تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

سال‌هاست که تخم‌ مرغ به‌عنوان یک غذای کامل و مقوی شناخته می‌شود. هرچند که یافته‌های علمی نشان می‌دهند که مصرف زیاد از حد هر ماده غذایی ممکن است عوارض جانبی و مضراتی برای بدن داشته باشد.

رژیم غذایی مبتلایان به کبد چرب بسیار مهم است و باید سریعا با یک رژیم غذایی مناسب درمان کبد چرب را شروع نمایند در مجله خبری پرسون به رژیم غذایی مناسب برای درمان کبد چرب پرداخته ایم که با هم می خوانیم
اما در بسیاری از مکمل‌ ها و ویتامین ها با دوز بالا ادعا می‌ شود که این ترکیبات انرژی را افزایش می‌ دهند و مزایای اثبات‌ نشده دیگری هم دارند. براسکی از دانشکده پزشکی اوهایو می‌ گوید: "این بازاریابی است نه علم"
اگر به دنبال کاهش وزن هستید، چربی‌سوزی بی‌نهایت مهم است. لازم است تعداد کالری‌هایی را که طی رژیم غذایی روزانه‌تان دریافت می‌کنید بررسی نمایید و می‌توانید این کار را با یک کالری شمار انجام دهید تا به روش درست و بادقت در روند کسر کالری مصرفی قرار بگیرید و بتوانید در نهایت به طور مؤثر چربی بسوزانید.
زیتون میوه‌ای است که دارای خواص بسیار زیادی بوده و اثر مثبت آن در تامین سلامت قابل توجه است؛ به طوری که سودمندی‌های فراوانی برای اعضای مختلف بدن دارد. در این مطلب با خواص جادویی زیتون و روغن زیتون آشنا می‌شوید.
نتایج یک مطالعه مقدماتی آزمایشگاهی در مورد تاثیر عصاره زنجبیل بر مهار سلول‌های سرطان معده و برخی باکتری‌ها نشان داد که می‌توان در آینده از این گیاه برای درمان سرطان معده و مقاومت آنتی‌بیوتیکی استفاده کرد.
با استفاده از روغن و اسانس انواع گیاهان دارویی می‌توانید ماسک‌های درمانی عالی برای بهبود مشکلات پوستی و البته مراقبت و زیبایی پوست‌تان آماده کنید.
ابوعلی سینا حکیم بزرگ ایرانی در کتاب قانون خود طرز تهیه شربت ساده و خاصی را آموزش داده که در درمان کبد چرب بسیار نافع و مجرب است همچنین در این مطلب با ۱۲ دستورالعمل برای پیشگیری و درمان کبد چرب آشنا می‌شویم.
مصرف جگر گوساله برای درمان کمبود آهن توصیه می شود. جگر گوساله بر خلاف جگر گوسفند طبع سردی دارد و سنگین است و ضمن پرکالری بودن هضم سختی دارد ولی از نظر ارزش غذایی مشابه جگر گوسفند است. جگر گاو بافت سفت تری نسبت به جگر گوسفند دارد ولی حاوی کلسترول بسیار کمتری است.
اگر به پوکی استخوان مبتلا هستید، باید تا جایی که می‌توانید آن دسته از مواد مغذی را که استخوان‌هایتان را محکم و قوی می‌کنند مصرف کنید.
آزمایش‌های مختلفی روی انسان‌ انجام شده که طبق آنها مشخص شده قهوه می‌تواند بر عملکرد مغز اثر بگذارد و می‌تواند حافظه، خلق‌وخو، هوشیاری، انرژی و عملکرد شناختی را افزایش دهد.

وای از دست دندان درد که امان آدم را می برد و واقعا آدمی در این لحظه نمی داند چکار کند جز اینکه دستان روی صورت بگیرد و به امید خاموش شدن درد دندان بماند.
سازمان آگهی های پرسون