تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

بعضی از اعضای بدن انسان به راحتی سن افراد و افزایش سن را نشان می دهند و برای اینکه جوان تر به نظر برسید باید مراقب این اعضا باشید.
مواد مغذی موجود در پیاز نه تنها موجب درخشندگی بیشتر مو‌ها می‌شود؛ بلکه حجم، درخشندگی و استحکام مو‌ها را نیز افزایش می‌دهد. وجود ترکیب‌های گوگردی، ضد میکروب و آنتی اکسیدان چنین قدرتی را به پیاز می‌دهد.
قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید برای سلامت ذهن و بدن ضروری است. احتمالا تابستان را در بیرون از منزل به پیاده‌روی و ورزش کردن در فضای باز و دیگر عادات سالم گذرانده‌اید اما کم‌کم زمستان فرا می‌رسد و این سبک سالم زندگی کنار گذاشته می‌شود زیرا با آمدن هوای سرد غذاهای پخته شده و مقوی به میز شام راه پیدا می‌کند؛ به همین دلیل کاهش وزن در تابستان راحت‌تر از زمستان است.
متخصصان تغذیه معتقدند که بسیاری از مشکلات سلامتی با تغذیه مناسب قابل حل است؛ شما می‌توانید با مصرف روزانه تخم مرغ، ماست، سبزیجات و حتی تخمه مقادیری قابل توجه از ویتامین های ب و دیگر ریزمغذی ها را دریافت کنید و مغزی سالم و خلق و خویی خوب پیدا کنید.
مزایای درمانی ماساژها ممکن است به شما کمک کند تا اهداف کاهش وزن خود را کمی سریعتر از یک رژیم غذایی استاندارد و ورزش به تنهایی انجام دهید.

در این مطلب نحوه تهیه دمنوشی خوش‌طعم با ترکیباتی ساده و در دسترس، آموزش داده شده که نقش مؤثری در درمان «کبد چرب» دارد و باعث چربی‌سوزی و کاهش سطح کلسترول خون نیز می‌شود.
متخصصان چینی دریافتند مصرف روزانه عصاره گیاه "جینکو بیلوبا" با آسپرین حافظه را تقویت می‌کند.
برای درمان برونشیت و سرفه‌ باید یک قاشق چای‌خوری برگ‌های خرد شده اکالیپتوس را ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش بریزید، سپس درپوشی را بر روی ظرف بگذارید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دَم بکشد. محلول را صاف کنید و روزانه سه تا چهار فنجان از این دَم‌کرده را (پس از غذا) میل کنید.
متخصص طب سنتی با مضر دانستن مصرف لیمو عمانی‌هایی که به عنوان طعم دهنده‌ طبیعی به غذاها افزوده می‌شود، گفت: لیمو عمانی در زمان طبخ، مواد مضر و زائد غذا را همانند اسفنج جذب می‌کند و مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
ویتامین ای (E) یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و از بافت‌های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند.
انجمن بین‌المللی فنگ‌شویی توصیه می‌کند برای کنترل هوس غذایی در بشقاب‌های مربعی غذا بخورید. از آنجایی که دایره‌ها نشان‌دهنده کنجکاوی و مربع‌ها نشان‌دهنده رضایت هستند، ظروف غذاخوری مربعی شکل می‌تواند به شما کمک کند زودتر احساس رضایت کنید.
کیفیت خواب، قوی‌ترین شاخص طول عمر است و الگوهای خواب نامناسب می‌تواند منجر به یک زندگی ناسالم شود.

سازمان آگهی های پرسون