تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

با این‌که متخصصان تغذیه و پزشکان مختلف بارها درباره پیروی خودسرانه از رژیم‌های غیراستاندارد هشدار داده‌اند، اما متاسفانه همچنان بعضی افراد این رژیم‌های ناسالم را دنبال می‌کنند.
چای ترش یک نوشیدنی خوش‌رنگ و البته پرفایده است که سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و نوشیدن آن با خواص بی‌شماری برای سلامتی همراه است. اگر طرفدار دم کردن چای بابونه، چای آلبالو یا چای سفید هستید، پیشنهاد می‌کنیم با خواندن این مطلب، با خواص چای ترش هم آشنا شده و نوشیدن این دمنوش جذاب را در وعده‌های روزانه خود بگنجانید.
روغن زیتون از خرد کردن یا آسیاب کردن مکانیکی زیتون‌ها برای استخراج روغن آنها به‌دست می‌آید. روغن‌های زیتون فرابکر و بکر، روغن‌های تصفیه‌نشده و خالص‌تری هستند و رنگ­شان نسبت به روغن‌های زیتون تصفیه‌شده نیز تیره‌تر است. معمولا بسته به نوع زیتون و شرایط پرورش آن ممکن است که عطر و طعم روغن‌های زیتون مختلف با همدیگر متفاوت باشد.
جلوگیری از سکته قلبی به مراتب بهتر از درمان آن پس از وقوع می باشد و برای رسیدن به این موضوع یکی از راه های توصیه شده استفاده از ادویه ای مشهور می باشد.
تعداد افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی در جهان به طور پیوسته در حال افزایش است. یکی از عوامل ایجاد کننده تغذیه نامتعادل است. مواد مغذی مفید برای قلب و عروق خونی چیست؟
با افزایش سن طبیعی است که سلامت مغز هم کاهش پیدا کند؛ از همین رو حفظ سلامت مغز بعد از ۵۰ سالگی برای رفاه کلی و افزایش طول عمر باکیفیت ضروری است. پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی و داشتن فعالیت‌های تحریک‌کننده ذهنی راه‌های مناسبی برای حفظ سلامت مغز در کهنسالی هستند.
با فرا رسیدن روزهای سرد سال، بسیاری از افراد به سراغ سرو نوشیدنی‌های گرم می‌روند. در این مقاله با انواع نوشیدنی گرم در سراسر جهان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.
راه‌های ساده‌ای برای افزایش هورمون‌های شادی وجود دارند؛ در حالی که این روش‌ها می‌توانند خلق و خوی ما را به طور موقت تقویت کنند برای شادی واقعی یا رضایت بیشتر ضروری است که حتماً به دلایل اصلی ناراحتی خود رسیدگی و به طور ریشه‌ای آن‌ها را حل کنیم.
برخی از افراد تصور می‌کنند که بیماران دیابتی برای کنترل قندخونشان باید از مصرف تمامی مواد غذایی خودداری کنند. یا برخی دیگر بر این باورند که اگر بیماران دیابتی فقط شیرینی و شکلات نخورند مشکلشان حل می‌شود. درحالی که رعایت رژیم غذایی تنها بخشی از روش‌های کنترل بیماری دیابت است.
حتما این توصیه را شنیده‌اید که وقتی سرماخورده‌اید یا آنفلوانزا دارید باید مایعات بیشتری مصرف کنید تا بدن شما هیدراته بماند و بتواند با مهاجمان خود بجنگد.
جالب است بدانید که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ گونه درخت خرمالو در سراسر جهان شناسایی شده‌اند. این درختان زیبا که داری چوب بسیار سختی هستند، اصالتی چینی و ژاپنی دارند. با این حال، خرمالو از زمان‌های بسیار دور به ایران آمده و اکنون در اکثر مناطق کشورمان به صورت گسترده کشت می‌شود.
این نوشیدنی در ابتدا برای درمان سرماخوردگی، سرفه و هر زمان که ناملایمتی در حال و احوال خود احساس می‌کنید ساخته شده است. اما باید اعتراف کنیم که آن‌قدر خوشمزه است و طعم بی‌نظیری دارد که شما می‌توانید بی‌دلیل آن را بنوشید!
دلایل زیادی وجود دارد که ما به سراغ خوردن خوراکی‌های شیرین برویم. مزه شیرین اولین طعمی است که انسان از بدو تولد آن را تجربه می‌کند. طعم شیرین باعث ترشح اندورفین می‌شود که می‌تواند ما را آرام کند
سازمان آگهی های پرسون