مخزن درمان‌های طبیعی در آب این گیاه

طعم آن ممکن است تند باشد، اما این دانه های زرد به عنوان مخزن داروهای طبیعی در نظر گرفته می شوند و می توان از آنها برای پیش گیری و درمان برخی از مشکلات سلامتی استفاده کرد.
تصویر مخزن درمان‌های طبیعی در آب این گیاه

به گزارش سایت خبری پرسون، تنها کاری که فرد باید انجام دهد این است که حدود دو قاشق چایخوری دانه شنبلیله را بگیرد، سپس آن را در یک فنجان آب بریزد، روی آن را ببندد و بگذارد یک شب بماند، سپس آب را صاف کرده و صبح روز بعد با معده خالی بخورد. بیشترین فواید تخم شنبلیله برای سلامتی شما زمانی است که یک ماه کامل آب شنبلیله بنوشید تا نتایج شگفت انگیزی برای سلامتی خود ببینید.

مزایای سلامتی نوشیدن آب شنبلیله با معده خالی:

کمک به افزایش وزن: نوشیدن آب شنبلیله که یک شب خیس خورده و همچنین جویدن دانه ها با تحریک اشتها به افزایش وزن کمک می کند. این نوشیدنی را به مدت یک ماه روزانه بنوشید و متوجه تفاوت خواهید شد. این نوشیدنی برای افراد لاغر مفید است.

فرآیند هضم: دانه های شنبلیله به دلیل خواص ضد التهابی که دارند به بهبود فرآیند هضم کمک می کنند، همچنین می توانند سوزش سر دل را تسکین دهند و همچنین به خلاص شدن از شر یبوست و کرم های روده کمک می کنند، زیرا مواد غنی از فیبر هستند.

فشار خون را کنترل می کند: شنبلیله حاوی ترکیبی به نام گالاکتومانان و پتاسیم است و این اجزاء سطح فشار خون را کنترل می کنند که از فشار خون بالا جلوگیری می کند.

کاهش کلسترول: بسیاری از مطالعات اخیر ثابت کرده اند که شنبلیله می تواند از شر کلسترول مضر خلاص شود و در عین حال سطح کلسترول مفید را در بدن حفظ کند.

کاهش درد مفاصل: دانه های شنبلیله به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارند می توانند به طور موثر درد مفاصل را تسکین دهند.

محافظت در برابر سرطان: دانه‌های شنبلیله یکی از غنی‌ترین منابع فیبر به حساب می‌آیند که به از بین بردن سموم انباشته‌شده در بدن، به‌ویژه در روده بزرگ، که برای جلوگیری از سرطان کشنده عمل می‌کند، کمک می‌کند.

دیابت: دانه های شنبلیله حاوی گالاکتومانان است که یکی از اجزای فیبر است که به کاهش جذب قند در خون کمک می کند که از دیابت محافظت می کند.

سنگ کلیه: نوشیدن آب شنبلیله که به مدت یک ماه با معده خالی در صبح خیس خورده است به حل سریع سنگ ها کمک می کند و سلامت کلیه ها و مجاری ادراری را حفظ می کند.

شنبلیله یا Methi در زبان هندی، یکی از رایج‌ترین ادویه‌ها در غذاهای هندی و در سرتاسر جهان به شمار می‌رود.

شنبلیله سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ضدالتهاب‌ها است و یکی از بهترین مواد برای سلامتی به شمار می‌رود. با توجه به خواص دارویی آن به عنوان یک داروی طبیعی در دامنه وسیع استفاده می شود.

منبع: مجله سلامتی

575146