تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

عناب خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد؛ برای درمان بسیاری از بیماری‌های شایع می‌توان از میوه، برگ و ریشه آن استفاده کرد؛ در این مطلب به خواص عناب برای کمک به درمان و کنترل قند خون آشنا می‌شوید.

اغلب افراد در حالی هسته تمام میوه ها را هنگام مصرف دور می ریزند که هسته برخی میوه ها فواید مناسبی را به همراه دارند، البته نحوه مصرف آن ها بسیار مهم است.
محققان افراد را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول سه فنجان چای در روز به مدت شش ماه نوشیدند در حالی که به گروه دوم یک نوشیدنی جایگزین با طعم چای داده شد. و در نهایت نتیجه این شد.
وعده صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است برای کسانی که به سلامتشان اهمیت می‌دهند. در این وعده بهتر است دانه‌های سبوس‌دار و پروتئینی مصرف کنید. گردو، دارچین، نوشیدنی سویا یا شیر بدون چربی و میوه هم بهترین گزینه‌های یک صبحانه سالم هستند.
اگر رژیم غذایی داشته باشید، نوشیدن آب با معده خالی می‌تواند به رژیم غذایی شما کمک کند چون می‌تواند متابولیک را تا نزدیک به ۲۵ درصد افزایش دهد. بالا بردن متابولیسم به هضم سریع تر غذا کمک می‌کند و این به کاهش وزن در دراز مدت کمک می‌کند. همیشه ترجیح داده می‌شود حداقل چهار لیتر آب برای بهترین نتیجه بنوشید.
رژیم‌هایی که در آنها سبزیجات به طور منظم مصرف می‌شود، در پیشگیری از بیماری قلبی، مدیریت فشار خون، سطح قند خون و حتی بهبود سلامت گوارش کمک‌کننده هستند. علاوه بر همه اینها، تحقیقات علمی اثبات کرده‌اند که مصرف سبزیجات با کاهش وزن مرتبط است.
احتمالا همه می‌دانیم که نوشیدن آب در صبح فواید بسیاری دارد. اما آیا از فواید نوشیدن آبگرم و ولرم با معده خالی (ناشتا) اطلاعی دارید؟ خوردن آب گرم ناشتا توصیه بسیاری از پزشکان است که شما را با فواید شگفت انگیز آن آشنا خواهیم کرد.
یک محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: گوشت گوسفند به ویژه گوسفندی که زیر یک سال سن دارد همچنین گوشت بزغاله از جمله بهترین نوع گوشت‌ها محسوب می‌شوند چراکه این نوع گوشت سریع هضم می‌شود و در دسترس اعضا و بافت‌های بدن قرار می‌گیرد.
متخصصان و کارشناسان تغذیه و سلامت همواره افراد را به مصرف مقادیر کافی از انواع میوه و سبزی ترغیب می‌کنند با این حال اگرچه میوه‌هایی مانند موز، سیب و گلابی مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی را به بدن ما می‌رسانند اما قند زیادی نیز در این میوه‌ها موجود است.
بلافاصله بعد از کشیدن دندان، به‌ویژه دندان عقل، نمی‌توانید به‌راحتی هر چه می‌خواهید بخورید. اما با استفاده از این ۵ خوراکی می‌توانید دوران نقاهت را بهتر بگذرانید.
توت‌ها، چای، کاکائو، سبزیجات و میوه‌های غنی از پلی فنول و آنتی‌اکسیدان، سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشند. انواع توت‌های نوردیک مانند لینگون بری، توت سیاه، کرن بری و قره گیله منابع عالی پلی فنول‌ها ازجمله فلاونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها و پروآنتوسیانیدین‌ها هستند.
دکترای تخصصی فیزیولوژی دام و طیور با رد شایعات درباره مرغ های هورمونی این مسئله را دروغ بزرگ قرن دانست که برخی افراد غیر مطلع به آن دامن می زنند. وی به مسئله مهم استفاده از آنتی بیوتیک در مرغ ها به عنوان محرک رشد اشاره کرد و خاطرنشان کرد مصرف این مرغ ها ( در دراز مدت)باعث مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن می شوند.
بسیاری از ما بر اثرِ فشارهای کاری و روزمره نمی‌توانیم خواب مناسبی داشته باشیم، اما گاهی با رعایت برخی نکات ساده مانند استفاده از مواد غذایی خواب آور می‌توانیم کیفیت خواب خود را بالا ببریم.
فصل تابستان که فرا می‌رسد همه به دنبال نوشیدنی‌هایی برای کم کردن عطش خود هستند، اما می‌توان به جای نوشابه‌های مضر، از نوشیدنی‌های خنک سنتی استفاده کرد.