تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

آب ساده‌ترین و بهترین چیزی است که بدن را هیدراته نگه می‌دارد. این نوشیدنی ایده‌آل‌ترین گزینه برای افراد مبتلا به دیابت است که به دنبال افزایش مصرف مایعات هستند.
دیابت یک بیماری مزمن است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. مشخصه آن سطوح بالای قند خون است که ناشی از ناتوانی بدن در تولید یا استفاده موثر انسولین است. انسولین هورمونی است که متابولیسم گلوکز، منبع اولیه انرژی برای سلول‌های بدن را تنظیم می‌کند.
یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند. مصرف روزانه برخی میوه‌ها به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند و در رفع یبوست موثرند.
در سال ۲۰۲۱ میلادی نتیجه یک مطالعه بزرگ انجام شده توسط دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده نشان داد که در ۶۰ سالگی تغییر رژیم غذایی «متوسط» سرشار از غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز به رژیم غذایی سالم سرشار از غلات، حبوبات و آجیل می‌تواند تقریبا یک دهه به طول عمر فرد بیفزاید.
غذای سالم و به عبارت بهتر تغذیه سالم یکی از مهمترین و شاید اساسی ترین راه دستیابی به سلامت جسم و روح است. تغذیه بر سلامت روان و عملکرد سلول های عصبی تاثیر گذار است. کمبود ویتامین ها و مواد معدنی با بیماری های روحی از جمله افسردگی، اضطراب، اختلالات شخصیت، اختلال دو قطبی، سایکوز، فوبیا، اختلال شناختی و مشکلات رفتاری ارتباط دارد.
آرزوی هر انسانی داشتن هوش بالا و قدرت درک مطالب و موضوعات مختلف در کم‌ترین زمان ممکن است. در این بین، افزایش هوش و تقویت میزان کارایی و بهره‌مندی توان مغز را می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی ارتقا داد.
شاید شما هم مردانی را بشناسید که با وجود افزایش سن، به نظر می‌رسد که پوستشان تغییر خاصی نمی‌کند یا انگار جوان‌تر هم می‌شود!
برخلاف تصور، غذا خوردن همیشه به تامین انرژی کمک نمی‌کند و بعضی خوراکی‌ها در شرایطی که سطح انرژی بدن پایین است منجر به تشدید حالت خستگی می‌شوند. این تاثیرها می‌توانند ناشی از اختلال در روند هضم یا سیستم ایمنی بدن باشند که مانع از بازیابی توان از دست‌رفته ما نیز خواهند شد.
"هوس" یک میل شدید به یک چیز خاص است. هوس ها ممکن است به دلیل تغییر در رژیم غذایی یا کمبود خواب ظاهر شوند، اما می توانند نشانه ای از کمبود در رژیم غذایی ما نیز باشند.
بیماری آلزایمر یک بیماری پیش رونده و مرتبط با افزایش سن و شایع‌ترین نوع زوال عقل است. این بیماری مزمن اغلب با از دست دادن حافظه خفیف شروع می‌شود و می‌تواند منجر به از دست دادن شدید فکر، حافظه و زبان شود.
رعایت برخی نکات در فصل بهار برای همه مردم با هر مزاجی خوب است . با توجه به اینکه در این فصل هوا گرم تر می شود و رطوبت هوا افزایش پیدا می کند ، بهتر است غذاهایی که ساده و اجزا و ترکیبات کمتری دارند مصرف شود.
از بین همه چیزهای آزاردهنده و ناراحت کننده ای که ممکن است برای بدن شما اتفاق بیفتد، خارش قطعا در رتبه بالایی در لیست قرار دارد. و زمانی که تمام پوست شما خارش دارد؟ در مورد آزاردهنده (و ناخوشایند) صحبت کنید.
یکی از قدیمی‌ترین داروهای گیاهی شفابخش و یکی از مواد غذایی پرکاربرد نیز محسوب می‌شود که بیشتر مواقع مورد استفاده‌ی اقوام شرق قرار می‌گیرد و از ریشه‌ی آن به‌ صورت خشک‌ شده و یا به‌ صورت پودر و نیز به‌ عنوان نوعی ادویه در غذاهای مختلف و برخی نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.
سازمان آگهی های پرسون