تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

معمولا ما در اواسط روز، به خصوص زمانی که از سر کار برمی گردیم، احساس خستگی و کوفتگی می‌کنیم به طوری که نای بلند شدن و انجام باقی کارهایمان را نداریم. از آن‌جا که ما نمی‌توانیم شغل مان یا ساعت کاری آن را تغییر دهیم، باید به دنبال راه حل‌های دیگری باشیم.

مصرف آبزیان خوراکی به ویژه ماهی، به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی از اسیدهای چرب غیر اشباع و کلسترول کم، برخی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی و نیز پروتئین هایی با ارزش غذایی بالا، از جایگاه خاصی در رژیم غذایی انسان برخوردار است.
گیاهان سلول‌های ایمنی خاصی ندارند که از طریق جریان خون به سمت محل عفونت برود. به جای آن، هر سلول گیاه باید قادر باشد بایستد و در دفاع از خود بجنگد، یعنی به سرعت برای حالت نبرد آماده شود.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه برای درمان بیماری‌ها در کنار طب رایج باید از ظرفیت‌های طب سنتی هم استفاده شود گفت: برای درمان عفونت‌های ریه (پنومونی) دم‌نوش آویشن، سیاوشان، بابونه به عنوان آنتی بیوتیک قوی می‌تواند راهگشا باشد.
کارشناسان ورزش همگانی ضمن انتقاد از بی‌توجهی به این حوزه ورزشی - سلامت در ایران می‌گویند: نخستین چالشی که در ایران در رابطه با ورزش همگانی مطرح بوده، موضوع وجود زبان مشترک در مورد ورزش همگانی است که متاسفانه دولتمردان، سیاست‌گذاران و پیشگامان ورزش در این زمینه ادبیات یکسانی ندارند.
در این مطلب خواص دارویی یک ادویه پرخاصیت را بررسی می‌کنیم که می‌تواند جایگزین چندین دارو شده و بیماری‌ها را درمان کند. زردچوبه همین داروی معجزه‌گر طبیعی است که بدون تحمیل عوارض جانبی شما را از ناخوشی‌های بسیاری رها می‌کند.
بعضی افراد عادت دارند که حتی در تابستان هم با آب داغ دوش بگیرند یا حمام کنند، اما اگر واقعا به سلامتی پوست خودتان اهمیت می‌دهید، باید دمای آب حمام را همیشه در سطح متعادل و مطلوب نگه دارید.
بسیاری از افرادی که جویای درمان ریزش مو و جلوگیری از طاسی‌ هستند، دیر یا زود تسلیم و با این واقعیت روبه‌رو می‌شوند که گفته بسیاری از متخصصان پوست درباره ناکارآمدی داروهای موجود در بازار، درست است.
یک مطالعه نشان می دهد که خواب خوب شبانه به طور منظم خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد. محققان فرانسوی بهترین مدت زمان خواب را هفت تا هشت ساعت تعریف کردند. آنها همچنین گفتند که خواب خوب یعنی کمتر از خواب بپرید و یا دور خود بچرخید.
دانشمندان تاریخچه پزشکی ۱۱۰۰۰مرد را که از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۸ در مطالعات شرکت کرده بودند، بررسی کردند. و آنها به یک نتیجه خیره کننده رسیدند!
کلسترول بد می‌تواند شریان‌ها را مسدود کند و منجر به بیماری‌های قلبی عروقی شود؛ نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن جو دوسر، سطح کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهد.
امروزه افراد در اغلب وعده های غذایی خود از برنج استفاده می کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
سازمان آگهی های پرسون