تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

گرم کردن بدن، ترتیب خاصی دارد و باید درباره آن مطالعه کرد، ضمن این که روز به روز به علم چگونگی گرم کردن هم اضافه می شود و حتی مربیان هم باید همگام با علم، به‌روز باشند و نکات لازم را رعایت کنند.

رژیم غذایی غنی شده با بادام زمینی باعث کاهش وزن و کاهش فشار خون می شود. همچنین این میوه حاوی یکی از بالاترین سطوح آرژنین است، اسید آمینه ای که به گشاد شدن عروق خونی و کاهش فشار خون کمک می کند.
سال هاست که روان شناسان بر تاثیر مثبت موسیقی بر شرایط روحی انسان تاکید می کنند اما مطالعات جدید نشان می دهد موسیقی و کنترل بر آهنگ‌ هایی که می‌ شنویم با احساس درد فیزیکی کمتر مرتبط است.
نفخ معده یکی از مشکلات شایع در میان افراد است، مشکلی که با ایجاد باد شکم، فرد را با مشکلاتی بسیار روبرو می کند، اما با چند راهکار ساده می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.
هویج یکی از سبزیجات مغذی و سرشار از انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست. مصرف هویج در قالب رژیم غذایی متعادل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، خطر ابتلا به بعضی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد و روند بهبود جراحات همچنین عملکرد هضم را تسریع می‌کند.
همه ما بعضی روزها که به آینه نگاه می‌کنیم چیزی را می‌بینیم که دوست نداریم، شاید جوش‌هایی را می‌بینید که یادآور روزهای دبیرستان‌تان هستند، خشکی مزمن پوستتان در حال شدیدتر شدن است یا کبودی زیر چشم‌هایتان به همه می‌گوید که خواب کافی نداشته‌اید.
محققان کانادایی دریافتند ترکیب داروهای ضد ویروسی و آنتی ‌بادی درمانی، می ‌تواند آنفلوانزای فصلی را درمان کند و به پیشگیری از همه ‌گیری بعدی آنفلوانزا کمک کند.
ویتامین E، یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و مانع از آسیب به عروق و پیشگیری از سکته قلبی می‌شود. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند و جلوگیری از پیشرفت آلزایمر، بهبود بیماری‌های چشم، مقابله با کم‌خونی، کندشدن روند پیری سلول‌ها و... از جمله تاثیرات آن بر سلامت بدن است.
ژنتیک در میزان موی نوزادان هنگام تولد نقش مهمی دارد با این حال عوامل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است بر رشد مو تأثیر بگذارد. یکی از آنها رنگ‌ پوست است؛ افرادی با رنگ‌های تیره‌تر معمولا موهای بیشتری نسبت به نوزادانی با پوست روشن‌تر دارند، و بله این هم یک عامل ژنتیکی است.
بیماران بهبودیافته از کرونا همچنان از علائم طولانی‌مدت این بیماری مانند سردرد رنج می‌برند؛ در حالی که برخی ممکن است سردرد خفیف را تجربه کنند، در بعضی دیگر سردرد شدید موجب مختل شدن برنامه روزانه آنان می‌شود.
بسیاری از خانم ها برای اصلاح صورت از تیغ استفاده می کنند اما این روش مزایا و معایبی دارد که زنان قبل از تیغ زدن صورت خود حتما باید بدانند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که انتخاب زمان برای نوشیدن قهوه بسیار حائز اهمیت است و مصرف قهوه در برخی ساعات روز عوارضی را برای بدن به همراه دارد.
اطلاع از اهمیت تشخیص و مراقبت به موقع بیماری و خودمراقبتی دیابت نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز عوارض دارد؛ با اتخاذ روش‌هایی در زندگی می‌توانید برای برنامه‌ریزی بلندمدت کنترل قندخون آماده شوید.
مصرف داروهای اعصاب و داروهای ضد افسردگی و داروهایی که برای بیماران پارکینسونی استفاده می‌شود یبوست را به همراه دارد.
سازمان آگهی های پرسون