین زیر مقاومت 50000 دلاری باعث خرید بیشتر آلتکوین ها می شود؟ اجازه دهید در ادامه نمودارهای 5 ارز رمزنگاری شده برتری که ممکن است در چند روز آینده عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشته باشند را با هم بررسی کنیم.

BTC/USDT

در تاریخ 27 آگوست (5 شهریور) بیت کوین از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (46823 دلار) بازگشت، اما گاوها نتوانستند قیمت را به محدوده مقاومت بالاسری در حدود تراز 50000 دلار تا 50500 دلار برسانند. این نشان می دهد که خرس ها هنوز دست از تلاش نکشیده اند.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، به این معنی خواهد بود که معامله گران کوتاه مدت در حال رزرو سود هستند. این اتفاق می تواند قیمت را تا مرز 43927.70 دلار و سپس تا 42451.67 دلار کاهش دهد.

اگر قیمت از این حمایت بازگردد، جفت ارز BTC/USDT ممکن است چند روز دیگر در بازه محدود بین 42451.67 دلار تا 50500 دلار باقی بماند.

برخلاف روند بالا، اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر رود یا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه جهش کند، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای منطقه مقاومت بالاسری برسانند. در صورتی که آنها موفق به انجام این کار شوند، احتمالاً سفر آن به سمت تراز 60000 دلار آغاز می شود.

میانگین های متحرک در نمودار 4 ساعته نسبتاً مسطح شده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی واقع است، که نشان دهنده عملکرد درون یک بازه محدود در کوتاه مدت می باشد. در این حالت، قیمت ممکن است برای مدتی در محدوده بین 46200 دلار تا 49500 دلار ثابت باقی بماند.

اگر گاوها قیمت را به بالای تراز 49500 دلار هدایت کنند، ممکن است این جفت ارز مقاومت 50500 دلاری را به چالش بکشد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این سطح می تواند نشانه شروع مرحله بعدی از روند صعودی آن باشد. برعکس، اگر خرس ها موفق شوند قیمت را به زیر 46200 دلار برسانند، این جفت ارز می تواند تا تراز 44000 دلار کاهش یابد.

ADA/USDT

در حال حاضر، کاردانو (ADA) در محدوده بین 2.97 تا 2.47 دلار در حال تحکیم است. روز 26 آگوست (4 شهریور) قیمت تا سطح شکست 2.47 دلار افت کرد، اما جهش شارپی آن در روز 27 آگوست (5 شهریور) نشان داد که گاوها این سطح را به یک حمایت خوب تبدیل کرده اند.

تحکیم قیمت نزدیک به بالاترین سطح ثبت شده آن، سیگنال مثبتی است زیرا نشان می دهد معامله گران به خرید هنگام افت قیمت ادامه می دهند. هر دو میانگین متحرک رو به افزایش هستند و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد، که نشان می دهد کاردانو در مسیر صعود خود با کمترین مقاومت روبرو است.

اگر خریداران موفق شوند قیمت را به بالاتر از محدوده روانی 3 دلار کشانده و در همین سطح حفظ کنند، جفت ارز ADA/USDT می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. هدف صعودی بعدی در این حالت، تراز 3.50 دلار خواهد بود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از محدوده مقاومت 2.97 دلار تا 3 دلار کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است اقامت خود درون این بازه محدود را برای چند روز دیگر تمدید کند. شکست و بسته شدن قیمت زیر تراز 2.47 دلار نشان می دهد که مومنتوم این حرکت صعودی تضعیف شده است.

در نمودار 4 ساعته، شاخص مقاومت نسبی (RSI) واگرایی منفی ایجاد کرده است که نشان می دهد مومنتوم صعودی می تواند کند شود. اگر خرس ها قیمت را به سمت سطوحی پایین تر از میانگین متحرک ساده 50 کشانده و در آن ناحیه حفظ کنند، ممکن است این جفت ارز تا مرز 2.47 دلار کاهش یابد.

بازگشت قوی از این حمایت می تواند باقی ماندن این جفت ارز در محدوده بین 2.47 دلار تا 2.97 دلار را برای مدتی بیشتر کند. خرس ها برای برتری یافتن در بازار مجبور هستند قیمت را به زیر محدوده حمایتی 2.47 دلار تا 2.31 دلار بکشانند. در مقابل، اگر گاوها قیمت را بالای 2.97 دلار رسانده و در همان سطح حفظ کنند، ممکن است روند صعودی از سر گرفته شود.

LUNA/USDT

در حال حاضر، توکن LUNA از پروتکل ترا در یک روند صعودی قوی قرار دارد. پس از چند روز تحکیم، روز 27 آگوست (5 شهریور) قیمت از میانگین متحرک نمایی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (26.42 دلار) برگشت و نشان داد که احساسات حاکم بر بازار این ارز همچنان مثبت است.

شیب صعودی میانگین متحرک و قرارگرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها اکنون برتری دارند. اولین هدف در روند صعودی، حرکت به سمت تراز 43 دلار است؛ در صورت عبور از این سطح، جفت ارز LUNA/USDT می تواند به 50 دلار برسد.

