تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

برخی از بررسی‌ها نشان داده‌اند که نوشیدن آب پرتقال ممکن است در کوتاه‌مدت به به پایین آوردن فشار خون بالا هم کمک کند، اما این بررسی‌ها تا به حال نتوانسته‌اند به این پرسش پاسخ دهند آب پرتقال در درازمدت چگونه می‌تواند بر فشار خون تاثیر بگذارد
وقتی مرد درختی در سطح جهان معروف شد، پزشکان زیادی تمایل نشان دادند تا او را برای درمان به کشورشان ببرند. پزشکان آمریکایی جزو این گروه بودند که سعی داشتند تحقیقاتی وسیع روی مرد درختی انجام دهند. آنها به دولت اندونزی پیشنهاد دادند ددی را به آمریکا ببرند و رویش تحقیق کنند و راه درمانی برای این بیماری عجیب پیدا کنند اما در کمال تعجب، مسوولان کشور اندونزی با رفتن ددی مخالفت کردند.
این فقط ددی اندونزیایی نیست که کم‌کم دارد به یک کنده درخت تبدیل می‌شود. کیلومترها آن‌طرف‌تر در روسیه هم جوانی هست که در سینه‌اش درخت سبز شد!
وقتی سیگار را ترک می‌کنید، میل شما به میان‌وعده‌ها بیشتر می‌شود، عمدتاً به این دلیل که دیگر نمی‌توانید دست و دهان خود را با سیگار درگیر کنید. اگر برای دفع میل به سیگارکشیدن نیاز دارید چیزی را در دهان خود بگذارید، ذرت بو داده را امتحان کنید.
با افزایش دمای هوا، بدن ما برای عملکرد طبیعی به مقدار کافی مایع نیاز دارد؛ باید رژیم غذایی روزانه را کنترل کنیم تا در طول تابستان سالم بمانیم.
تیمی از پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند پسوریازیس را می‌ توان با فعالیت سلول ‌ها و مواد شیمیایی خاص بر اساس درمان های شخصی متناسب با هر فرد، درمان کرد. به گفته محققان، این کشف می تواند راه را برای توسعه داروهای موثرتر و هدفمندتر برای درمان این بیماری هموار کند.
مصرف میوه و سبزیجات از دیرباز برای داشتن جسمی سالم توصیه شده است. خانواده لیموها نیز از جمله مواد خوراکی هستند که می‌تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری رسانند.
هندوانه منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که علاوه بر آبرسانی بدن، می‌تواند بسیاری از ابعاد مختلف سلامتی را ارتقا دهد و از برخی بیماری‌ها نیز جلوگیری کند.
بیماری‌ کلیوی می‌تواند زندگی انسان را به طور جدی در معرض خطر قرار دهد و کارشناسان سلامت تاکید دارند که می‌توان با رعایت چند توصیه پزشکی هرگز به این بیماری مبتلا نشد.
اگر مصرف کننده تخم مرغ باشید احتمالا تفاوت رنگ زرده تخم مرغ ها نظر شما را هم جلب کرده و این سوال برایتان پیش آمده که چرا برخی زرده ها زرد کم رنگ و برخی نارنجی است
هوس های غذایی نشانگر فرایندی است که در بدن ما رخ می دهد، برخی از افراد اشتیاق بیشتری نسبت به غذایی خاص نشان می دهند که هرکدام از این تمایلات نشانه ای دارد.
مصرف همزمان خربزه و عسل برای بدن مضر است و می تواند مشکلاتی را برای سلامت بدن به همراه داشته باشد، در صورت خوردن خربزه و عسل باید چه کاری انجام دهیم؟
دانشمندان بر این باورند که رژیم غذایی می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت ما بگذارد. مثلاً وقتی قند خون بالا می‌رود باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. اما آیا می‌تواند پوست را هم تحت الشعاع قرار دهد و باعث بروز جوش و آکنه شود؟
سازمان آگهی های پرسون