تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

غذاهای تند در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها عمل می‌کنند. همچنین موجب گشادی رگ‌های خونی و بهبود گردش خون شده که برای سیستم ایمنی بدن نیز مفید است.
آیا می‌دانید علت شکرک زدن عسل چیست؟ آیا عسل طبیعی شکرک میزند یا این موضوع تنها برای عسل‌های تقلبی اتفاق می‌افتد؟ بسیاری از مردم شکرک زدن عسل را نشانه کیفیت پایین آن می‌دانند، اما بهتر است در همین ابتدا بدانید که عسل طبیعی هم شکرک می‌زند و این موضوع هیچ ارتباطی با تقلبی بودن آن ندارد.
نگران فشار خون بالا هستید؟ سعی کنید نوشیدنی‌های مفید برای قلب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مطمئن باشید که این نوشیدنی‌ها همراه با ورزش منظم و برنامه غذایی هوشمندانه، می‌توانند به پیشگیری و کنترل فشار خون بالا کمک کنند.
کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز بدن و آنتی اکسیدان است، ترکیباتی که انسان برای سلامتی به شدت به آن‌ها نیاز دارد پس دانستن بهترین روش پخت این سبزی اهمیت دارد.
یک متخصص تغذیه پرخوری در یک وعده غذایی را برای بیماران مبتلا به دیابت مضر دانست و از این بیماران خواست حجم غذای روزانه را به جای سه وعده در شش وعده غذایی صرف کنند.
شکلات تلخ تعدادی از مزایای شگفت انگیز مانند کاهش فشار خون، مبارزه با استرس اکسیداتیو، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از سرطان، تنظیم سطح کلسترول، بهبود توانایی شناخت و بسیاری موارد دیگر را به همراه دارد؛ غنی از آنتی اکسیدان است که باعث مراقبت از مو و پوست می‌شود.
خوردن جگر مرغ برای کسانی که خیلی سخت کار می‌کنند و استرس دارند، مفید است. مواد مغذی موجود در جگر مرغ، با استرس مبارزه می‌کنند و موجب بهبود وضعیت خواب می‌شود.
مطالعات نشان داده‌اند که افراد کینه‌توز، بیشتر احتمال دارد افسردگی شدید و اختلال استرس پس از سانحه و همچنین سایر مشکلات سلامتی را تجربه کنند. بنابراین، مقابله با احساسات منفی از جمله کینه‌ورزی برای بهزیستی سالم ضروری است.
وظیفه کیسه صفرا نگه داری مایع زرد رنگ صفراست. این مایع به هنگام ورود مواد غذایی به معده از کبد ترشح می شود و سپس از طریق مجرایی به کیسه صفرا انتقال می یابد. این مایع به هضم چربی‌ها در بدن کمک می‌کند.
پزشک و متخصص طب ایرانی با اشاره به یائسگی زودرس به عنوان یکی از مشکلات مبتلابه زنان، تصریح کرد: در طب ایرانی می‌توان با اصلاح شیوه زندگی و درمان‌های کمکی به توقف روند یائسگی و بازگرداندن سیکل‌های طبیعی کمک کرد.
اگر می‌خواهید خانه خود را از هر گونه میکروب و بیماری پاکسازی کنید، باید سطوح نرم مانند مبلمان و فرش را عمیقا پاکسازی کنید. اثاثیه نرم اغلب مخفیگاه خوبی برای میکروب‌ها هستند و شستشوی منظم اقلامی مانند فرش، مبلمان پرده، روکش کوسن و بالش برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها ضروری است.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه شلغم نوعی سبزی ریشه‌ای است که به طور سنتی برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود، درباره علت تاثیر شلغم در سرماخوردگی‌ها توضیح داد.
تغذیه کلید متابولیسم است. مسیرهای متابولیسم تکیه بر مواد مغذی دارد که برای تولید انرژی تجزیه می‌شوند. این انرژی به نوبه خود توسط بدن برای تولید پروتئین‌های جدید و... مورد نیاز است. مواد مغذی ضروری انرژی و مواد شیمیایی ضروری که بدن خود نمی‌تواند سنتز کند را تامین می‌کنند.
آلودگی هوا در کلانشهرها، طی روزهای میانی هفته جاری به دلیل پایداری هوا و عدم وزش باد و بارندگی، افزایش خواهد یافت. جلوگیری از اثرات آلودگی هوا بر ریه و سایر اندام تنفسی کار دشواری است؛ البته با رعایت نکات تغذیه‌ای می‌توان تا حد زیادی آسیب‌های جسمانی ناشی از آلودگی هوا را کم کرد.
سازمان آگهی های پرسون