هرچند، فیتیله بلند روی کندل استیک دیروز نشان می دهد که خرس ها به شدت از مقاومت بالاسری دفاع می کنند. اگر خرس ها قیمت را به زیر 32 دلار بکشانند، این جفت ارز می تواند تا مرز میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد.

این سطح برای گاوها اهمیت زیادی دارد. یک جهش قوی از آن نشان خواهد داد که روند صعودی به قوت خود باقی است، اما شکست زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می دهد که مومنتوم صعودی تضعیف شده است.

نمودار 4 ساعته، از تشکیل یک مثلث پهن شونده خبر می دهد که نشان دهنده افزایش نوسانات است. خریداران قیمت را به بالای مثلث رسانده بودند اما نتوانستند مدت زیادی این شکست مقاومتی را حفظ کنند که نشان داد خرس ها در سطوح بالاتر به صورت تهاجمی مشغول فروش هستند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 جهش کند، گاوها بار دیگر تلاش می کنند مانع بالاسری را پشت سر بگذارند. اگر گاوها بتوانند قیمت بالاتر از مثلث حفظ کنند، ممکن است از سرگیری حرکت صعودی را نشان دهد. هدف الگوی این وضعیت، تراز 46.95 دلار است.

در مقابل، اگر قیمت زیر میانگین های متحرک شکسته شود، این جفت ارز می تواند به خط حمایت مثلث برسد. شکست و بسته شدن قیمت زیر این حمایت نشان می دهد که خرس ها بر گاوها غلبه کرده اند. در چنین شرایطی، این جفت ارز ممکن است تا منطقه حمایتی 22.40 دلار تا 20.81 دلار کاهش یابد.

VET/USDT

ویچین (VET) پس از جهش شارپی روز 21 جولای (30 تیر) از پایین ترین سطح خود در تراز 0.05 دلار، یک الگوی پرچم سه گوش تشکیل داده است. این الگو پس از شکست قیمت بالاتر یا پایین تر از سازه تشکیل شده، تکمیل می شود.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.11 دلار) مسطح شده و RSI تا نزدیک نقطه میانی کاهش یافته است که نشان دهنده توازن بین عرضه و تقاضا است. شکست و بسته شدن قیمت بالای خط مقاومت این پرچم نشان دهنده از سرگیری حرکت صعودی این ارز است.

اولین هدف در این حرکت صعودی، تراز 0.16 دلار است و در صورت عبور از این سطح، جفت ارز VET/USDT ممکن است تا مرز 0.19 دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت زیر خط حمایت پرچم شکسته شود، این دیدگاه صعودی اعتبار خود را از دست می دهد. پس از آن، این جفت ارز می تواند تا SMA-50 (0.09 دلار) کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت در داخل این مثلث تحت فشار قرار دارد. شیب هر دو میانگین متحرک صاف بوده و RSI درست زیر نقطه میانی واقع است. این وضعیت مزیت مشخصی برای گاوها و خرس ها به همراه ندارد.

برگشت از خط حمایت با مقاومت سختی در 50-SMA همراه است. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس ها سعی می کنند جفت ارز VET/USDT را به زیر خط حمایت بکشانند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز می تواند تا 0.082 دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر، اگر گاوها قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از 50-SMA هدایت کنند، این جفت ارز می تواند خط مقاومت را به چالش بکشد. شکست و بسته شدن قیمت بالای این مقاومت می تواند نشانه از سرگیری حرکت صعودی باشد.

XTZ/USD

هنگامی که قیمت تزوس (XTZ) بالاتر از مقاومت بالاسری در تراز 4.47 دلار بسته شد، یک الگوی بازگشتی کف گرد تشکیل داد. این نشان دهنده شروع روند صعودی جدیدی است که هدف آن 6.85 دلار است.

معمولاً پس از خروج قیمت از یک الگوی خاص، سطح شکست دوباره لمس خواهد شد. در این حالت، جفت ارز XTZ/USDT می تواند تا 4.47 دلار کاهش یابد. اگر گاوها این سطح را به یک سمت حمایت تبدیل کنند، نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید خواهد بود. افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.25 دلار) و قرار گرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان دهنده برتری خریداران در بازار است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که عرضه بیش از تقاضا است. این می تواند گاوهای تهاجمی را به دام بیندازد و منجر به سقوط قیمت تا مرز SMA-50 (3.31 دلار) شود.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که مومنتوم این جفت ارز پس از صعود تا بالای مقاومت 4.47 دلاری بیشتر شده است. هر دو میانگین متحرک رو به افزایش هستند و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد و نشان می دهد فعلاً کنترل اوضاع در دست گاوها می باشد.

این جفت ارز می تواند تا منطقه مقاومت بالاسری در حدود تراز 6.31 تا 6.50 دلار افزایش یابد؛ در این ناحیه خرس ها احتمالاً مقاومت سختی از خود نشان می دهند. اولین نشانه ضعف این حرکت صعودی، شکست و بسته شدن قیمت زیر 20-EMA خواهد بود. این اتفاق می تواند راه را برای سقوط تا سطح شکست 4.47 دلار هموار کند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

335651